pift lige min negative ballon - grrrr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

Kløver

Mathias Villads skriver:

Puha det var en rigtig grim en og få smidt i hovedet....

man arbejder jo meget inden man får børn, for som du selv skriver, så har du ingen tage hensyn til....

men ellers vil jeg lade den passere, for det er helt klart en jalousi kommentar fra den begge.... Og de burde ha holdt den for sig selv!

knus skal du ha herfra...

Enig, men forstår dælme godt det er svært og yderst upassende, nogle har ondt i r......n og ingen ser jo det fulde billede af folks hverdag, og slet ikke som kolleger, og han er måske farvet af hans datters mangel på evne og som Mathias Villads skriver garanteret jalousi indblandet

Kæmpe knus herfra, netop det at i kæmper og ønsker det så meget, viser jo også noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

modesty

gædde/gitte skriver:

Jeg plejer at være lige glad med dumme kommentarer...... men hold kæft jeg er knurremis - og kan bare ikke glemme det

Var hjemme hos min veninde og få sat hår i lørdags(skulle til julefrokost...ja.........julefrokost )

Min venindes Far (50+) arbejder sammen med min mand.

Snakken falder på vores baby-projekt, kommentarer osv.. og pludselig siger min veninde
"...ja jeg blev også lidt sur på far, da han sagde at I var uegnet som forældre"
a´hva´??

"ja han mener jo, at hvis man ikke kan få børn, så fortjener man dem ikke...og Han kan slet ikke forstille sig Jer med et barn på armen... Han sagde at I var uegnet som forældre, fordi I arbejder for meget"

nøj det gjorde ondt i mavsen .... kan for det første, ikke rigtig forstå hvorfor hun overhovede sagde det til mig, men nu var det sagt ...og jeg er bare vildt ked af det.

Faren kommer jo på besøg indimellem - og nu har jeg sgu tabt noget for ham....ja.... jeg er direkte olm på ham. Hans datter fik fjernet sit baby (MED GO GRUND - begrundet mistanke om vold - de var i søgelyset under graviditet også, pga uhygiejne osv) da baby var 2 mrd gammel. Og han kan slet ikke forstå at de ikke får hende igen.... MEN han mener VI er UEGNET?!?!?!

Hvis det havde være min kollega - så havde jeg konfronteret med det samme - for den slags ubegrundet udtaleser finder jeg mig ikke i, om de er sagt i jalouxi eller ej (jeg er jo ikke engang gravid!)........
men jeg vil ikke lave rav i den på mandens job + overfor min veninde.........og jeg har heller ikke fortalt min mand det(og det plager mig) fordi jeg tror han vil blive KNUST. Han er et følsomt væsen under overfladen.... er slet ikke i tvivl om at han ville blive DYBT såret og MEGET vred....

Men jeg kan slet slet ikke tøjle mit had... det bobler inden i
Jeg arbejder meget - men hva pokker skulle jeg ellers?!...har jo ingen der venter på mig derhjemme, og det vil jo ændre sig når vi får børn - min mand er pisse go med børn - jo han vil altid knokle meget, men i weekenderne er han 100 % på............

øv en træls ting at gå med alene......

tak fordi du læste med - knus er kærkommen !

Nejnejnej! Altså, én ting er at din veninde siger det. Det er ufølsomt, men der er altså bare nogle folk der ikke kan forstå og sætte sig ind i hvor hårdt det er at være i barnløshedsbehandling. Sådan en veninde har jeg også, og det har ført til et par kontroverser, men vi er altid blevet gode igen.

Men den far... Han er sgu da en fucking nar! Det virker som om han enten har en skrue løs eller har nogle seriøse følelser i klemme i forhold til det der skete for hans egen datter.

Jamen altså. Hvis jeg var dig, ville jeg nok holde den information væk fra din mand, for han kan jo nok ikke bare sige sit job op. Men personligt ville jeg simpelthen ikke kunne holde ud at arbejde for sådan en person længere. Så selvom det må være megahårdt at skulle skjule sådan noget, ja, så ville jeg nok prøve på det.

