Please hjælp ... Er mega bekymret for min søn ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2013

Little Miss

Abemor skriver:

Min søn på 8 mdr bekymrer mig meget og har gjordt det længe. Han er meget urolig, "om sig" og har så svært ved at finde ro både om natten og dagen. Ingen tvivl om han er meget nysgerrig og gerne vil til at kravle, og det frustrerer ham, at ham ikke han. Han kan ikke bare sidde på armen - så skal man gå rundt. Han kan ikke bare sidde ved en - så vælter han rundt. I ALLE situationer hvor han skal fastholdes/begrænses, så går han helt amok. Dvs når han skal sidde i sin stol og spise mad, autostol, når han skal have tøj på, osv. Det er så frustrerende. Vi har fået tjekket ørene og der er lidt væske på dem (skal til gentjek her om 14 dage) 

Hvad er der med ham? Er bare SÅ bekymret. Specielt synes jeg at han har mere travlt med at pille ved ting og undersøge noget, end at smile til folk og søge menneskelig kontakt. (Han kan sagtens smile og have kontakt, men ligesom om alt andet er mere spændende). 

Er han bare en nysgerrig Per eller kan uro som denne være tegn på ADHD? Er bare så bekymret.

håber nogle vil hjælpe eller komme med lidt erfaring

Kan det tænkes at han bare er en dreng med knald på? 

Jeg synes det er typisk i dagens danmark at hvis man har en dreng med krudt i måsen så har de enten ADHD eller en anden form for mental lidelse der gør dem hyper. Drenge kommer i alle former og størrelser, og jeg selv har en dreng med fart på siden dag 1, og det er bare sådan han er, og det elsker jeg ham for!

Der kommer mange perioder i sådan et barns liv, og nogle af dem er mere forstyrrende end andre. Måske er han i sådan en periode lige nu, det kan gå over eller han kan forstat have den adfærd til at han bliver lidt ældre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

Faith

FamilenStorm skriver:

I know :-)

Og puha må virkelig ikke være sjovt for jer.. Kan godt forstå det må være frusterende at føle at man ikke kan lærer sit barn at kende.. Især når det er nummer 3 og man syntes at man ved lidt om børn..

Men dejligt for jer at der er kommet lidt hjælp på og i har fundet ud sf hvad det skyldes.. Sådan har jeg det også lidt med på onsdag, at selvom det lyder lidt forkert, så håber jeg at det er ørene der driller og det er derfor han sover SÅ dårligt om natten.. :-)

Ja vi sad sku næsten også og tænkte "Bare det nu er ørerne!"

Anmeld

7. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Sådan er Lukas også. Han kan ikke bare sidde på skødet i 2 min, han leger 1 min med sit legetøj og møver sig videre. Han fare rundt i hele lejligheden. Ble skift er nærmest umuligt da han slet ikke har tid til at ligge på ryggen. Når jeg sætter ham i autostol spænder han så han rykker sig ud så jeg må starte forfra. Han er heller ikke meget interesseret i kontakt men mere hvad der sker rundt om ham når han sidder og sin højstol sidder han og hopper helt vildt.
Tænkte også adhd da både Lukas farfar og onkel har det i en ret slem grad og det godt kan være arveligt /: men fik også afvide det først ville vise sig omkring skole start.

Anmeld

7. oktober 2013

Mum33

Little Miss skriver:

Kan det tænkes at han bare er en dreng med knald på? 

Jeg synes det er typisk i dagens danmark at hvis man har en dreng med krudt i måsen så har de enten ADHD eller en anden form for mental lidelse der gør dem hyper. Drenge kommer i alle former og størrelser, og jeg selv har en dreng med fart på siden dag 1, og det er bare sådan han er, og det elsker jeg ham for!

Der kommer mange perioder i sådan et barns liv, og nogle af dem er mere forstyrrende end andre. Måske er han i sådan en periode lige nu, det kan gå over eller han kan forstat have den adfærd til at han bliver lidt ældre. 

Det kan sagtens være, og jeg er nok også bare påvirkelig af at være første søn er meget rolig det er også fint han har krudt i røven, men bekymrer mig bare at det er hele tiden, og han ikke rigtigt selv kan falde ned igen. Men det kommer nok. 

Anmeld

7. oktober 2013

Mum33

Faith skriver:

Sig mig engang, har du stjålet min dreng????

Min søn er sensitiv. Har aldrig ro i sin krop, kan ikke sidde på skødet, vil undersøge ALT, falder ned konstant, bliver rasende hvis tingene ikke vil som han vil, er meget tydelig i sit "sprog", er langt fremme motorisk, er meget påvirkelig af sine omgivelser. Er mor eller far kede af det, er han det også. Og er vi glade, er han det også.

Han lider utrolig meget af Night terror (læs evt om det på nettet).

Du er meget velkommen til at smide en privat besked til mig hvis du har spørgsmål. Vil meget gerne se om jeg kan give dig nogle svar.

Ps: Sørg for at ørelægen tager dig seriøst. Min søn havde også væske på mellemøret og fik lagt dræn. Det væltede ud med væske da drænene blev lagt, og næsten øjeblikkeligt blev han en gladere dreng som sover bedre både nat og dag.

Men han er stadig en lille ilter herre som er ekstremt påvirkelig af sine omgivelser.

Tusinde tak. Er også meget spændt på ørelægens "dom" her om 14 dage. Jeg synes nemlig ofte han virker irritabel og lidt utilpas. Men for pokker hvor kan man bekymre sig om dem  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.