Kan man godt tillade sig at kontakte lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2013

Anonym trådstarter

BigHope13 skriver:

prøver lige at opremse nogle af de ting som gjorde jeg blev mistænksom omkring

æbleform og store fedtdepoter omkring hofterne,

meget uren hud, har jeg haft altid og især da jeg stoppede på ppiller blev det rigtig slemt igen, både i ansigt på arme og på ryggen.

øget hårvækst, helt ekstremt har altid haft lidt dun på overlæben, men efter jeg smed pillerne begyndte jeg at få stive skægstubbe på halsen, har haft enkelte hår på skuldre og så vokser håret på ben, arme og bikinilinjen voldsomt hurtigt, efter en barbering er det synligt fremme efter et døgn igen

og så har jeg i mange mange år haft rigtig svært ved at tabe mig ved kostomlægning og motion, først da jeg begyndte at spise pco venligt med tabte jeg mig 16 kg i løbet af 3½ måned.

meget uregelmæssig mens før jeg begyndte på ppiller, og efter pille stop dukkede mens ikke op i 11 måneder, først da jeg havde tabt ca 13 kg begyndte jeg at bløde og fik så derefter en cyklus som svingede mellem 33 og 56 dage. ca 3 måneder inden jeg blev gravid havde jeg en fast cyklus på mellem 32-35 dage.

det var det som jeg lige kunne komme i tanke om spørg endelig hvis der er mere , god ide lige at tage julen med og så start det nye år op med udredning hvis det skulle være nødvendigt. det håber vi ikke

Okay. Ja det lyder ikke rart. :/ Er ked af du har det sådan.

Ja det er det nemlig. Tak for din historie. 

Nej håber jeg heller ikke. Det ville være en god julegave 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2013

Anonym trådstarter

23-unge-år skriver:

I forhold til symptomet: uren hud, så gik mit ansigt og øvre ryg amok med at slå ud de og det er der stadig. Stoppede i maj på p-piller.

Det er pga ændret hormonbalance, ikke at det er en forkert hormonbalance, men det er kroppen der skal vende sig til sig selv igen. Og da det tager op til et år at oprette balance i kroppen igen med hormoner, så synes jeg ikke du skal tabe modet endnu

Fx. Var min første cyklus efter p-pille stop, at jeg havde mens i tre uger og derefter gik der 9 uger til jeg fik det igen. Derefter har jeg haft en cyklus på 21 dage, 35 dage og 25 dage. Så kroppen er ved at finde sig selv igen.

Hold modet oppe

Ligesom man kan tro man er gravid når man ser listen for symptomer på graviditet, så kan man tro at man har PCO når man læser symptomerne på PCO.

for at du bare er ved at finde din egen hormonbalance

Ja okay. Det kunne også være forklaringen. 

Skal forsøge, at holde modet oppe. 

Anmeld

6. oktober 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Det synes jeg du skulle gøre det er den direkte vej til et helt konkret svar

Ja lige præcis 

Anmeld

6. oktober 2013

Anonym trådstarter

Sijac skriver:

Jeg svare nedenfor med STORE bogstaver så.det ikke bliver helt roet..

Jeg har lige citetet noget fra sundhedsguide:

Første symptomer på PCO

De første symptomer kan hos nogle ses allerede i 14-års alderen og kan vise sig som:

Uregelmæssige menstruationer, ofte med lange perioder mellem dvs. mindre en 6 menstruationer på et år eller måske helt ophørt menstruation. Mere regelmæssige men kraftige menstruationer ses også. hvis det fortsætter som nu vil jeg kun have mens seks gange om året.
DET KAN SNILDT SKYLDES DIT STOP PÅ P-PILLER, SÅ DET ER HELT NORMALT.

Tendens til vægtøgning - især som "æblefacon" jeg har taget på gennemdet seseneste år. Men har altid haft æble facon Tendens til øget behåring det har jeg ikke.
LANGT STØRSTEDELEN AF OVERVÆGTIGE KVINDER ER ÆBLEFORMET.

Tendens til uren hud jeg er begyndt at have neget uren hud i ansigtet gennem de seneste tre måneder
P-PILLE STOP. MIN HUD EKSPLODEREDE DA JEG STOPPEDE MED O-PILLER.