Stort kram! 

Anmeld

14. oktober 2013

esioul

gædde/gitte skriver:

Jeg plejer at være lige glad med dumme kommentarer...... men hold kæft jeg er knurremis - og kan bare ikke glemme det

Var hjemme hos min veninde og få sat hår i lørdags(skulle til julefrokost...ja.........julefrokost )

Snakken falder på vores baby-projekt, kommentarer osv.. og pludselig siger min veninde
"...ja jeg blev også lidt sur på far, da han sagde at I var uegnet som forældre"
a´hva´??

"ja han mener jo, at hvis man ikke kan få børn, så fortjener man dem ikke...og Han kan slet ikke forstille sig Jer med et barn på armen... Han sagde at I var uegnet som forældre, fordi I arbejder for meget"

nøj det gjorde ondt i mavsen .... kan for det første, ikke rigtig forstå hvorfor hun overhovede sagde det til mig, men nu var det sagt ...og jeg er bare vildt ked af det.

Faren kommer jo på besøg indimellem - og nu har jeg sgu tabt noget for ham....ja.... jeg er direkte olm på ham. Hans datter fik fjernet sit baby (MED GO GRUND - begrundet mistanke om vold - de var i søgelyset under graviditet også, pga uhygiejne osv) da baby var 2 mrd gammel. Og han kan slet ikke forstå at de ikke får hende igen.... MEN han mener VI er UEGNET?!?!?!

Hvis det havde være min kollega - så havde jeg konfronteret med det samme - for den slags ubegrundet udtaleser finder jeg mig ikke i, om de er sagt i jalouxi eller ej (jeg er jo ikke engang gravid!)........
men jeg vil ikke lave rav i den på mandens job + overfor min veninde.........og jeg har heller ikke fortalt min mand det(og det plager mig) fordi jeg tror han vil blive KNUST. Han er et følsomt væsen under overfladen.... er slet ikke i tvivl om at han ville blive DYBT såret og MEGET vred....

Jeg arbejder meget - men hva pokker skulle jeg ellers?!...har jo ingen der venter på mig derhjemme, og det vil jo ændre sig når vi får børn - min mand er pisse go med børn - jo han vil altid knokle meget, men i weekenderne er han 100 % på............

Jeg mangler en "kast op smiley".

Hvor er folks empati henne?

Måske i arbejdet meget, for netop at tænke på noget andet

Anmeld

15. oktober 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Nejnejnej! Altså, én ting er at din veninde siger det. Det er ufølsomt, men der er altså bare nogle folk der ikke kan forstå og sætte sig ind i hvor hårdt det er at være i barnløshedsbehandling. Sådan en veninde har jeg også, og det har ført til et par kontroverser, men vi er altid blevet gode igen.

Men den far... Han er sgu da en fucking nar! Det virker som om han enten har en skrue løs eller har nogle seriøse følelser i klemme i forhold til det der skete for hans egen datter.

Jamen altså. Hvis jeg var dig, ville jeg nok holde den information væk fra din mand, for han kan jo nok ikke bare sige sit job op. Men personligt ville jeg simpelthen ikke kunne holde ud at arbejde for sådan en person længere. Så selvom det må være megahårdt at skulle skjule sådan noget, ja, så ville jeg nok prøve på det.

Stort kram! 

sådan umildbart så tror jeg min veninde sagde det, for ligesom at jeg skulle høre det fra hende - og ikke hendes søskende eller ude i byen... og måske for at vise at hun "har min ryg" ... det blev bare gjort på en kav og rodet måde

Faren er HELT bestemt ikke det jeg ville betegne som en go far - MEN det sidder jeg jo ikke og drøfter med 3-4-5 udeforstående personer. Der er RIGTIG mange probler i deres familie - de stikker hinanden og danner kliker (mor,far, 4 piger og en dreng alle sammen voksne) Jeg har tons vis af info jeg kunne smide i ansigtet på ham, hvis jeg ville.....men jeg kan ikke se hvad godt der skulle komme ud af det, ja altså udover hævn...

