kan man give denne her flyverdragt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2013

LinLin

Absolut!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Momo skriver:

Nææ det er det ikke, men jeg mener nu stadig at børn skal ha lov at være med til at vælge, jeg ville ALDRIG putte min datter i en blå dragt hvis hun ikke vil ha blå og det samme med min søn han kommer da heller aldrig i en lyserød hvis han ikke vil ha lyserød på! 

Det da kun sundt for børnene at være lidt selvstændige, alt med måde! 

Og børn i børnehaven har da helt sikkert sin egen smag, det har mine børn da, jeg ved da min datte ville blive røv ked af det hvis hun skulle ha en blå flyverdragt på i børnehaven hver evig eneste dag i børnehaven når hun er TOTAL prinsesse det ville hun bestemt ikke synes var fedt! 

Men hun er også en utrolig selvstændig pige med sine egne meninger og gør alt selv tros hun kun lige er startet i børnehave! 

Jeg mener slet ikke at selvstændighed har noget at gøre med at få lov til selv at vælge hvad barnet vil ha' på eller ej. Det er jo noget du har vænnet din datter til at have en mening om - noget jeg slet ikke mener børn i den alder skal bekymre sig om. Vi, som de voksne, bør være dem der ta'r de beslutninger. Min datter kan da sagtens synes noget er flot, hvilket hun også giver udtryk for, men hun udtrykker sig aldrig negativt om noget, for jeg har aldrig spurgt hende om hun ville ha' den eller den, altså jeg har ikke givet hende valget. Vi har fx lige købt sko - valget stod mellem en grå Ecco sko og en glimmer basketstøvle....- jeg havde bestemt mig for at glimmer basketstøvlen var fedest , men havde ikke sagt noget, for hun skulle ikke vælge. Da min datter så glimmer støvlen, lyste hun da op...- hun sagde ikke noget, men jeg kunne se at dén synes hun var flot  Da ekspedienten henter begge sko på lageret, spørg jeg så min datter - om hun kan li' dem "Ja, de er begge fine" og leger videre med klodserne... 

//Mette

Anmeld

6. oktober 2013

modesty

Unalisa skriver:

til en pige ?, altså farven...

Ja. 

Anmeld

6. oktober 2013

Faith

Selvfølgelig! Fed farve til både piger og drenge.

Du kunne evt pifte den op med en pink elefanthue og pink luffer/hansker. Totalt sejt!

Anmeld

6. oktober 2013

Muffinmus

Tja, min datter hader drengefarver og ville tude hver eneste dag hvis hun skulle tvinges i den. Hun har det på samme måder med drengefarver som min søn ville have det hvis jeg bad ham tage en pink flyverdragt på.. S jeg er af den holdning at børn skal være medbestemmende i hvad farver de synes er pæne og hvilke de synes er grimme. Vi andre gør det, hvorfor pokker må børn så ikke synes noget er grimt?? Det gør da ingen forskel om man er 4 eller 40, hvis man synes noget er grimt, så tager man det ikke på frivilligt. Det handler ikke nødvendigvis om opdragelse, men om frivillige tanker hos børn der tæller lige så meget som voksnes nogle gange. Og hvis farven kan gøre den store forskel, hvorfor så tvinge et barn i noget det absolut vil hade at have på hver eneste dag hele vinteren igennem?
Men elskede mit barn blåt, hvilket kåring jo kan komme til engang, ja så kom jeg hende gerne i blåt, grønt, brunt osv. Lige nu er det bage primært pink og lilla der dur. Måske grå i ny og næ

Anmeld

6. oktober 2013

Dot D

Selvfølgelig kan du det...

Hvis du er en smule fiks på fingrene, så kan du jo sætte et par lapper på hist og her med farver som hue og vanter, hvis den skal piftes lidt op.

Jeg kunne nemt finde på det, og jeg kunne også finde på at sætte blomster eller lignende på, hvis min datter ville have den anderledes... 

