Hvor meget kamillete/vand giver i jeres baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2013

L&V

Jeg ville absolut ik gi hverken vand eller the det er ingen grund til. Ammer du mest eller hvordan for hvis du gør er det oki man ik har afføring hver dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Goggelogge

Månsson skriver:

Jeg ville absolut ik gi hverken vand eller the det er ingen grund til. Ammer du mest eller hvordan for hvis du gør er det oki man ik har afføring hver dag

Jeg ammer ikke rigtig mere, hun får min mælk på flaske og mme.. Derfor ville jeg godt ja hun lavede hver dag, men det kan selvfølgelig godt være det driller lidt at det er begge dele der kommer ned i den lille mave

Anmeld

8. oktober 2013

AnthonsMor

Goggelogge skriver:

Som overskriften siger vil jeg gerne høre det, da jeg synes der står forskellige ting på nettet om hvor meget man må

hun tager fint på og er 8 uger

Kun få ml pr. døgn, for det kan nemlig mætte en del, men der er ikke næring i vand jo Så hun vil ikke tage på, hvis hun får for meget..

Kamillete må de helst ikke få.. Hvis ikke hun er glad for vandet rent, så put en lille bitte smule sukker i, så det bliver sødt, men pas på med at putte for meget i, da det kan give ondt i mavsen

Der er så mange "regler" med de små nutter

Anmeld

8. oktober 2013

Goggelogge

AnthonsMor skriver:

Kun få ml pr. døgn, for det kan nemlig mætte en del, men der er ikke næring i vand jo Så hun vil ikke tage på, hvis hun får for meget..

Kamillete må de helst ikke få.. Hvis ikke hun er glad for vandet rent, så put en lille bitte smule sukker i, så det bliver sødt, men pas på med at putte for meget i, da det kan give ondt i mavsen

Der er så mange "regler" med de små nutter

Ja der er nemlig rigtig mange.. Men så er det dejligt at man kan få råd og vejledning her inde til og gøre nogenlunde det rigtige for vires guldklumper.. Men jeg må prøve med lidt vand må det komme i sutteflaske så eller skal det være på ske?

Anmeld

8. oktober 2013

L&V

Goggelogge skriver:

Jeg ammer ikke rigtig mere, hun får min mælk på flaske og mme.. Derfor ville jeg godt ja hun lavede hver dag, men det kan selvfølgelig godt være det driller lidt at det er begge dele der kommer ned i den lille mave

Men hun får stadig din mælk og hvis hun får en ok mængde af det så er det okay. hva siger din sp

Anmeld

8. oktober 2013

Goggelogge

Månsson skriver:

Men hun får stadig din mælk og hvis hun får en ok mængde af det så er det okay. hva siger din sp

Hun kommer mandag, så der skal jeg have snakker med hende, men hun vil helst ha jeg gør alt for kun og amme og ikke mme.. Men når lillefisen ikke kan blive mæt ved mig så går den desværre ikke, ellers ville jeg da også helst amme..

Anmeld

8. oktober 2013

AnthonsMor

Goggelogge skriver:

Ja der er nemlig rigtig mange.. Men så er det dejligt at man kan få råd og vejledning her inde til og gøre nogenlunde det rigtige for vires guldklumper.. Men jeg må prøve med lidt vand må det komme i sutteflaske så eller skal det være på ske?

Hvis du "tør" med flasken, så go for it.. Jeg mener bare, at det KAN blive svært med amningen, fordi babyer er dovne - så flasken er nemmest..

Men så længe det bare er vandet der er deri, og ikke når de bliver ældre saft, juice you name it, som så mange andre gør, så er det fint

Jeg hav Anthon vand i flaske da han var mindre, og nogle gange stadig (6½ måned), fordi han ikke rigtig er glad for koppen endnu

Anmeld

9. oktober 2013

EnGodMor

Pga hård mave og vil helst ikke give hende lactolose så havde jeg læst det ville hjælpe

Hvis det er på grund af hård mave, så ville jeg lave noget hjemmelavede sveskegrød og give i stedet for vand/kamillete.

Anmeld

9. oktober 2013

Goggelogge

EnGodMor skriver:

Hvis det er på grund af hård mave, så ville jeg lave noget hjemmelavede sveskegrød og give i stedet for vand/kamillete.

Hun er jo kun 8 uger?

Anmeld

9. oktober 2013

EnGodMor

Goggelogge skriver:

Hun er jo kun 8 uger?

Hov havde ellers lavet et indlæg mere med en rettelse

Prøver lige igen, da hun kun er otte uger, så er det selvfølgelig ikke sveskegrød hun må få, men så kan du i stedet for prøve at lave cirkelbevægelser rundt om hendes mave. Samt lave cykelbevægelser med hendes ben. Det skulle os være med til at sætte gang i maven. 

Har selv gjort disse to ting med mit det ene barn, og det virkede fint med at få gang i maven efter nogle dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.