Sur over svigerindes graviditet, føler mig som en lort!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.510 visninger
27 svar
23 synes godt om
4. oktober 2013

Anonym trådstarter

Med fare for at lyde som et vaske ægte lorte menneske, opretter jeg denne tråd alligevel da jeg simpelthen har brug for at lette mit hjerte!

Jeg er SUR på mig selv over at jeg indimellem tager mig selv i at føle det her (problemet som kommer om lidt). 
Historien, og jeg kan virkelig godt se hvor lille et menneske jeg er når jeg tænker over det, men det skal altså ud og jeg vil gerne have andre øjne på, og andre der siger at det er for dumt eller at de måske har prøvet det samme, så tror jeg bedre jeg kan komme over det og få det lagt bagt mig... Tilbage til sagens kerne, jeg er gravid og har termin inden for for lang tid. Da min kæreste og jeg annoncerede de lykkelige omstændigheder i det sene forår i år, blev min kærestes brors nye kæreste (er det min svigerinde? Hmmm) helt vildt skruk og begyndte at snakke meget om babyer. Nogle måneder efter annoncerer de så at nu er de OGSÅ gravide. Og det er her det lille menneske i mig kommer frem. For jeg blev (og er) stadig glad på deres vejne, men blev samtidig helt vildt irriteret, fordi jeg gerne ville have min graviditet i fred - tror jeg. Jeg ved ikke helt hvorfor jeg synes det er så irriterende som jeg gør, at de også venter sig... 
Nu har det tilmed vist sig at de venter samme køn som os, og jeg tror at jeg føler at min graviditet og det specielle ved min oplevelse ved det her bliver taget fra mig fordi jeg nu skal dele alle de her oplevelser om at være gravid og vente familiens første drenge barnebarn... 

Og jeg ved godt at det er lavt, og at det ikke tager noget fra mig eller mit barn, tværtimod får min dreng en jævnaldrende fætter... Og jeg er glad på deres vegne, men jeg er også bare så inderligt irriteret... Og jeg vil under ingen omstændigheder tale med min kæreste om det eller andre famile medlemmer, for jeg skammer mig over at have det sådan. 
Jeg skjuler det selvfølgelig når vi er sammen med dem, og når vi er sammen med dem er jeg også bare glad på deres vegne, men når de så ikke er der er jeg irriteret over at de også venter sig og så endda en dreng... Det er jo barnligt at jeg er sur over at skulle dele denne her oplevelse... I starten håbede jeg inderligt de så i det mindste fik en pige, men det et fandme en dreng...
ØV!

Der er nok ikke så meget spørgsmål over mit indlæg, men jeg vil virkelig værdsætte nogle andre rationelle øjne på det her. Er der andre det har haft det sådan i en lignende situation? Og er der nogen forslag til hvordan jeg kan hjælpe mig selv til bare at komme videre?

Jeg har også gravide veninder i øjeblikket, deres graviditet generer mig ikke, og jeg nyder også virkelig min egen graviditet, det er ikke sådan at jeg bruger al min tid på at være irriteret over det. Jeg elsker jo mit eget barn udover alle grænser allerede, men følelser er jo ikke altid rationelle, men det er trods alt stadig følelser uanset hvor lave de er. Men netop derfor ville det være rart at få lidt hjælp til at komme over det 

Jeg har valgt at skrive som anonym fordi jeg skammer mig så meget over at føle det sådan!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2013

Mumto3

Jeg kan godt forstå dine følelser! -og jeg kan sagtens se det irriterede ved det!

Det heldige for dig, er at du skal føde først og jeres søn sandsynvis bliver den 'første' til det meste. (Sidde, kravle, gå, tale osv) og dermed vil han altid være spændende.

Har du nogen ide om hvordan din svigerinde har det med din graviditet? Det er måske gensidigt?

