Anonym skriver:
Jeg har en dejlig datter på 2 måneder, som er en glad og tilfreds pige. UNDTAGEN, når vi er sammen med mine svigerforældre 

Jeg er meget glad for mine svigerforældre, og vi har normalt et godt forhold til hinanden. MEN de respektere slet ikke min datters behov, og tror altid de ved bedst, og sammenligner med da deres drenge var små, og siger "i skal bare gøre sådan og sådan".
De blander sig i min amning. ( fuldammede min datter de første 9 uger, og har desværre ikke rigtig så meget mælk tilbage, så nu får hun mme, og min udmalket mælk- det jeg nu kan få presset ud). De siger, at det bare er fordi jeg er stressede og nervøs, og har for meget om ørene, og ammedes børn blev altså ammet flere måneder). (JEG ER HVERKEN NERVØS ELLER STRESSET).
Når jeg vil putte min datter siger de: Hun skal ikke sove nu, hun ser slet ikke træt ud, og at deres børn kom først i seng Kl. 23, da de var små, og de var også ofte vågne om natten og så tv med dem
herhjemme er der ingen snak eller tv om natten, da det er SOVETID der.
Min datter har svært ved at rumme for meget på en gang, så det er bedst hvis man snakker med hende en af gangen, da hun hurtigt bliver overstimuleret (når hun gør det begynder hun at ryste). Det respektere de ikke, og mener at hun ser utrolig glad ud selvom hun ligger og ryster og kigger forvirret rundt), så de syntes det er noget pjat, når de ikke kan være om hende hele tiden og snakke med hende og hoppe rundt med hende. Siger jeg noget til dem bliver min svigermor meget sur og surmuler resten af tiden vi er sammen.
Jeg er efterhånden så anspændt når vi er sammen med dem, og det påvirker min datter. Hun skriger og skriger når de er der, og kan slet ikke finde ro. Og er sikker på det er fordi at JEG er anspændt. Det kan hun mærke og reagere på det. Det er super hårdt, og ønsker virkelig at det skal ændre sig, og vil gøre alt hvad jeg kan for at det kan blive bedre.
De fortæller andre i familien, at vores datter er en skrigeunge, og da jeg skrev til dem, at det var gået godt, da vi havde været til 5 ugers undersøgelse skrev de tilbage: Så er der nok en læge der har fået høreskade. Det sårer mig rigtig meget
Min kæreste og vil gerne snakke med dem om det, så det kan blive bedre for alle parter, men hvordan starter man lige sådan en samtale? Min svigermor reagere oftest ved at gå og græde, og mener somregel aldrig at hun kan gøre nogle ting anderledes.
Er der noget vi kan gøre anderledes eller gør forkert?
Puha, det blev lidt langt
den tid hvor hun bliver påvirket på den måde og hvor du er så påvirkelig ift din selvtillid som mor er meget meget KORT - husk det 
Jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for at planlægge uden om afterne de næste 2-3 måneder - gør det weekend formiddag, eftermiddagskaffe uden aftensmad osv... kom evt udenfor og gå nogle ture og kom lidt væk fra de rammer - bare lige det næste korte stykke tid
lige om lidt så kender du din datter MEGET bedre og det ka din datter også mærke og pludselig går alting ikke så stærkt mere og 1-2-3 så rammer dine svigerforældres kommentar ingenting 
Det var hvertfald hvad jeg ville gøre i din situation! jeg var meget påvirkelig de første par måneder fordi jeg gerne ville gøre alting så pokkers fantastisk for min datter og det var ikke altid det ende til hendes/vores families fordel - så hvis de forpester dit liv lidt lige nu, så se dem så lidt som muligt og på tidspunkter hvor de kan blande sig mindst muligt og lige om hjørnet, så snakker I meget mere om hvor meget hun pludrer og leger og spiser grød end den der øv-med-øv-på-ammesnak - jeg ku da saaaaagtens amme- formaninger