Mor og meget mere skriver:
Det er menighedsrådet i det enkelte sogn, der står for politikken på området, så du må spørge præsten.
Jeg undrer mig lidt over, hvorfor I ønsker jeres barn døbt uden andre tilstedeværende end jeres gæster. Dåbshandlingen er funderet på, at barnet bliver en del af den kristne menighed - selve pointen er altså, at den døbte kommer med i et fællesskab, som tæller ALLE kristne mennesker, ikke kun dem, forældrene vælger at invitere. Jeg synes, det ligger så langt fra den kristne tankegang, som tænkes kan, at ekskludere andre end særligt udvalgte - og hvis det slet ikke er de værdier, man står for, hvorfor så vælge dåben til?
Jeg er ikke udpræget troende, men jeg synes, det virker selvmodsigende og meget, meget individ-orienteret.
Hejsa,
Jeg er helt ærlig når jeg siger at vi døber vores barn fordi det er tradition og ikke fordi vi tror på det. Det er sikkert forbudt at sige ud højt, men det er virkeligheden her hos os.
Jeg er ikke troende, er dog døbt og konfirmeret, og skal sikkert også giftes i en kirke, men kun fordi det er romantisk og igen.. tradition. Og når jeg skal herfra bliver det nok også i viet jord..
Dobbeltmoralsk.. ja. Individorienteret.. i høj grad.
Jeg ønsker en dåb på mine præmisser, og er det ikke muligt, så lever jeg med næstbedste løsning. 
Om min søn vælger at blive konfirmeret, det må han helt selv bestemme til den tid.
Derudover er min holdning også, at hvis Folkekirken skal bestå.. så skal de være åbne overfor nye tiltag..
Maja84 har helt ret i det hun siger.. jeg har ikke lyst til der er 2-3-4 hold der skal have deres barn døbt samme dag. Det føles nemlig samlebånds-agtigt.. og man kan føle man ikke kan nyde øjeblikket fordi der står flere og venter..
Jeg vil tage kontakt til præsten og håbe hun er frisk 
God aften derude!
D.