optimist skriver:
Hej!
Jeg kom tilfældigt til at se dit indlæg - da jeg selv søgte om informationer om halscyster.
Jeg ved ikke om det er en hjælp eller.... men jeg kan genkende dit forløb med lille Magnus alt for godt her hjemme fra vores familie.
Vores søn blev syg i forbindelse med en almindelig halsinfektion for tre år siden ( han havde tre infektioner i løbet af 2½ måned). Han var på det tidspunkt 3½år og han fik som din lille søn en hævelse midt under hagen som vores almindelige læge ikke kunne typebedømme hævet jymfekirtel eller halscyste? Vi tog til vores privat praktiserende hals-øre-næselæge, da Anders også er ørebarn, og han kunne med det samme bestemme det til en halscyste.
Vi blev derefter henvist til aalborg Sygehus hals-øre-næse- afdeling, og der blev fastsat tid til operation. Desværre gik der infektion i cysten inden, så derfor måtte der lægges dræn hen over julen 2010. Ja den korte version er at Anders nu er blevet opereret 7 gange, hans tungeben i begge sider er nu fjernet, han har haft dræn i tre gange og det driller stadig.....
i onsdags blev han MR scannet, da lægerne ikke "turde" operere, de var bange for at gå gennem halsvæggen (at der måske allerede var hul), og de er bange for ved en ny operation at gå igennem spiserøret. Heldigvis var der ikke hul, og de kunne se, at der var lidt tungeben tilbage i højre side. De håber ,at den cysterest der driller sidder på dette tungeben, som de så vil fjerne ved en ny operation i februar ( vi har selv valgt, at det skal være der, da vi skal have det til at passe med at vi igen kan tage fri fra arbejde - han skal være hjemme mindstt 10 dage efter operation).
Som du kan forstå, så har jeg fuld forståelse for din frustration - jeg ved lige hvad du og din familie gennemgår, og jeg håber kun at i hurtigere får styr på den drilske cyste end vi har fået!! ( _-og ja mega hårdt når man synes man laver overgreb på sit barn, for at det skal gennemgå en undersøgelse!)
Rigtig god bedring og god jul hilsen optimisten
Hej.. Mange mange tak for dit indlæg.
Det var dog en kæmpe lettelse at høre at der er andre derude, men hvor er jeg ked af at det har trukket så meget ud for jer.
Magnus blev opereret i tirsdags for 3. gang (6. narkose)
Denne gang af en anden kirurg. Planen var at fjerne resten af tungebenet, da den midterste del var fjernet ved 1. operation, og dertil gå indefra og ud for at sikre der ikke også var noget den vej.
Det vidste sig så at den midterste del stadig var der, det lød lidt som om hun i mellem linjerne sagde det ikke var fjernet imens hun fortalte at det kunne vokse ud igen.
Det var derfor heller ikke nødvendigt at gå ind indefra.
Men det var en lang omgang, vi blev kørt ned kl 8 og kom tilbage på stuen kl 13.30, om morgenen onsdag blev vi udskrevet.
Det var total overbelægning på afdelingen, ingen havde rigtig styr på noget, det var den værste indlæggelse vi har prøvet ihvertfald.
Jeg er "heldigvis" arbejdsløs hvilket har gjort det meget nemt for os.
Jeg håber det bedste for jeres dreng.