Hvordan sætter DU grænser for din 1-3 årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2013

Dorthe1986

modesty skriver:

Det er nogenlunde sådan vi også gør herhjemme.

Og i situationer hvor jeg kan forudse at der måske vil komme brok, f.eks hvis vi sidder og ser Timmy Time, siger jeg det i god tid. Han må ikke se mere end to, så når nummer 1 er slut, og han siger "en til"! så siger jeg "nu ser vi én til og så slukker vi. Kun én til". Det virker rigtig godt.

Ja jeg siger også til i god tid :-) det kan virkelig forebygge nogle af de hysteriske anfald :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

MorDk

modesty skriver:

Det er nogenlunde sådan vi også gør herhjemme.

Og i situationer hvor jeg kan forudse at der måske vil komme brok, f.eks hvis vi sidder og ser Timmy Time, siger jeg det i god tid. Han må ikke se mere end to, så når nummer 1 er slut, og han siger "en til"! så siger jeg "nu ser vi én til og så slukker vi. Kun én til". Det virker rigtig godt.

Det er rigtig godt med "forberedelser" Jeg bruger det meget! 1 besked af gangen.

F.eks. når han skal i seng ser han lidt Ramasjang inden.... plejer at sige... "når den der er slut skal du ud og børste tænder"

Hvis jeg bare sagde så skal du børste tænder når jeg synes det er slut... ville han nemlig blive helt ude af den (forståeligt nok)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.