Hvilken bæresele??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

Maja88

skovrup skriver:

Vi har brugt mange vikler og bæreseler.

Det vigtigste er at den er ergonomisk for dig og for barnet, er den ergonomisk kan barnet side i den 6 timer uden det farligt for barnets ryg og det er meget mere komfortabelt for dig også.

Vi har de første 5 mdr af vores søns liv brugt strækvikle, det er en vikle som er et elastisk stykke stof som er pænt langt, når først man har prøvet den 2-3 gange er den nem at montere, til trods for at det er et pænt langt stykke stof - link

Da vores søn var ved at være for stor til strækviklen begyndte vi at bruge en fastvikle i stedet for, det er samme koncept, men stoffet er ikke elastisk men fastvævet bomuld (eller andre materialer) vi havde brug for vikler det første år af hans liv, da han er særlig sensitiv, så han havde tit brug for at blive skærmet af for verden omkring ham, hvilket viklen uden problemer kan gøre - link

Så har vi brugt en Mai-tai uden den store succes, den gnavede i min hud simpelhen, til trods for det det var en fin fin mei-tai - link

Vi har fra han var 9 mdr gammel brugt manduca, udelukkende til rygbæring dog, men den er fantastisk! det er en bæresele man klikker på! personligt synes jeg ikke at den er godt til at have på maven, men på ryggen er den intet mindre end fantastisk! Det er den bæresele vi har brugt mest! til tider vil knægten op i den stadig! og han er 2 år og 4 mdr og vejer 17kg, han sidder stadig ok i den, men han er ved at være for stor..... - link

så kan kun anbefale strækvikle, fastvikle og manduca den har vores søn brugt mere tid i end barnevognen....

Har du nogen spørgsmål, er du velkommen til at skrive

Har du brugt slyngejakke???

Jeg har min strækvikle og ville gerne bruge den Mere..

Nu skal vi fx på tur i morgen hvor barnevognwn er lidt besværlig, men ved ikke hvad jeg skal gøre med hensyn til tøj/overtøj på hende og jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Maja88 skriver:

Nu skal vi fx på tur i morgen hvor barnevognwn er lidt besværlig, men ved ikke hvad jeg skal gøre med hensyn til tøj/overtøj på hende og jeg

Svare lige fra computer, når knægten er faldet i søvn :-) (det er vel ferie, ikke :-) )

Anmeld

14. oktober 2013

Skovrup

ms86 skriver:

Hej..

Undskyld hvis mit spørgsmål rammer lidt ved siden af trådens emne, men er der én af jer der har erfaringer med strækviklen der kan fortælle hvordan det nu lige er den bindes? Jeg købte en på dba, og fik det forklaret hvordan den bruges, men det har jeg self glemt alt om nu hvor der pludselig ikke er så lang tid til jeg skal bruge den. 
Eller måske et link til en brugsanvisning!? TAK!

Til trådstarter: 

Jeg synes at have hørt noget om at bæreseler ikke er så godt til helt nyfødte, men ved ikke om det bare er et rygte..

Til mit første barn brugte vi en slynge rigtig meget og var rigtig glad for den, indtil min datter blev så tung at det var ret hårdt kun at bære hende på den ene skulder. Men det virkede til at hun sov rigtig godt i den og følte sig dejlig tryg - kunne snildt sove i den når jeg var ude at handle uden at blive stimuleret over evne.

Her til nr. 2 vil vi gerne bruge en vikle i stedet, da man så kan bære på begge skuldre samtidig..

Her er et link til instruktion 

Anmeld

14. oktober 2013

Skovrup

Maja88 skriver:

Jeg har ikke nogensinde haft en bærejakke.

Jeg har klædt ham på efter vejret, har det været meget koldt har han haft uld undertøj og almindeligt tøj. Da han jo har fødderne ude af viklen får han et par overtræks sutsko som går til knæhaserne.

Da han blev lidt større, havde han til tider flyverdragt også, men det ikke så  tit nødvendigt, da han jo får en masse varme fra mig.

