Med fare for at lyde som et vaske ægte lorte menneske, opretter jeg denne tråd alligevel da jeg simpelthen har brug for at lette mit hjerte!
Jeg er SUR på mig selv over at jeg indimellem tager mig selv i at føle det her (problemet som kommer om lidt).
Historien, og jeg kan virkelig godt se hvor lille et menneske jeg er når jeg tænker over det, men det skal altså ud og jeg vil gerne have andre øjne på, og andre der siger at det er for dumt eller at de måske har prøvet det samme, så tror jeg bedre jeg kan komme over det og få det lagt bagt mig... Tilbage til sagens kerne, jeg er gravid og har termin inden for for lang tid. Da min kæreste og jeg annoncerede de lykkelige omstændigheder i det sene forår i år, blev min kærestes brors nye kæreste (er det min svigerinde? Hmmm) helt vildt skruk og begyndte at snakke meget om babyer. Nogle måneder efter annoncerer de så at nu er de OGSÅ gravide. Og det er her det lille menneske i mig kommer frem. For jeg blev (og er) stadig glad på deres vejne, men blev samtidig helt vildt irriteret, fordi jeg gerne ville have min graviditet i fred - tror jeg. Jeg ved ikke helt hvorfor jeg synes det er så irriterende som jeg gør, at de også venter sig...
Nu har det tilmed vist sig at de venter samme køn som os, og jeg tror at jeg føler at min graviditet og det specielle ved min oplevelse ved det her bliver taget fra mig fordi jeg nu skal dele alle de her oplevelser om at være gravid og vente familiens første drenge barnebarn...
Og jeg ved godt at det er lavt, og at det ikke tager noget fra mig eller mit barn, tværtimod får min dreng en jævnaldrende fætter... Og jeg er glad på deres vegne, men jeg er også bare så inderligt irriteret... Og jeg vil under ingen omstændigheder tale med min kæreste om det eller andre famile medlemmer, for jeg skammer mig over at have det sådan.
Jeg skjuler det selvfølgelig når vi er sammen med dem, og når vi er sammen med dem er jeg også bare glad på deres vegne, men når de så ikke er der er jeg irriteret over at de også venter sig og så endda en dreng... Det er jo barnligt at jeg er sur over at skulle dele denne her oplevelse... I starten håbede jeg inderligt de så i det mindste fik en pige, men det et fandme en dreng...
ØV!
Der er nok ikke så meget spørgsmål over mit indlæg, men jeg vil virkelig værdsætte nogle andre rationelle øjne på det her. Er der andre det har haft det sådan i en lignende situation? Og er der nogen forslag til hvordan jeg kan hjælpe mig selv til bare at komme videre?
Jeg har også gravide veninder i øjeblikket, deres graviditet generer mig ikke, og jeg nyder også virkelig min egen graviditet, det er ikke sådan at jeg bruger al min tid på at være irriteret over det. Jeg elsker jo mit eget barn udover alle grænser allerede, men følelser er jo ikke altid rationelle, men det er trods alt stadig følelser uanset hvor lave de er. Men netop derfor ville det være rart at få lidt hjælp til at komme over det

Jeg har valgt at skrive som anonym fordi jeg skammer mig så meget over at føle det sådan!