mulleh skriver:
Jeg har ingen børn endnu.
Og Undskyld jeg siger det. Men jeg ville være mega bange for at "mase" barnet mens jeg sov. Altså hvis baby sov i sengen med mig. Puha. 
Jamen det sker simpelthen ikke, ærlig talt. Hvor tit hører du lige det er sket i medierne? HVIS det sker er der gerne tale om forældre, som er påvirket af sløvende medicin eller alkohol, men det sker SÅ sjældent,og risikoen for fx vuggedød er større hvis man IKKE samsover.
Man skal nok prøve det for at forstå det, men selvom man sover tungt er der en procentdel af hjernen, som er evigt opmærksom på, at den her lille baby ligger ved siden af en, og som gør, at man ikke gør skade. Det er naturligt instinkt. Altså tænk sig hvis urfolkene havde lagt deres babyer fra sig, de var blevet ædt af vilde dyr!
Når jeg ikke sover med min søn, vender og drejer jeg mig hele natten. Når han ligger hos mig, ændrer jeg slet ikke sovestilling, selvom jeg sover.
Ærlig talt, det her er ikke groft ment, men at der er så mange der er bange for samsovning er den største storm i et glas vand nogensinde! At man ikke har lyst er en anden ting, men man ligger altså ikke sit barn ihjel, risikoen er så usansynligt lille! Lige så vel som at barnet kan dø ved at ligge alene.
Anmeld