et spørgsmål om indskudslån fra kommune?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Har I spurgt i banken?

Jeg mener at have hørt, at kommunen kun vil låne penge til indskud, hvis ikke banken vil.. Men jeg er ikke sikker!

Håber snart I finder ud af noget..

Vi har spurgt i banken og de vil ikke hjælpe. Så den del af det er klaret. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

I sin tid da jeg fik lånet forgik det sådan:

du skal finde en lejlighed, få lejelkontrakten men du må IKKe skrive under, hvis du nu ik kan få det.... Så aflevere du ansøgningen på kommunen eller ved det bolig selvskab du søger... Efter noget tid, nogle er hurtigere end andre får du besked... Her i kommunen kan man nogle gange godt søge om lån til prrivat udlejer, men ik mange får held af at få lånet... Godkender de lånet kan du skrive under på kontrakten og betaler med et lille beløb hver måned.... Hvis uheldet sku være ide og i bliver nød ril at flytte senere kan du ikke søge et nyt før det andet er betalt ud :-)

håber du/i får held af at finde noget andet for at bo sådan et sted er virkelig et helved 

Mange tak for dit svar  

Håbet også det nok skal lykkes det jeg har fundet lige nu bliver leget ud gennem kommunen selv så mon ikke det skulle være rimelig nemt? 

Anmeld

8. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar  

Håbet også det nok skal lykkes det jeg har fundet lige nu bliver leget ud gennem kommunen selv så mon ikke det skulle være rimelig nemt? 

Hvis det er gennem kommunen plejer det som regl at gå ret nemt :-) medmindre de vudere i selv kan spare op :-) håber det lykkedes og i finder et sted i føler jer hjemme og trives :-) 

Anmeld

8. oktober 2013

skatja

selvfølgelig kan du få et lån til et indskud af kommunen selvom det er en privat bolig.

der er to former for lån:

- et indskudslån, som du selv skriver. Det kan du søge hvis boligen du har fundet er i et boligselskab, men vær dog opmærksom på at hvis ikke boligen ligger i din bopælskommune er det tilflytter kommunen du skal søge det hos.

-en enkeltydelse, er en som det siger sig selv en enkelt udbetaling af et beløb som man virkelig har brug for. en enkeltydelse er sidste udvej hvis man inderligt ikke  kan finde pengene til noget nogen steder, det kan f.eks være til et indskud fordi man virkelig har brug for en anden bolig, en tandlægeregning eller måske en regning til noget medicin som man ikke har penge til.

jeg vil gøre dig opmærksom på at du FOR GUDSSKYLD ALDRIG MÅ UNDERSKRIVE EN KONTAKT FØR DU HAR FÅET DIN ANSØGNING BEVILLIGET AF KOMMUNEN!!!! dette er meget vigtigt da de kan bruge det til at give dig afslag. for hvis man underskrive en kontrakt gør man det jo kun hvis man har pengene i forvejen da man hæfter sig til lejemålet.

jeg er rimelig godt inde i den form for ydelser, så du er velkommen til at kontakte mig for flere spørgsmål enten her eller i en pb

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

skatja skriver:

selvfølgelig kan du få et lån til et indskud af kommunen selvom det er en privat bolig.

der er to former for lån:

- et indskudslån, som du selv skriver. Det kan du søge hvis boligen du har fundet er i et boligselskab, men vær dog opmærksom på at hvis ikke boligen ligger i din bopælskommune er det tilflytter kommunen du skal søge det hos.

-en enkeltydelse, er en som det siger sig selv en enkelt udbetaling af et beløb som man virkelig har brug for. en enkeltydelse er sidste udvej hvis man inderligt ikke  kan finde pengene til noget nogen steder, det kan f.eks være til et indskud fordi man virkelig har brug for en anden bolig, en tandlægeregning eller måske en regning til noget medicin som man ikke har penge til.

jeg vil gøre dig opmærksom på at du FOR GUDSSKYLD ALDRIG MÅ UNDERSKRIVE EN KONTAKT FØR DU HAR FÅET DIN ANSØGNING BEVILLIGET AF KOMMUNEN!!!! dette er meget vigtigt da de kan bruge det til at give dig afslag. for hvis man underskrive en kontrakt gør man det jo kun hvis man har pengene i forvejen da man hæfter sig til lejemålet.

jeg er rimelig godt inde i den form for ydelser, så du er velkommen til at kontakte mig for flere spørgsmål enten her eller i en pb

Tusind mange tak for dit svar  

Dejligt med så mange svar. Som jeg også har skrevet til en anden en oven for, er den bolig jeg har kigget lidt på, en bolig som bliver anvist gennem kommunen, man skal nemlig skrive sig på en venteliste gennem dem. så jeg håber virkelig at det også lette hele den ansøgnings del da de jo også kender til kontrakterne og den del.

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Hvis det er gennem kommunen plejer det som regl at gå ret nemt :-) medmindre de vudere i selv kan spare op :-) håber det lykkedes og i finder et sted i føler jer hjemme og trives :-) 

Okey. mange tak for dit svar. jeg vil ringe til den pågældende kommune og tage en snak med dem om det hele så vi kan få styr på alle de ting, så jeg ved om det er noget jeg handle mere efter.

Anmeld

8. oktober 2013

Camilla <3

Dengang vi søgte om indskudslån, skulle vi ha' et tilbud på hånden, som hvis vi sagde ja til, fik vi den Men som en anden skriver, så skal man bare huske ikke at underskrive noget, før man er godkendt!  

Men nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i, men i Sønderborg kommune kan man godt søge om lån hos kommunen til private boliger. De har bare nogle enkelte krav Men dem kan man ringe og forhører sig om.

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

Camilla <3 skriver:

Dengang vi søgte om indskudslån, skulle vi ha' et tilbud på hånden, som hvis vi sagde ja til, fik vi den Men som en anden skriver, så skal man bare huske ikke at underskrive noget, før man er godkendt!  

Men nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i, men i Sønderborg kommune kan man godt søge om lån hos kommunen til private boliger. De har bare nogle enkelte krav Men dem kan man ringe og forhører sig om.

Vi skal flytte til en helt anden kommune end den vi bor i lige nu. men ved endnu ikke hvilken, har dog kig på noget i Hvidovre. 

Anmeld

8. oktober 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Vi har spurgt i banken og de vil ikke hjælpe. Så den del af det er klaret. 

Okay

Anmeld

8. oktober 2013

Patriark

MilleMus1988 skriver:

du kan IKKE få det hos private udlejere
og man skal have en lejlighed først , dvs. der skal være en underskrevet kontrakt
før kan man ikke få dem desværre

Hvorfor svare når man ikke har den fjerneste viden om emnet.Dit svar er UKORREKT, og jeg undrer mig over hvorfor du overhovedet svarer...

til trådstarter:

Du skal ikke spørge på et forum som baby.dk, hvor chancen/risikoen for idiotiske svar er overhængende. Du skal derimod kontakte borgerservice, der via ydelsesservice står for bevilling af indskud.

Hvis du skal flytte kommune og skal have hjælp til indskud, er der forskellige omstændigheder, der gør sig gældende, f.eks. er der forskel på om det er privat eller boligforening.

Vedr. Hvidovre, så har jeg erfaring med, at det er en svær kommune, at finde bolig i, desuden er Hvidovre Kommune ikke interesseret i, at modtage borgere der ikke er i stand til, at forsørge sig selv(hvilket jeg går udfra I ikke er, da i skal have hjælp til indskud).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.