Hvor skal en nyfødt sove ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.583 visninger
25 svar
34 synes godt om
10. oktober 2013

dollygirl

Hej piger

Jeg har utrolig dårlig erfaring med min første barn. Da hans vugge var i vores soveværelse og han kunne lugte mig så han græd konstant g ville over til mig og sove og putte.

Det var virkelig hårdt, han stod op 7-8 gange om natten og sku ha mælk og ville ikk sove i egen seng efter .

Nu skal vi ha en mere snart , hvordan kan jeg undvære samme situation? Kan jeg lade baby sove i vugge i eget værelse fra dag 1 af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2013

Dorthe1986

dollygirl skriver:

Hej piger

Jeg har utrolig dårlig erfaring med min første barn. Da hans vugge var i vores soveværelse og han kunne lugte mig så han græd konstant g ville over til mig og sove og putte.

Det var virkelig hårdt, han stod op 7-8 gange om natten og sku ha mælk og ville ikk sove i egen seng efter .

Nu skal vi ha en mere snart , hvordan kan jeg undvære samme situation? Kan jeg lade baby sove i vugge i eget værelse fra dag 1 af?

Mon ikke det har været trygheden den første ville have? Altså trygheden ved at sove hos mor. Jeg lod Emil sove ved mig de første uger, så kunne han derefter godt tage de første par timer i vuggen. Når han så vågnede for at spise kom han bare over til mig resten af natten

Anmeld

10. oktober 2013

Trekløver(:

dollygirl skriver:

Hej piger

Jeg ville ikke sende baby på værelset og sove alene de første uger Jeg tror din søn har haft brug for trygheden i at ligge ved dig, og har vågnet alle de gange, som du beskriver, fordi han havde brug for bare at være tæt med dig.

Min datter ligger stadig og sover hos mig, og hun er lige knap 3 måneder. Hun bliver puttet i tremmesengen og når hun vågner første gang, og skal have mad, så vil hun ikke ligge for sig selv igen. 

Anmeld

10. oktober 2013

L&V

dollygirl skriver:

Hej piger

Det er der nogle der gør men tænker lidt det er ret normalt babyen er lige kommet ud af maven hvor der var trygt varmt og lyden og duften af dig og kommer nu ud i denne store åbne verden hvor alt er nyt og man hurtigt bliver utryg og det er dig den kender og er tryg ved

Anmeld

10. oktober 2013

(august)

I sin vugge ved siden af mor, så man kan nå barnet hele tiden. Prøv med en sut hvis han græder for meget eller jag far ud af dynerne.

Anmeld

10. oktober 2013

modesty

dollygirl skriver:

Hej piger

"De kloge" siger at baby skal ligge ved mor og far minimum 4 mdr. Det kan man selvfølgelig vælge at ignorere hvis den løsning ikke fungerer.

Men altså, alle spædbørn er jo oppe mange gange om natten, kan have adskillige vågne timer med gråd om natten o.s.v., det er der jo ikke noget unormalt i?

Jeg synes helt bestemt at I skal have baby hos jer fra starten. Se hvordan det går og tag en beslutning derfra.

Anmeld

10. oktober 2013

Ida b

Alle nyfødte har brug for tryghed fra moderen, så ville  bestemt ikke lade et så lille barn ligge på eget værelse. Ikke mindst også for at forebygge vuggedød. Begge mine har sovet ved siden af mig i min seng, har ammet liggende, så undgår man de vågner. Har på den måde selv fået en god søvn. Men ved det ikke er alle der syntes det er lige fedt med børn i sengen. 

Anmeld

10. oktober 2013

grønbæk

Pak egoisten væk og se efter hvad dit barn behøver ikke hvad du behøver.
Et lille barn søger og har behov for tryghed og nærvær.
Giv barnet hvad det søger og se så skal det hele nok blive let alligevel.

Anmeld

10. oktober 2013

Clisolka

Jeg har Oliver på 4 uger liggende ved siden af mig i sengen - det er det både han og jeg er mest tryg ved når han er så lille. Jeg gjorde det samme med hans storesøster. 

Jeg sørger så for at amme liggende, så vi begge kan få lidt søvn 

Anmeld

10. oktober 2013

lycly

Et barn bør ikke sove på eget værelse før de er 6 mdr fordi de kan "glemme" at trække vejret hvis de ikke blivet mindet om det ved at høre jeres vejrtrækning.

Jeg havde begge mine børn i liften ved siden af vores seng og de vågnede da også en del. Men jeg tror ikke det handler om duft eller noget, men et spædbarn kommer jo fra mors mave og skal lige vænne sig til at sove alene. Og det kan godt tage tid. Og vil barnet sove hos mor og far, så skal det have lov til det (man skal bare tage de forholdsregler der er) for et barn på 0-3 mdr kan ikke få/have "dårlige vaner"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.