Vægttab og kost - større chance for graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2013

AnthonsMor

CH2012 skriver:

Ja, jeg gør også brug af Pepsi Max...  Men ved du om der er stor forskel på alm. sodavand og så light? Set i forhold til baby? Det er vel koffeinen der er problemet, og det er vel både ved alm. og light udgaverne... 

Jeg har hentet en app til kalorieberegning og ind til videre har det være ret sjovt i dag at lave regnskab over mit indtag. Og er overrasket over, hvor meget jeg egentlig må spise, når det er nogle fornuftige valg jeg tager

Men er i tvivl om hvor mange kalorier man må skærer ned i forhold til hvis man er blevet gravid... Ved du det?  

nej, det er ikke kun koffeinen, det er også de stoffer der er i til at søde sodavand.. Så da jeg var gravid drak jeg alm. sodavand, mest topform og squash

Når du er gravid skal du i første trimester ikke nødvendigvis sætte kalorieindtaget op, så vidt jeg har forstået.. Men når du kommer til omkring uge 12-15 stykker mener jeg, så skal du sætte det op med 500 kcal

Ja, hvis bare man vælger "rigtigt" så må man spise ufattelig mange ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

CH2012

Aprilbaby_2014 <3 skriver:

Grønsager går ind under betegnelsen "salat" i min verden, så jo helt sikkert meget af dem - og også frugt, nødder osv som snacks!  Nu bryder jeg mig ikke så meget om dressinger generelt, men er da sikker på at det er okay at bruge, hvis man bare begrænser mængden og det er fedtfattigt 

Altså der er jo al verden af muligheder for at lave alle mulige forskellige retter, og du kan da også supplere med noget groft pasta eller ris 

For mit vedkommende handlede det meget om at skære alle de dårlige vaner væk - hyggesnacks (slik, chips, sodavand osv.) om aftenen, var specielt en af mine store synder, sammen med hvidt brød - så det var ligesom det jeg havde fokus på at skære fra min kost ! Desuden sørgede jeg for at få mange små måltider i løbet af dagen, i stedet for at overspise morgen, frokost og aften .. 

Held og lykke med vægttabet 

Ja, mine store synder er også alle de der hyggestunder - om aften når man gerne vil belønne sig efter en lang dag, og hygge med tv og computer, læsning osv. Men vil også forsøge mig med lidt nødder, mørk chokolade (min. 70%) i så lille en mængde som mulig, og lidt frugt. Og så sørge for at have det med i min kalorieberegner, så jeg har styr på hvor meget jeg indtager

Og mange tak

Anmeld

7. oktober 2013

CH2012

AnthonsMor skriver:

nej, det er ikke kun koffeinen, det er også de stoffer der er i til at søde sodavand.. Så da jeg var gravid drak jeg alm. sodavand, mest topform og squash

Når du er gravid skal du i første trimester ikke nødvendigvis sætte kalorieindtaget op, så vidt jeg har forstået.. Men når du kommer til omkring uge 12-15 stykker mener jeg, så skal du sætte det op med 500 kcal

Ja, hvis bare man vælger "rigtigt" så må man spise ufattelig mange ting

Ja okay, det kan jeg godt se...

Men i forhold til kalorieindtaget, som har jeg jo lige nu skåret det ned til kun 1200 kcl, hvilket er ret så lidt. Og så tænker jeg bare lidt, om jeg bør sætte det lidt op, når jeg finder ud af, at jeg er gravid, fordi jeg også har læst, at man skal passe på hvor meget man presser kroppen? - Den kan også stresse over så lille et kalorieindtag, og vil jo ikk risikere at tabe barnet, når jeg engang er så heldig at blive gravid...

Anmeld

7. oktober 2013

CH2012

Holbæktrunten skriver:

Mandlig koster en lulle smule... Men det er ikke dyrt. Mener det er 4 uger for 50 kr eller sådan noget...

Kikkede også selv på shape up appen, men synes madlog er nemmere og mere overskuelig - de har vist også en app.

En af de funktioner jeg var glad for på madlog er at man kan skrive en hel opskrift ind (fx kødsovs) og så bare øse en portion op og skrive ind. Kræver lidt arbejde til at starte med, men så er det nemt derfra.

Jeg synes det var hårdt fordi at jeg skulle vænne min mave til mindre portioner mad. Det tager tid. Plus at jeg gik fra absolut ingen motion til minimum en time om dagen, for at få KJ nok til at jeg synes jeg kunne spise mig mæt om aftenen. Og ville også gerne have plads til lidt chokolade eller andet godt engang imellem - og det må man jo så arbejde for

Men når først man har sat sig ind i det og fundet de fødevarer der passer til ens behov og livsstil er det nemt ig overskueligt.

Da jeg havde tabt mig det jeg skulle var min mæthedsfoenemmelse reguleret, min sukkertrang minimeret og havde fundet nye interessante fødevarer og opskrifter til familiens hverdag. Så det var intet problem at holde vægten. Når man ikke skal tabe sig mere, får man jo "forærende" nogle KJ, så det er selve vægttabet der er lidt hårdt...

vil også sige at jeg gjorde det på den hårde måde - satte den til at jeg skulle smide et kg om ugen, fordi at jeg vidste at det var det der skulle til for at holde motivationen. plus at jeg ønskede at spise relativt normalt sammen med resten af familien om aftenen, ville ikke have at det skulle gå ud over dem at jeg havde været et madøre.

Mange tak for inputtet Jeg forsøger mig nu med app'en Myfitnesspal, og indtil videre er det gået godt i dag.

Jeg synes det er sjovt, og har skruet indtaget ned til kun 1200kcl. Så må jeg se hvordan det går - vil jo heller ikk have, at kroppen går fuldstændig i stå, så må se om det er for meget at sætte den ned, eller om jeg lige skal rykke den en tand op. Men vil jo gerne have det til at rykke nogle vegne, så nu ser jeg

Kan være jeg skal indtage en smule mere, når jeg også begynder at motionere - lige nu bruger jeg jo ikk så mange kalorier

Anmeld

7. oktober 2013

AnthonsMor

CH2012 skriver:

Ja okay, det kan jeg godt se...

Men i forhold til kalorieindtaget, som har jeg jo lige nu skåret det ned til kun 1200 kcl, hvilket er ret så lidt. Og så tænker jeg bare lidt, om jeg bør sætte det lidt op, når jeg finder ud af, at jeg er gravid, fordi jeg også har læst, at man skal passe på hvor meget man presser kroppen? - Den kan også stresse over så lille et kalorieindtag, og vil jo ikk risikere at tabe barnet, når jeg engang er så heldig at blive gravid...

Ja du kan evt. sætte det op til ca 2000?

Anmeld

7. oktober 2013

CH2012

AnthonsMor skriver:

Ja du kan evt. sætte det op til ca 2000?

Jeg synes at huske at have læst en der indtog 1500kcl... Måske det er rimeligt?

Anmeld

7. oktober 2013

AnthonsMor

CH2012 skriver:

Jeg synes at huske at have læst en der indtog 1500kcl... Måske det er rimeligt?

Ærlig talt så ved jeg ikke hvor meget der er "rigtigt" i forhold til graviditet, måske din læge ved det?

Anmeld

7. oktober 2013

CH2012

AnthonsMor skriver:

Ærlig talt så ved jeg ikke hvor meget der er "rigtigt" i forhold til graviditet, måske din læge ved det?

Ja, kunne være jeg lige burde kontakte hende Men ellers tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.