Forhøjede androgener (ses ved kontrol af blodprøver) det ved jeg ikke

Andre symptomer på PCO

Herudover fortæller rigtig mange kvinder med PCOS, at de har tendens til:

Træthed jeg er generelt meget træt. Menbdet er blevet værre efter p-pillestop
IGEN KAN DETTE SKYLDES DEN SVINGENDE HORMONBALANCE DU HAR I KROPPEN EFTER DU ER STOPPET PÅ P-PILLER.

Hovedpine jeg døjer meget med hovedpine hvilket jeg ellers aldrig har døjet med
IGEN KAN DETTE SNILDT SKYLDES, AT DINE HORMONER ARBEJDER OÅ HØJTRYK.

Hedeture nej

Sukker-"narkomani" kommer an på hvad man ligger i det. Har på et tidspunkt været bange for sukkersyge. Og gå faktisk i panik hvis ikke der er slik i huset.
DETTE ER TYDELIGT IKKE ET PROBLEM FOR DIG, HAR SELV PCO OG GAR IKKE SVÆRT VED AT BESKRIVE BEGREBET SUKKER-NARKOMANI.

Manglende mæthedsfornemmelse ja. Det har jeg døje med i mange år uden der er fundet en grund. Hvis jeg giver lov kan jeg spise indtil jeg kaster op. Siger ofte egter jeg har spist to solide portioner at jeg ikke kan mærke jeg har spist.
HVIS DET ALTID HAR VÆRET SÅDAN SKYLDES DET MÅSKE, AT DU HAR VÆRWT VANDT TIL AT SPISE 'MEGET' OG DERVED UDVIDET DIN MAVESÆK, OG FLYTTET GRÆNSEN FOR DIN MÆTHED?

Søvnproblemer nej

Ved ikke om det hjalp? Har svaret ud fra symptomerne

ALLE DINE 'SYMPTOMER' KAN FORKLARES RATIONELT, SÅ PAS PÅ IKKE AT FÅ GJORT DIG SELV SYG. MAN KAN TIT FÅ OVERBEVIST SIG SELV OM EN MASSE TING..

TVIVLER PÅ AT DIN LÆGE VIL GØRE NOGET FØR EFTER 12 MÅNEDER, DA DET ER HELT NORMALT, AT EBS CYKLUS FØRSY BLIVER 'NORMAL' DEREFTER.
MEN IGEN SÅ KAN DET JO IKKE SKADE, HAN FORTÆLLER NOK BARE AT DU SKAL KOMME IGEN

Okay. Det kan godt være du har ret. Derfor er det måske også en god ide, at vente med at nævne det overfor lægen indtil efter jul. 

Er ikke helt enig med dig. Prøv du lige at forklar sukker-nakomani så?

Nej har ALDRIG være vant til at spise for meget! Har altid haft det problem. Trods det, at jeg før i tiden faktisk næsten intet spiste. Var på randen til at udvikle anoreksi en årgang!

Anmeld

6. oktober 2013

Sijac

Anonym skriver:

Okay. Det kan godt være du har ret. Derfor er det måske også en god ide, at vente med at nævne det overfor lægen indtil efter jul. 

Er ikke helt enig med dig. Prøv du lige at forklar sukker-nakomani så?

Nej har ALDRIG være vant til at spise for meget! Har altid haft det problem. Trods det, at jeg før i tiden faktisk næsten intet spiste. Var på randen til at udvikle anoreksi en årgang!

Hvis du lider af sukker-narkomani SKAL du have sukker, som i at de næsten vil stjæle for det.. Jeg har flere aftener tudet fordi min kæreste ikke tog noget med hjem til mig, som jeg bad ham om. Min gynækolog forklarede det ganske simpelt, 'det er noget du SKAL have for at kunne fungere'.

Anmeld

6. oktober 2013

Anonym trådstarter

Sijac skriver:

Hvis du lider af sukker-narkomani SKAL du have sukker, som i at de næsten vil stjæle for det.. Jeg har flere aftener tudet fordi min kæreste ikke tog noget med hjem til mig, som jeg bad ham om. Min gynækolog forklarede det ganske simpelt, 'det er noget du SKAL have for at kunne fungere'.

Jeg kan så fortælle dig, at det var sådan jeg havde det. Indtil jeg trappede ned. Har haft det sådan i mange år. Men kan nogenlunde styre det med mad nu. 

Anmeld

12. oktober 2013

Anonym trådstarter

Så kom mense endelig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.