Please hjælp ... Er mega bekymret for min søn ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.325 visninger
24 svar
6 synes godt om
7. oktober 2013

Mum33

Min søn på 8 mdr bekymrer mig meget og har gjordt det længe. Han er meget urolig, "om sig" og har så svært ved at finde ro både om natten og dagen. Ingen tvivl om han er meget nysgerrig og gerne vil til at kravle, og det frustrerer ham, at ham ikke han. Han kan ikke bare sidde på armen - så skal man gå rundt. Han kan ikke bare sidde ved en - så vælter han rundt. I ALLE situationer hvor han skal fastholdes/begrænses, så går han helt amok. Dvs når han skal sidde i sin stol og spise mad, autostol, når han skal have tøj på, osv. Det er så frustrerende. Vi har fået tjekket ørene og der er lidt væske på dem (skal til gentjek her om 14 dage) 

Hvad er der med ham? Er bare SÅ bekymret. Specielt synes jeg at han har mere travlt med at pille ved ting og undersøge noget, end at smile til folk og søge menneskelig kontakt. (Han kan sagtens smile og have kontakt, men ligesom om alt andet er mere spændende). 

Er han bare en nysgerrig Per eller kan uro som denne være tegn på ADHD? Er bare så bekymret.

håber nogle vil hjælpe eller komme med lidt erfaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

salix

Abemor skriver:

Min søn på 8 mdr bekymrer mig meget og har gjordt det længe. Han er meget urolig, "om sig" og har så svært ved at finde ro både om natten og dagen. Ingen tvivl om han er meget nysgerrig og gerne vil til at kravle, og det frustrerer ham, at ham ikke han. Han kan ikke bare sidde på armen - så skal man gå rundt. Han kan ikke bare sidde ved en - så vælter han rundt. I ALLE situationer hvor han skal fastholdes/begrænses, så går han helt amok. Dvs når han skal sidde i sin stol og spise mad, autostol, når han skal have tøj på, osv. Det er så frustrerende. Vi har fået tjekket ørene og der er lidt væske på dem (skal til gentjek her om 14 dage) 

Hvad er der med ham? Er bare SÅ bekymret. Specielt synes jeg at han har mere travlt med at pille ved ting og undersøge noget, end at smile til folk og søge menneskelig kontakt. (Han kan sagtens smile og have kontakt, men ligesom om alt andet er mere spændende). 

Er han bare en nysgerrig Per eller kan uro som denne være tegn på ADHD? Er bare så bekymret.

hmm nu har jeg ikke været sammen med barnet og derfor er det jo svært at sige... det eneste jeg kan sige er at det nok ikke er AD/HD da det ofte først viser sig ved 3 til 6 år aldere... græder han meget? 

Anmeld

7. oktober 2013

Albertsen92

Måske er han sensitiv?

Anmeld

7. oktober 2013

modesty

Abemor skriver:

Jeg synes at du skal tage en dyb indånding, og prøve ikke at bekymre dig. Nogle små børn har bare krudt i røven. Det var det samme med min dreng, helt fra han var nyfødt var han aldrig stille i kroppen. Han ville gerne sidde i højstol, men alle de andre ting du nævner, kan jeg nikke genkendende til. Nu er han en helt almindelig 2 årig, stadig med masser af krudt i røven, men også enormt social, sprogligt veludviklet og ja, bare velfungerende. 

Anmeld

7. oktober 2013

Kløver

Kan det være tigerspring. Der ligger ofte en adskillelsesfrygt, når de begynder at kravle eller gå, hvor de pludselig finder ud af hvor stor verden er omkring dem. Kender flere hvor børnene er meget urolige, kun finder ro ved mor og hvor man går med dem, meget ala det du beskriver, og deres børn er helt normale, og er gået over igen
En af mine veninder fandt især en Manduca/meitai anvendelig
Min datter har også haft det mildt her hvor hun er blevet bedre til at gå, og skal helst kunne se mig, vågner oftere om natten

Anmeld

7. oktober 2013

Mum33

modesty skriver:

Jeg synes at du skal tage en dyb indånding, og prøve ikke at bekymre dig. Nogle små børn har bare krudt i røven. Det var det samme med min dreng, helt fra han var nyfødt var han aldrig stille i kroppen. Han ville gerne sidde i højstol, men alle de andre ting du nævner, kan jeg nikke genkendende til. Nu er han en helt almindelig 2 årig, stadig med masser af krudt i røven, men også enormt social, sprogligt veludviklet og ja, bare velfungerende. 

Jeg prøver  BLiver bare så frustreret over at han ingen af sine vågne timer kan slappe af - hverken om han er træt eller frisk. Han skal hele tiden have fat i noget og når han så bliver begrænset af fx stol, mig fordi han skal have tøj på, eller lign, ja så hyler han op 

- og at han ofte ikke har tid til "menneskelig kontakt" er det der bekymrer mig mest. Men måske alt andet bare er mere spændende pt.

Anmeld

7. oktober 2013

modesty

Jeg prøver  BLiver bare så frustreret over at han ingen af sine vågne timer kan slappe af - hverken om han er træt eller frisk. Han skal hele tiden have fat i noget og når han så bliver begrænset af fx stol, mig fordi han skal have tøj på, eller lign, ja så hyler han op 

- og at han ofte ikke har tid til "menneskelig kontakt" er det der bekymrer mig mest. Men måske alt andet bare er mere spændende pt.

Jeg ville give det noget tid, og hvis du oplever den samme tendens når han er blevet over et år, så kan du prøve at snakke med SP'en om det. Men mit gæt er at han er en meget energisk dreng der, som du selv er inde på, er midt i en motorisk udviklingsfase hvor der sker enormt meget, og at han derfor har fokus på kroppen.

Anmeld

7. oktober 2013

lenemor77

Abemor skriver:

Vores datter på 8 mdr er nøjagtig lige sådan. Det har hjulpet lidt at hun er begyndt at kravle... 

Vi prøver at aflede hendes opmærksomhed med legetøj specielt når vi skal spise... 

Anmeld

7. oktober 2013

Jenny12

Det lyder selt ikke unormalt - jeg har de sidste par måneder synes at vores hverdag var et stort skrig med vores snart 11 måneder gamle søn, han brokker sig nemlig over alt

Især tøj og mad er han ikke til at styre eller bleskift. Jeg har haft helt samme tanker som dig med hensyn til ADHD, især fordi han ikke kunne lege i mere end et par min ad gangen før han skulle videre.
Men det er blevet bedre nu, han kan selv sidde på sit værelse længe og lege og fordybe sig og han kommer gerne og ville putte og kæle. Men som sagt har det stået på længe og først nu har hans adfærd ændret sig - så hold ud og slip bekymringerne, jeg tror det er hans alder

Anmeld

7. oktober 2013

Mum33

lenemor77 skriver:

Vores datter på 8 mdr er nøjagtig lige sådan. Det har hjulpet lidt at hun er begyndt at kravle... 

Vi prøver at aflede hendes opmærksomhed med legetøj specielt når vi skal spise... 

Tak  Dejligt at høre. Tænker også måske det bliver bedre når han kan kravle, så han får "stillet sin nyserrighed". Bare hårdt at man aldrig bare kan sidde med ham eller have en rolig tid på puslebordet.

Men måske jeg er frustreret, fordi min anden søn var helt anderledes - og meget rolig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.