Ung pige i huset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.625 visninger
22 svar
3 synes godt om
8. oktober 2013

Carina:-)

Ja ,jeg overvejer en ung pige i huset.

Men har brug for lidt indput både med rimelig løn og om det her er ok

Men pigen skal møde hver dag kl 07.30-15

Køre et barn i skole ,og et andet i børnehave.

Derefter passe 2 på 1½ år .

Gå i legestue dagligt.

Når de små sover vil jeg gerne have hun lige svinger støvsugeren og ellers rydder op efter sig selv .

Men skal naturligvis også holde pause.

Fri i alt skole ferie og fri hver weekend.

Skulle vi får brug for en aften med pasning ved f.eks forældre møder gives der istedet fri om fredagen .

Der stilles bil til rådighed samt vi betaler evt svømmekort ,forslystelsesteder som dyrepark og andet.

Kost osv er fri når hun er her.

Hvilken løn er rimelig? Og er det rimelige "krav" ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Bertris

Carina:-) skriver:

Gå i legestue dagligt.

Når de små sover vil jeg gerne have hun lige svinger støvsugeren og ellers rydder op efter sig selv .

Skulle vi får brug for en aften med pasning ved f.eks forældre møder gives der istedet fri om fredagen .

Der stilles bil til rådighed samt vi betaler evt svømmekort ,forslystelsesteder som dyrepark og andet.

Jeg var "ung pige i huset" hos en familie 4 timer hver mandag-fredag hvor jeg passede tre børn på henholdsvis 3 mdr, 3 år og 5 år, gjorde lidt rent og lavede aftensmad

jeg fik fri kost imens jeg var der + 2000 kr i måneden fast, men var så også kun 17 på daværende tidspunkt

Hvis vedkommende er 18+ vil man nok forvente en højere løn end en 17 årig også snakker vi vel også om noget flere timer end jeg havde.

Anmeld

8. oktober 2013

Jeg var "ung pige i huset" hos en familie 4 timer hver mandag-fredag hvor jeg passede tre børn på henholdsvis 3 mdr, 3 år og 5 år, gjorde lidt rent og lavede aftensmad

jeg fik fri kost imens jeg var der + 2000 kr i måneden fast, men var så også kun 17 på daværende tidspunkt

Hvis vedkommende er 18+ vil man nok forvente en højere løn end en 17 årig også snakker vi vel også om noget flere timer end jeg havde.

Ja det er jo det

Jeg spekulere lidt i 12.000 men er i tvivl om det er for lidt....Men der skal jo betales skat og hun bor nok ikke hjemme længere osv

Anmeld

8. oktober 2013

Bertris

Ja det er jo det

Jeg spekulere lidt i 12.000 men er i tvivl om det er for lidt....Men der skal jo betales skat og hun bor nok ikke hjemme længere osv

Jeg ville gerne have gjort det for 12.000 hvis jeg ikke havde skole og lille pigen
Det er mere end man får i kontanthjælp og over det dobbelte af SU

Anmeld

8. oktober 2013

Bertris skriver:

Jeg ville gerne have gjort det for 12.000 hvis jeg ikke havde skole og lille pigen
Det er mere end man får i kontanthjælp og over det dobbelte af SU

Ja men der er også 2 små at tage sig af,så synes prisen skal være derefter

Og ved fra legestuen at de der går der får omkring 5000 for et barn,

Anmeld

8. oktober 2013

Babyhåb

Hejsa

lyder dejligt med en ung i huset..

jeg passer for 8 år siden tvilligepiger i Odense og fik den gang 12000 kr for det så jeg tænker måske lidt mere fordi det er 8 år siden

i Odense må du ikke gøre rent for den løn ( tilskud de får af kommunen ) så det gjorde jeg efter arbejdstid og fik 130 kr for det eksta.. 

Anmeld

8. oktober 2013

CaWi

Gå i legestue dagligt.

12000 kr små 80 kr i timen.
Jeg ville give 90 kr i timen. Både fordi jeg synes det er et KÆMPE ansvar at passe andres børn, og fordi jeg ikke selv havde gjort det for lavere løn.
Hvis man skal betale skat af 12000 kr, er der ikke meget tilbage til husleje, transport, mad, opsparing osv.

Anmeld

8. oktober 2013

Babyhåb skriver:

Hejsa

lyder dejligt med en ung i huset..

jeg passer for 8 år siden tvilligepiger i Odense og fik den gang 12000 kr for det så jeg tænker måske lidt mere fordi det er 8 år siden

i Odense må du ikke gøre rent for den løn ( tilskud de får af kommunen ) så det gjorde jeg efter arbejdstid og fik 130 kr for det eksta.. 

Ja så kan jeg godt se der skal mere til når du fik det for 8 år siden

Anmeld

8. oktober 2013

CAWI skriver:

12000 kr små 80 kr i timen.
Jeg ville give 90 kr i timen. Både fordi jeg synes det er et KÆMPE ansvar at passe andres børn, og fordi jeg ikke selv havde gjort det for lavere løn.
Hvis man skal betale skat af 12000 kr, er der ikke meget tilbage til husleje, transport, mad, opsparing osv.

Nej du har en pointe.

Men tænker at det trods alt er noget mere frit end f.eks være på fabrik.

Og hun får fri bil samt fri samt 12 ugers fri i løbet af året.

Hmm tænke ,tænke 

Anmeld

8. oktober 2013

CaWi

Nej du har en pointe.

Men tænker at det trods alt er noget mere frit end f.eks være på fabrik.

Og hun får fri bil samt fri samt 12 ugers fri i løbet af året.

Hmm tænke ,tænke 

Men de tovl ugers fri, er jo også betalingsfri for jer
Hun skal jo bla selv lægge til side til pension. De fleste steder er det jo omkring 2000 kr pr mdr. (hvis hun jo er fornuftig at gøre det)
Og hun skal jo så også ha sparet sammen til de tolv ugers fri, med mindre i også indbetaler ferie penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.