Heldigvis er det ikke min mands chef, men en kollega - som han snakker med et par gange om dagen.

Anmeld

15. oktober 2013

gædde/gitte

esioul skriver:

Jeg mangler en "kast op smiley".

Hvor er folks empati henne?

Måske i arbejdet meget, for netop at tænke på noget andet

jah....

Jeg ved heller ikke om vi arbejder enormt meget. Vi spurgte lægen, da vi startede i behandling og de så ingen problemer.

Jeg arbejder i snit 43-44 timer om ugen - delt ud på 6 dage.
Min mand ca 50-60 timer om ugen - på 5 dage.
Men vi har da stadigvæk timer nok i døgnet til rengøring-madlavning-vovsen-flade ud til flimmeren osv.

Anmeld

15. oktober 2013

Signe-bine

Jeg har ikke så meget at sige som ikke allerede er sagt, ville bare bakke op om at det da selvfølgelig er FØR man får børn og netop ikke skal tage hensyn til andre end sig selv (og kæresten) at man skal arbejde meget, eller gå i byen og drikke sig i hegnet hver weekend... Det er en ualmindeligt ufølsom og tanketom kommentar. Selvom det ikke rigtig er muligt at se bort fra sådan en gang mundvrøvl, så vil jeg bare trøste med at nogle mennesker altså har det med at synes at de har det fornemme privilegie at være i stand til at dømme alt og alle og have en mening om andre og andres måde at gøre ting på - uden på et eneste tidspunkt at vende blikket indad og se på sig selv og hvordan man egentlig fører sit eget liv. For det lyder jo unægteligt som om at hvis NOGEN var uegnet som forældre så er det hvert fald ikke dig og din mand, så skulle flaskehalsen nok snarere drejes i hans  egen retning... Men altså, det er fantastisk let at komme med dømmende og sårende kommentarer til andre, men det er sværere at forholde sig til ens eget liv, og med det mener jeg bare at han burde blande sig LANGT udenom... Stort kram her fra 

Nu hvor jeg er i gang med en længere stil, så vil jeg lige sige at jeg synes at når man ØNSKER sig et barn, er det ofte et tegn på at man er godt egnet som forældre - det bedste i verden er da børn der er ønsket pg velkomne - note: hovsa-børn kan jo også være velkomne og ønskede, jeg mener bare at det er smukt når man kommer ind i verden og er velkommen, i modsætning til børn der fødes til forældre der ikke vil have dem!

Jeg synes i øvrigt at hans holdning om at "hvis man man ikke kan få børn selv skal man ikke have det" er ualmindeligt indskrænket, der er og har altid været mennesker som er dybt uegnede som forældre men som producerer børn i stor stil alligevel. At man kan lave børn uden hjælp er ikke et egnetheds stempel til forældrerollen... 

Anmeld

15. oktober 2013

l.kjoeller

gædde/gitte skriver:

a´hva´??

av- kan godt forstå du er ked af det. forstår bestemt heller ikke hun sagde det og synes måske faktisk ikke hun kan være det bekendt  lad være at skænke det en tanke. selvfølgelig bliver i gode forældre, og hvis klinikken delte hans tanker var i slet ikke i behandling.  for to streger snart 

Anmeld

15. oktober 2013

gædde/gitte

Siiigneee skriver:

