job/løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2013

lille fnug

Anonym skriver:

nej jeg har endnu ikke skrevet under på noget før mandag når jeg skal starte

så det er ikke noget at skrive ha ha over

for self vil jeg ikke skrive under hvis de vil give mig en plat løn

men hvis nogen nu kendte den gennemsnitlige løn ville du jo være en meget rar ting

Sorry det var skam ikke for at håne dig. Blev bare forbavset over du ikke havde en kontrakt endnu. Har aldrig hørt om nogen der skriver kontrakt samme dag som de starter?
Så jeg undskylder virkelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

stjernehimmel

Mor11 skriver:

Men er der ikk regler for den slags? Er der ikk en fagforening der har sat en mindsteløn i deres overenskomst, der er høj nok til at man SELFØLGELIG kan få dagpenge. Alt andet er da slet ikk fair. Så har de ansatte jo slet ikk en chance 

Vi havde en meget højlydt diskussion i sin tid pæ fagforeningen da de fortalte mig det med det 125 kr i timen i snit... Det er der ik mange der får.... veD ik om det er lavet om igen hvilket jeg bestemt håber for ellers er der mange der får en grim overraskelse 

Anmeld

11. oktober 2013

anynom

Mor11 skriver:

Men er der ikk regler for den slags? Er der ikk en fagforening der har sat en mindsteløn i deres overenskomst, der er høj nok til at man SELFØLGELIG kan få dagpenge. Alt andet er da slet ikk fair. Så har de ansatte jo slet ikk en chance 

En virksomhed behøver ikke have en overenskomst :/

Anmeld

11. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
JulieWH skriver:

En virksomhed behøver ikke have en overenskomst :/

Hmmm. Neeej, men jeg ved da at min fagforening har en overenskomst der gælder alle medlemmer, og deri er der forhandlet en mindsteløn til os.

Ved ikk ret meget om den slags, synes bare det lyder helt grotesk at man fx kan ansætte folk til 50kr i timen hvis man har lyst 

Har det mon noget at gøre med faglært vs ufaglært? 

Anmeld

11. oktober 2013

anynom

Mor11 skriver:

Hmmm. Neeej, men jeg ved da at min fagforening har en overenskomst der gælder alle medlemmer, og deri er der forhandlet en mindsteløn til os.

Ved ikk ret meget om den slags, synes bare det lyder helt grotesk at man fx kan ansætte folk til 50kr i timen hvis man har lyst 

Har det mon noget at gøre med faglært vs ufaglært? 

Man kan ikke bare ansætte til 50 kr i timen - som udgangspunkt må man ikke få mindre end dagpengesatsen (mindstelønnen).

Anmeld

11. oktober 2013

sandramor

Nu har jeg selv arbejder i butik i mange år... Og det er bare sådan at hvis man er ufaglært så er lønnen en helt anden også som sous chef....
Jeg ved at mange steder jeg har været har sous chefer fået max 22.000kr... Og man må ikke regne med et 37 timers job... Man skal dække ved sygdom og ved højtider arbejder man ofte mellem 40-50 timer i ugen og det får man IKKE løn for.. Det er interesse timer...
Jeg blev tilbudt en stilling i Bilka som salgsleder og da var lønnen 21.500 om måneden og alt over 37 timer var interesse timer.... Så jeg takkede pænt nej til stillingen da jeg økonomisk fik mere ud af at blive i min stilling som område ansvarlig da jeg så også fik løn for mit overarbejde og derved tjente mere end salgslederen og arbejdede 37 timer i ugen..... Så ofte er mellem leder stillingerne de dårligst betalte fordi man arbejder mange flere timer som man ikke får betaling for....

Anmeld

11. oktober 2013

gædde/gitte

Menne skriver:

Jeg ved det faktisk ikke.. Men er helt i chok over at folk skriver 18-22.000 - Hvad får man så som kassedame? Jeg troede ikke, folk var så dårligt lønnet i DK.  Som souschef havde jeg nok gættet på min. 26.000 - men hvad ved jeg.. 

Anyway stort tillykke med jobbet.

velkommen til den virkelige verden

Anmeld

11. oktober 2013

gædde/gitte

sandramor skriver:

Nu har jeg selv arbejder i butik i mange år... Og det er bare sådan at hvis man er ufaglært så er lønnen en helt anden også som sous chef....
Jeg ved at mange steder jeg har været har sous chefer fået max 22.000kr... Og man må ikke regne med et 37 timers job... Man skal dække ved sygdom og ved højtider arbejder man ofte mellem 40-50 timer i ugen og det får man IKKE løn for.. Det er interesse timer...
Jeg blev tilbudt en stilling i Bilka som salgsleder og da var lønnen 21.500 om måneden og alt over 37 timer var interesse timer.... Så jeg takkede pænt nej til stillingen da jeg økonomisk fik mere ud af at blive i min stilling som område ansvarlig da jeg så også fik løn for mit overarbejde og derved tjente mere end salgslederen og arbejdede 37 timer i ugen..... Så ofte er mellem leder stillingerne de dårligst betalte fordi man arbejder mange flere timer som man ikke får betaling for....

hmm........... så skal jeg da vist ikke brokke mig for meget til chefen ..............

Anmeld

11. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
gædde/gitte skriver:

velkommen til den virkelige verden

Velkommen til den virkelige verden?

Altså bare fordi man bliver chokeret over lønningerne i butik, betyder det vel ikke at man er blåøjet?

Jeg blev selv ret chokeret over at den kun ligger på mellem 18-22.000 mdr., men det er nok fordi jeg arbejder på kontor hvilket jeg osse er uddannet indefor, så min lønning er en helt anden, selvom jeg ikke syntes jeg er voldsom højt lønnet.

Jeg blev desuden også chokeret over at man ikke forhandler løn og underskriver kontrakt inden første arbejdsdag

Anmeld

11. oktober 2013

sandramor

Mom skriver:

Velkommen til den virkelige verden?

Altså bare fordi man bliver chokeret over lønningerne i butik, betyder det vel ikke at man er blåøjet?

Jeg blev selv ret chokeret over at den kun ligger på mellem 18-22.000 mdr., men det er nok fordi jeg arbejder på kontor hvilket jeg osse er uddannet indefor, så min lønning er en helt anden, selvom jeg ikke syntes jeg er voldsom højt lønnet.

Jeg blev desuden også chokeret over at man ikke forhandler løn og underskriver kontrakt inden første arbejdsdag

Jeg vil så også sige at jeg aldrig har oplevet ikke at få oplyst sin løn til samtalen.... Jeg siger ikke ja til et job uden at vide lønnen det er helt sikkert.... Men nej hvis folk vidste hvad feks en varehus chef får i løn i forholdet til de måske 80 timer om ugen han/hun arbejder ville man få et chok af rang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.