Siiigneee skriver:
Jeg har ikke så meget at sige som ikke allerede er sagt, ville bare bakke op om at det da selvfølgelig er FØR man får børn og netop ikke skal tage hensyn til andre end sig selv (og kæresten) at man skal arbejde meget, eller gå i byen og drikke sig i hegnet hver weekend... Det er en ualmindeligt ufølsom og tanketom kommentar. Selvom det ikke rigtig er muligt at se bort fra sådan en gang mundvrøvl, så vil jeg bare trøste med at nogle mennesker altså har det med at synes at de har det fornemme privilegie at være i stand til at dømme alt og alle og have en mening om andre og andres måde at gøre ting på - uden på et eneste tidspunkt at vende blikket indad og se på sig selv og hvordan man egentlig fører sit eget liv. For det lyder jo unægteligt som om at hvis NOGEN var uegnet som forældre så er det hvert fald ikke dig og din mand, så skulle flaskehalsen nok snarere drejes i hans egen retning... Men altså, det er fantastisk let at komme med dømmende og sårende kommentarer til andre, men det er sværere at forholde sig til ens eget liv, og med det mener jeg bare at han burde blande sig LANGT udenom... Stort kram her fra 
Nu hvor jeg er i gang med en længere stil, så vil jeg lige sige at jeg synes at når man ØNSKER sig et barn, er det ofte et tegn på at man er godt egnet som forældre - det bedste i verden er da børn der er ønsket pg velkomne - note: hovsa-børn kan jo også være velkomne og ønskede, jeg mener bare at det er smukt når man kommer ind i verden og er velkommen, i modsætning til børn der fødes til forældre der ikke vil have dem!
Jeg synes i øvrigt at hans holdning om at "hvis man man ikke kan få børn selv skal man ikke have det" er ualmindeligt indskrænket, der er og har altid været mennesker som er dybt uegnede som forældre men som producerer børn i stor stil alligevel. At man kan lave børn uden hjælp er ikke et egnetheds stempel til forældrerollen...
Tak for din stil

du får et 13 tal -du skriver rigtig godt
Jamen jeg ved det jo godt... men jeg er bare typen der tager ukrudt op ved roden- med det samme!
Men her er jeg nød til at tie stille...indtil videre i hvert fald.
Kom faktisk til at tænke på den her episode:
Faren var på besøg og vi sad alle 3 og fik kaffe
Faren: Har du set de nye billeder af x datter på facebook.
Mig: nej - for jeg er ikke venner med hende lige nu.... ikke for at lyde ond men lige der hvor jeg er, følelsesmæssigt i behandlingen, har jeg ikke overskud til at læse om at hendes baby er fjernet.
Faren: okay...?.....
Mig : jamen jeg har bare brug for andre typer opdateringer - for er bange for at komme til at skrive noget upassende en dag, hvor frustrationerne sidder uden på tøjet. Det er ikke personligt på din datter, men de fjerner jo ikke en baby uden grund.
Faren: Hvorfor er du frustreret?? du har jo ALT!.. du har et nyt hus, en go mand og en sød hund.
Mig: ja - og to tomme børneværelser, og kærlighed nok til lidt flere i hustanden ...
også lukkede min mand det emne, inden det blev akavet

Så vidste jo godt at han ikke forstod vores ønske. men derfra også til at udtale sig om hvorvidt vi er EGNET.......... der er langt i min verden

tak for knuset