et spørgsmål om indskudslån fra kommune?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2013

Momo

Anonym skriver:

Det er måske forskelligt fra kommune til kommune om der skal underskrift på eller ej. 

Det ved jeg ikke, men så gør de da kun mere besværligt for dem selv  Her gik det smurgt uden problemer overhoved. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

BabyMiracle <3

Man kan sagtens gøre det med privat udlejer!! Jeg kunne i hvert fald!

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

Momo skriver:

Det ved jeg ikke, men så gør de da kun mere besværligt for dem selv  Her gik det smurgt uden problemer overhoved. 

Ja det er hvertfald ikke alle kommuner som gør det nemt for dig selv. hihi.. 

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

BabyMiracle <3 skriver:

fedt det gør det måske lidt nemmere at finde noget. 

Anmeld

8. oktober 2013

Momo

BabyMiracle <3 skriver:

Ja det mener jeg også. 

Anmeld

8. oktober 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Det virker måske som et ligegyldigt spørgsmål at være anno for, men jeg har fundet ud af at der er nogle mennesker her i byen hvor jeg bor som har stukket mig ryggen, så derfor har jeg brug for at denne tråd ikke kan findes. 

Men vi har efter RIIIIIIGTIG mange problemer med vores underbo, opgivet kampen om at der skal være plads til os alle sammen. og føler nu lidt at vi er tvunget til at flytte her fra så det ikke skal komme til at gå ud over vores barn. Men vores økonomi er ikke umiddelbart til at vi kan ligge til et indskud, men når man skal søge det igennem kommunen kan man så først gøre det når man har FUNDET noget eller kan man godt søge det inden så pengene er klar til når man finder noget. og kan man godt få det til når det er en privat udlejere? 

Knus
- hende som ikke føler sig velkommen i sit eget hjem. 

Har I spurgt i banken?

Jeg mener at have hørt, at kommunen kun vil låne penge til indskud, hvis ikke banken vil.. Men jeg er ikke sikker!

Håber snart I finder ud af noget..

Anmeld

8. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Det virker måske som et ligegyldigt spørgsmål at være anno for, men jeg har fundet ud af at der er nogle mennesker her i byen hvor jeg bor som har stukket mig ryggen, så derfor har jeg brug for at denne tråd ikke kan findes. 

Men vi har efter RIIIIIIGTIG mange problemer med vores underbo, opgivet kampen om at der skal være plads til os alle sammen. og føler nu lidt at vi er tvunget til at flytte her fra så det ikke skal komme til at gå ud over vores barn. Men vores økonomi er ikke umiddelbart til at vi kan ligge til et indskud, men når man skal søge det igennem kommunen kan man så først gøre det når man har FUNDET noget eller kan man godt søge det inden så pengene er klar til når man finder noget. og kan man godt få det til når det er en privat udlejere? 

Knus
- hende som ikke føler sig velkommen i sit eget hjem. 

I sin tid da jeg fik lånet forgik det sådan:

du skal finde en lejlighed, få lejelkontrakten men du må IKKe skrive under, hvis du nu ik kan få det.... Så aflevere du ansøgningen på kommunen eller ved det bolig selvskab du søger... Efter noget tid, nogle er hurtigere end andre får du besked... Her i kommunen kan man nogle gange godt søge om lån til prrivat udlejer, men ik mange får held af at få lånet... Godkender de lånet kan du skrive under på kontrakten og betaler med et lille beløb hver måned.... Hvis uheldet sku være ide og i bliver nød ril at flytte senere kan du ikke søge et nyt før det andet er betalt ud :-)

håber du/i får held af at finde noget andet for at bo sådan et sted er virkelig et helved 

Anmeld

8. oktober 2013

PrincessTanja

MilleMus1988 skriver:

du kan IKKE få det hos private udlejere
og man skal have en lejlighed først , dvs. der skal være en underskrevet kontrakt
før kan man ikke få dem desværre

Er ikke helt enig i det du skriver. Man kan godt søge til privat udlejet bolig, og man skal have fundet en lejlighed først og have kontrakten, MEN man MÅ IKKE have underskrevet den før man har fået søgt indskudslån og fået afgørelse fra kommunen.

Har stået der 2 gange, så er sikker i min sag.

Anmeld

8. oktober 2013

stjernehimmel

AnthonsMor skriver:

Har I spurgt i banken?

Jeg mener at have hørt, at kommunen kun vil låne penge til indskud, hvis ikke banken vil.. Men jeg er ikke sikker!

Håber snart I finder ud af noget..

Ja det er rigtigt banken skal spørges først og du skal ha en seddel med derfra på kommune som dokumentation for de har givet afslag... Dog gir manhe banker afslag hvis man ønsker det og fortæller det er til indskudslån 

Anmeld

8. oktober 2013

AnthonsMor

stjernehimmel skriver:

Ja det er rigtigt banken skal spørges først og du skal ha en seddel med derfra på kommune som dokumentation for de har givet afslag... Dog gir manhe banker afslag hvis man ønsker det og fortæller det er til indskudslån 

Ja okay

Har aldrig selv stået i den situation, men kommer nok snart til det da vi gernevil flytte i rækkehus el. alm hus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.