Prøv dig frem, tag det tøj på du mener passer til bebs, tag hellere lidt mere på end du lige ville tro, tag så lidt ekstra tøj med i pusletasken og så kan du altid tage tøjet af eller på og så får du en fornemmelse for om det nok.

Sådan som du har det med viklen og tøj, har jeg det med barnevognen, var altid i panik når jeg skulle have knægten med i barnevogn, for hvordan kunne jeg nu mærke om han havde det for varmt eller koldt? 

håber det kunne bruges

Anmeld

14. oktober 2013

Maja88

skovrup skriver:

Jeg har ikke nogensinde haft en bærejakke.

Jeg har klædt ham på efter vejret, har det været meget koldt har han haft uld undertøj og almindeligt tøj. Da han jo har fødderne ude af viklen får han et par overtræks sutsko som går til knæhaserne.

Da han blev lidt større, havde han til tider flyverdragt også, men det ikke så  tit nødvendigt, da han jo får en masse varme fra mig.

Prøv dig frem, tag det tøj på du mener passer til bebs, tag hellere lidt mere på end du lige ville tro, tag så lidt ekstra tøj med i pusletasken og så kan du altid tage tøjet af eller på og så får du en fornemmelse for om det nok.

Sådan som du har det med viklen og tøj, har jeg det med barnevognen, var altid i panik når jeg skulle have knægten med i barnevogn, for hvordan kunne jeg nu mærke om han havde det for varmt eller koldt? 

håber det kunne bruges

Bandt du viklen ude på din jakke??? 

Så du brugte ingen hat eller dragt??? Hvorfor stak fødderne uden for viklen??? Her ligger hun jo ned i den endnu.. hun er kun 4 uger

Anmeld

14. oktober 2013

Maja88

skovrup skriver:

Her er et link til instruktion 

Men kan se jeg binder den æidt anderledes...

Gør på samme måde som dit link men laver dog en lomme.. altså jeg halverer skulderstoffet så hun ligger inde i en pung ligesom... gir det mening

Anmeld

14. oktober 2013

Skovrup

Maja88 skriver:

Men kan se jeg binder den æidt anderledes...

Gør på samme måde som dit link men laver dog en lomme.. altså jeg halverer skulderstoffet så hun ligger inde i en pung ligesom... gir det mening

http://www.slynger.dk/group.asp?group=61

Anmeld

14. oktober 2013

Maja88

skovrup skriver:

http://www.slynger.dk/group.asp?group=61

Lige præcis.. men ville du slet ikke bruge en lille hat eller noget..

Er hendes normale tøj nok på en gåtur 

Anmeld

14. oktober 2013

Skovrup

Maja88 skriver:

Bandt du viklen ude på din jakke??? 

Så du brugte ingen hat eller dragt??? Hvorfor stak fødderne uden for viklen??? Her ligger hun jo ned i den endnu.. hun er kun 4 uger

viklen bar jeg ovenpå en trøje, eller tshirt og så en trøje med lynlås og jakke bagefter, fungerede fint

Anmeld

14. oktober 2013

Skovrup

Maja88 skriver:

Lige præcis.. men ville du slet ikke bruge en lille hat eller noget..

Er hendes normale tøj nok på en gåtur 

normalt tøj plus en ekstra trøje måske, eller tag noget mere med, så du har noget at tage på den lille hvis du føler det bliver nødvendigt.

han havde hue på når det var koldt og blæste ellers havde han faktisk hovedet dækket af viklen op til 6-7 mdr, da han slet ikke kunne håndtere alle indtrykkene, så han havde ikke hovedet ude tit, men hue er altid godt, især hvis din bebs er nysgerrig og for en sikkerhedsskyld er det vel også ok?

bare pas på den lille ikke får det for varmt, så kommer der fugt pga. sved og så afkøler den lille hurtigt når der kommer vind og vandet fordamper

prøv dig frem, tag extra tøj med, tag lidt af hvis det bliver for varmt og giv den lille på hvis det blir nødvendigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.