Jeg har ikke så meget at sige som ikke allerede er sagt, ville bare bakke op om at det da selvfølgelig er FØR man får børn og netop ikke skal tage hensyn til andre end sig selv (og kæresten) at man skal arbejde meget, eller gå i byen og drikke sig i hegnet hver weekend... Det er en ualmindeligt ufølsom og tanketom kommentar. Selvom det ikke rigtig er muligt at se bort fra sådan en gang mundvrøvl, så vil jeg bare trøste med at nogle mennesker altså har det med at synes at de har det fornemme privilegie at være i stand til at dømme alt og alle og have en mening om andre og andres måde at gøre ting på - uden på et eneste tidspunkt at vende blikket indad og se på sig selv og hvordan man egentlig fører sit eget liv. For det lyder jo unægteligt som om at hvis NOGEN var uegnet som forældre så er det hvert fald ikke dig og din mand, så skulle flaskehalsen nok snarere drejes i hans  egen retning... Men altså, det er fantastisk let at komme med dømmende og sårende kommentarer til andre, men det er sværere at forholde sig til ens eget liv, og med det mener jeg bare at han burde blande sig LANGT udenom... Stort kram her fra 

Nu hvor jeg er i gang med en længere stil, så vil jeg lige sige at jeg synes at når man ØNSKER sig et barn, er det ofte et tegn på at man er godt egnet som forældre - det bedste i verden er da børn der er ønsket pg velkomne - note: hovsa-børn kan jo også være velkomne og ønskede, jeg mener bare at det er smukt når man kommer ind i verden og er velkommen, i modsætning til børn der fødes til forældre der ikke vil have dem!

Jeg synes i øvrigt at hans holdning om at "hvis man man ikke kan få børn selv skal man ikke have det" er ualmindeligt indskrænket, der er og har altid været mennesker som er dybt uegnede som forældre men som producerer børn i stor stil alligevel. At man kan lave børn uden hjælp er ikke et egnetheds stempel til forældrerollen... 

Tak for din stil du får et 13 tal -du skriver rigtig godt

Jamen jeg ved det jo godt... men jeg er bare typen der tager ukrudt op ved roden- med det samme!
Men her er jeg nød til at tie stille...indtil videre i hvert fald.

Kom faktisk til at tænke på den her episode:

Faren var på besøg og vi sad alle 3 og fik kaffe

Faren: Har du set de nye billeder af x datter på facebook.

Mig: nej - for jeg er ikke venner med hende lige nu.... ikke for at lyde ond men lige der hvor jeg er, følelsesmæssigt i behandlingen, har jeg ikke overskud til at læse om at hendes baby er fjernet.

Faren: okay...?.....

Mig : jamen jeg har bare brug for andre typer opdateringer - for er bange for at komme til at skrive noget upassende en dag, hvor frustrationerne sidder uden på tøjet. Det er ikke personligt på din datter, men de fjerner jo ikke en baby uden grund.

Faren: Hvorfor er du frustreret?? du har jo ALT!.. du har et nyt hus, en go mand og en sød hund.

Mig: ja - og to tomme børneværelser, og kærlighed nok til lidt flere i hustanden ...

også lukkede min mand det emne, inden det blev akavet

Så vidste jo godt at han ikke forstod vores ønske. men derfra også til at udtale sig om hvorvidt vi er EGNET.......... der er langt i min verden

tak for knuset

Anmeld

15. oktober 2013

MorDk

Ej for helvede  Kan godt forstå dig! Det gør sgu da PISSE ondt at få smidt sådan en i hovedet. Undre mig virkelig over hun nævnte det for dig?! jeg havde holdt min mund!

Anmeld

15. oktober 2013

gædde/gitte

l.kjoeller skriver:

av- kan godt forstå du er ked af det. forstår bestemt heller ikke hun sagde det og synes måske faktisk ikke hun kan være det bekendt  lad være at skænke det en tanke. selvfølgelig bliver i gode forældre, og hvis klinikken delte hans tanker var i slet ikke i behandling.  for to streger snart 

hmmmmm.......... du siger noget....

Når jeg ser min veninde igen, og emnet kommer op (det ved jeg det gør) så kunne jeg jo godt sige:

"hvis du bliver træt af at høre din far, snakke om os - så kan du jo lukke samtalen med at sige, at vi jo er godkendt til behandling som vi er. Man bliver vurderet om man er egnet INDEN behandling startes"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.