Hvor skal en nyfødt sove ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2013

Tulle28

Tja man kan jo nok ikke forvente at ens nattesøvn ikke bliver forstyrret når man får et barn??? Jeg mener at et barn og især en lille bitte baby hører til helt tæt ved sin mor - hvis ikke i sengen, så helt tæt op af. Man kan ikke give så små børn dårlige vaner og alt det tryghed du propper i dem som små kommer tifold igen senere hen i livet.

Kram Tulle, der samsover med den yngste på 13 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2013

StudPsyk

mulleh skriver:

Jeg har ingen børn endnu.

Og Undskyld jeg siger det. Men jeg ville være mega bange for at "mase" barnet mens jeg sov. Altså hvis baby sov i sengen med mig. Puha. 

Jamen det sker simpelthen ikke, ærlig talt. Hvor tit hører du lige det er sket i medierne? HVIS det sker er der gerne tale om forældre, som er påvirket af sløvende medicin eller alkohol, men det sker SÅ sjældent,og risikoen for fx vuggedød er større hvis man IKKE samsover.

Man skal nok prøve det for at forstå det, men selvom man sover tungt er der en procentdel af hjernen, som er evigt opmærksom på, at den her lille baby ligger ved siden af en, og som gør, at man ikke gør skade. Det er naturligt instinkt. Altså tænk sig hvis urfolkene havde lagt deres babyer fra sig, de var blevet ædt af vilde dyr!

Når jeg ikke sover med min søn, vender og drejer jeg mig hele natten. Når han ligger hos mig, ændrer jeg slet ikke sovestilling, selvom jeg sover.

Ærlig talt, det her er ikke groft ment, men at der er så mange der er bange for samsovning er den største storm i et glas vand nogensinde! At man ikke har lyst er en anden ting, men man ligger altså ikke sit barn ihjel, risikoen er så usansynligt lille! Lige så vel som at barnet kan dø ved at ligge alene.

Anmeld

10. oktober 2013

StudPsyk

dollygirl skriver:

Jeg er overhovedet ikk egoist .

Jeg har altid troet at jeg har opdraget vores søn forkert da han er meget afhængig af mig og sover tit med os i sengen. Så vi er meget bange for at gør samme fejl. Vi vil self gør vores børn selvstændige.

Men som i alle siger så gør jeg self det . Derfor skriver jeg så jeg kan få gode råd af jer der har erfaring

Det er fordi du lever i vesten, hvor der er et overdrevet fokus på individualisering. Hvilket er helt tåbeligt, fordi de fleste mennesker faktisk har brug for det modsatte! I fx Asien er helt uhørt at lade baby sove selv, de har et kollektivistisk samfund. Tankevækkende!

Anmeld

10. oktober 2013

AnthonsMor

dollygirl skriver:

Hej piger

Jeg har utrolig dårlig erfaring med min første barn. Da hans vugge var i vores soveværelse og han kunne lugte mig så han græd konstant g ville over til mig og sove og putte.

Det var virkelig hårdt, han stod op 7-8 gange om natten og sku ha mælk og ville ikk sove i egen seng efter .

Nu skal vi ha en mere snart , hvordan kan jeg undvære samme situation? Kan jeg lade baby sove i vugge i eget værelse fra dag 1 af?

Det vil være rigtig synd for det kommende barn, hvis det skal sove for sig selv fra dag 1! Tænk lige på, at barnet endnu ikke ved, at det er blevet født, og pludselig føler det sig forladt..

Anthon sov i sin lift, i sin vugge ved siden af mig, så jeg kunne nå ham hvis han var ked af det.. Han er nu 6½ måned og sover stadig i sin vugge ved siden af mig, ELLER i min seng i mine arme.. Og det er dér min egoist kommer frem, for hvis ikke han sover der, så kan han vågne mange gange i den tid han ellers ligger ved mig.. Men han er ikke klar til at komme på eget værelse, og det tror jeg absolut heller ikke en nyfødt er..

De ber' jo bare om tryghed

Anmeld

10. oktober 2013

miig1989

mulleh skriver:

Jeg har ingen børn endnu.

Og Undskyld jeg siger det. Men jeg ville være mega bange for at "mase" barnet mens jeg sov. Altså hvis baby sov i sengen med mig. Puha. 

Jeg kan sagtens forstå dig .. For det var/er jeg også bange for.
Min datter (4 mdr gammel) har aldrig sovet en hel nat i vores seng bl.a frygt for at mase hende, overophedning eller at hun får hovedet under min dyne og derfor ikke kam trække vejret.

Hun har nogen gange.sovet hos mig fra 5-7, men der har jeg været rimelig vågen, for jeg oplevede en enkelt gang at hun var brandvarm og våd af sved efter at have ligge sammen med mig, så det.turde jeg ikke længere ..

Anmeld

10. oktober 2013

twinny

Sammen med dig i sengen. 

Mine drenge har sovet sammen med mig og deres i 2 år. 

Jeg har ligget i en seng på 140 cm med en mand og to babyer. Vi har aldrig været i nærheden af at mase vores børn. Jeg er nogen gange vågnet i samme stilling som jeg er faldet i søvn i. Og jeg sover skønt med dem. Jeg oplevede engang i en morglad periode, når der lå en bebs i min arm og jeg ville lægge på den anden side, "svingende" jeg bare bebs med rundt, når jeg sov. Hehe... 

jeg elsker samsovning. Jeg tuder den dag drengene slet ikke vil putte med mor. Haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.