CH2012 skriver:
Hey allesammen 
Min kæreste og jeg er igang med at prøve på, at jeg skal blive gravid
Jeg har været til lægen har fået undersøgt om jeg har PCO, hvilket jeg ikke har. Jeg har været til gynækolog igår, for at undersøge om jeg har cyster, og det har jeg heller ikke. Og det var mere af hensyn til smerter i underlivet. Så har jeg fået taget en blodprøve for at få undersøgt om jeg overhovedet har ægløsning. Så langt så godt - skulle gerne få svar i næste uge...
Men gynækologen skulle jo også vide min vægt (og ja, jeg ved udemærket jeg skal tabe mig), og det påpegede hun også. Dog bliver jeg frustreret over, at hun stikker mig en pjece med shakes, barer, pulver, supper, osv. A la NUPO. Det synes jeg bestemt ikke er vejen frem - det virker måske her og nu, men i længden lærer jeg jo ikk noget af det - ØV! 
Havde hun så bare stukket mig en pjece med gode kostråd og motionsråd, så havde det været noget helt andet.
Men anyway, det jeg vil høre om, det er hvad er jeres erfaringer i forhold til vægttab?
Jeg har prøvet dukan, og det skal jeg ikk igen.
Jeg tænker meget over kost, og synes det er MEGET forvirrende alle de "måder" der er at spise på i forhold til vægttab. Jeg er meget inspireret af LCHF principperne, men kan ikk finde ud af om det er den helt rigtige, når det kommer til stykket. Har overvejet at kigge noget mere på PCO venlig mad, men det ligner rimelig meget LCHF principperne - som også lover, at man skulle kunne få en bedre fertilitet - men er den god nok som måde at spise på, når man også skal tabe sig en del? (omkring 28kg). Gynækologen sagde dog, at jeg som min. skulle tabe mig 10% af min kropsvægt, og det er ikk så meget som de 28kg...
Jeg er meget indstillet på at skulle igang med motion også, dog skal jeg lige ovenpå en forstuvet fod og brækket tå.
Nogle gode råd, erfaringer eller? 
God weekend 
Jeg er i gang med at tabe mig, jeg har tabt 10 kilo på ca. 2-3 måneder, jeg startede ud med Dukan, som absolut IKKE er mig!
Nu der lever jeg efter "tænk fornuftigt" - for der skal faktisk ikke andet til.. Intet smør, intet alm. sodavand, intet slik, intet kage, intet hvid brød, begrænser indtag af kartofler, ris og pasta, kigger efter fedtindhold i pålæg og generelt mad.. Og jeg motionerer endda ikke, jeg går da med barnevognen, men det er også dét..
Så det jeg holder mig kørende på, når min sukkertrang melder sig er vindruer og andet frugt, eller en håndfuld mandler..
Der skal selvfølgelig være plads til at forkæle sig selv, og tage ud og spise eller andet, som man ikke gør hver dag..
Det var i hvert fald mit problem inden jeg gik igang, at det der "specielle" med slik, popcorn, lækker mad, chips, you name it - det blev til hverdag, og ikke kun i f.eks. weekender, og det eskalerede bare..
Du må gerne skrive privat, hvis du har brug for det