Anmeld

6. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det ville jeg ikke. Min datter ville ikke have en lyseblå flyverdragt på og hånden på hjertet gider ikke en kamp hver eneste dag. Så heller sælge den og købe en ny (evt. brugt).

Anmeld

7. oktober 2013

Momo

MKBP skriver:

Jeg mener slet ikke at selvstændighed har noget at gøre med at få lov til selv at vælge hvad barnet vil ha' på eller ej. Det er jo noget du har vænnet din datter til at have en mening om - noget jeg slet ikke mener børn i den alder skal bekymre sig om. Vi, som de voksne, bør være dem der ta'r de beslutninger. Min datter kan da sagtens synes noget er flot, hvilket hun også giver udtryk for, men hun udtrykker sig aldrig negativt om noget, for jeg har aldrig spurgt hende om hun ville ha' den eller den, altså jeg har ikke givet hende valget. Vi har fx lige købt sko - valget stod mellem en grå Ecco sko og en glimmer basketstøvle....- jeg havde bestemt mig for at glimmer basketstøvlen var fedest , men havde ikke sagt noget, for hun skulle ikke vælge. Da min datter så glimmer støvlen, lyste hun da op...- hun sagde ikke noget, men jeg kunne se at dén synes hun var flot  Da ekspedienten henter begge sko på lageret, spørg jeg så min datter - om hun kan li' dem "Ja, de er begge fine" og leger videre med klodserne... 

//Mette

Jeg kan høre du har været heldig så  Jeg kender bestemt ikke nogen børnehave piger der ikke har deres egen mening om hvad de bedst kan lide  Og nej det er bestemt ikke noget jeg har lært min datter, min søn er stik modsat! Så længe det er noget ordentligt de har kan jeg bestemt ikke se problemet i at de får de farve de gerne vil ha. Sko er et rigtig dårligt eksempelt, der det jo ikke bare en dum farve de skal vælge i mellem, men den der sidder perfekt på deres fødder. Mine børn for absolut ikke selv lov til at vælge sko. De får bestemt heller ikke selv lov til at vælge flyverdragte typer, men farve må de bestemt gerne selv vælge, og hvis min søn vil ha en med blomster får han det og hende en blå jamen så får hun det.

Min søn på 4 skal helst ha at jeg har fundet tøj frem, min datter på 2 går selv hen i skuffen og tager det hun vil ha på og det blander jeg mig bestemt ikke i så længe hun har ordentligt tøj på, og hun ligner for det meste noget der ikke kan gøre for det, men hvad pokker hun gør det selv og det giver os nogen meget mere rolige morgner. Jeg elsker og komme i børnehaven og se alle de børn der bare har en masse tøj på der absolut bare ikke passer sammen, for de får selv lov og det er kun godt for dem! 

Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige! 

Der jo stor forskel på at lade bør selv bestemme uanset hvad eller vælge de rigtig modeller som for det meste er i 2 farver og de så kan vælge mellem de 2 farver! 

Anmeld

7. oktober 2013

Momo

Dot D skriver:

Selvfølgelig kan du det...

Hvis du er en smule fiks på fingrene, så kan du jo sætte et par lapper på hist og her med farver som hue og vanter, hvis den skal piftes lidt op.

Jeg kunne nemt finde på det, og jeg kunne også finde på at sætte blomster eller lignende på, hvis min datter ville have den anderledes... 

Anmeld

7. oktober 2013

Unalisa

serinasmor skriver:

Sagtens ... men vil sige det kommer an på pigen og din pengepung ...

Her ville den kunne gå 2 veje .. hun kunne enten ELSKE den netop fordi den er blå i den fine klare farve (og så er der sikkert nogle af børnene der siger noget fjollet om drengefarver ovre i børnehaven ) eller NÆGTE at tage den på fordi den har drengefarve - igen børnehavebørnenes indflydelse

Hun er kun 1 år og vi har allerede dragten og den er lækker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.