et spørgsmål om indskudslån fra kommune?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2013

Snevejr84

I skal søge om det og så undersøger de jeres økonomi. Det er ikke alle kommuner der vil når det er privat. I kan ikke få et lån hvis i skylder kommunen eller skat penge, medmindre i betaler af på lånet. Men det er svært at få.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Hvorfor svare når man ikke har den fjerneste viden om emnet.Dit svar er UKORREKT, og jeg undrer mig over hvorfor du overhovedet svarer...

til trådstarter:

Du skal ikke spørge på et forum som baby.dk, hvor chancen/risikoen for idiotiske svar er overhængende. Du skal derimod kontakte borgerservice, der via ydelsesservice står for bevilling af indskud.

Hvis du skal flytte kommune og skal have hjælp til indskud, er der forskellige omstændigheder, der gør sig gældende, f.eks. er der forskel på om det er privat eller boligforening.

Vedr. Hvidovre, så har jeg erfaring med, at det er en svær kommune, at finde bolig i, desuden er Hvidovre Kommune ikke interesseret i, at modtage borgere der ikke er i stand til, at forsørge sig selv(hvilket jeg går udfra I ikke er, da i skal have hjælp til indskud).

Vi kan fint forsøge os selv. jeg er studerende og min bedre halvdel er i fast arbejde. Vi kan bare ikke låne pengene i banken (De vil ikke en gang hjælpe med små ting) 

Så det der er i det er at her hvor vi bor nu er der bare så mange problemer med vores underbo. at vi ikke kan blive her. så vi vil bare væk. men det vil bare tage for lang tid at spare sammen til et inskud og det vil vi ikke kunne holde til, så derfor vil vi se om kommunen vil være behjælpelig med det. og så have jeg fundet de boliger hvor man skal skrives op gennem kommunen, for de alm. boligforegninger er der jo tit meget lang vente tid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.