Anmeld

4. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Du må gerne skrive en pb til mig.
Jeg har været modtageren af denne form for jalousi fra min søster, men jeg vil ikke lægge min historie op i et åbent forum

Anmeld

4. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kender det! og jeg har det også herre dårligt over det 

Her handler det om at vi har haft aftalt at starte pb2 nu her (har været p-pille fri i 2måneder) og så, en uge efter jeg tog den sidste pille, der kom min bror og sagde de ventede sig, ved et uheld. Jeg ANER virkelig ikk hvorfor jeg føler mig irriteret over det. Måske fordi jeg så VED at den kommende graviditet ikk bliver så speciel som den første?  

Det er totalt irrationelt for det er jo pisse ligegyldigt! Men der er altså bare noget ved det, der stikker lidt. 

Håååber det "bare" er lidt jalousi som går over når vi selv får 2streger. 

Anmeld

4. oktober 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar åååh hvor har jeg brug for forståelse... Jamen jeg ved ikke om det er gensidigt, det er egentlig min erfaring at følelser ofte er gensidige, men hendes skruk-hed startede jo da vi offentliggjorde vores barn på vej, men jeg ved så ikke om det vækker nogle jalousi følelser... Devadis hvert fald hendes æggestokke til at bimle, det kan jeg nu også godt følge, før jeg selv blev gravid gibbede det da også i mig når en veninde blev gravid... Jeg har egentlig indtrykket af at hun gerne spørger mig til råds om graviditets relaterede spørgsmål, nok både fordi jeg er nogle år ældre og så er 5 måneder længere henne i graviditeten end hende. Det gør jo også mine følelser det mere usympatiske... Måske jeg bare skulle prøve at nyde at kunne være den der kan hjælpe hende og svare på hendes spørgsmål... 

Men det er en god vinkel lige at huske på, at min dreng er den ældste af de to og dermed den første til det meste...

Anmeld

4. oktober 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Med fare for at lyde som et vaske ægte lorte menneske, opretter jeg denne tråd alligevel da jeg simpelthen har brug for at lette mit hjerte!

Jeg er SUR på mig selv over at jeg indimellem tager mig selv i at føle det her (problemet som kommer om lidt). 
Historien, og jeg kan virkelig godt se hvor lille et menneske jeg er når jeg tænker over det, men det skal altså ud og jeg vil gerne have andre øjne på, og andre der siger at det er for dumt eller at de måske har prøvet det samme, så tror jeg bedre jeg kan komme over det og få det lagt bagt mig... Tilbage til sagens kerne, jeg er gravid og har termin inden for for lang tid. Da min kæreste og jeg annoncerede de lykkelige omstændigheder i det sene forår i år, blev min kærestes brors nye kæreste (er det min svigerinde? Hmmm) helt vildt skruk og begyndte at snakke meget om babyer. Nogle måneder efter annoncerer de så at nu er de OGSÅ gravide. Og det er her det lille menneske i mig kommer frem. For jeg blev (og er) stadig glad på deres vejne, men blev samtidig helt vildt irriteret, fordi jeg gerne ville have min graviditet i fred - tror jeg. Jeg ved ikke helt hvorfor jeg synes det er så irriterende som jeg gør, at de også venter sig... 
Nu har det tilmed vist sig at de venter samme køn som os, og jeg tror at jeg føler at min graviditet og det specielle ved min oplevelse ved det her bliver taget fra mig fordi jeg nu skal dele alle de her oplevelser om at være gravid og vente familiens første drenge barnebarn... 

Og jeg ved godt at det er lavt, og at det ikke tager noget fra mig eller mit barn, tværtimod får min dreng en jævnaldrende fætter... Og jeg er glad på deres vegne, men jeg er også bare så inderligt irriteret... Og jeg vil under ingen omstændigheder tale med min kæreste om det eller andre famile medlemmer, for jeg skammer mig over at have det sådan. 
Jeg skjuler det selvfølgelig når vi er sammen med dem, og når vi er sammen med dem er jeg også bare glad på deres vegne, men når de så ikke er der er jeg irriteret over at de også venter sig og så endda en dreng... Det er jo barnligt at jeg er sur over at skulle dele denne her oplevelse... I starten håbede jeg inderligt de så i det mindste fik en pige, men det et fandme en dreng...
ØV!

Der er nok ikke så meget spørgsmål over mit indlæg, men jeg vil virkelig værdsætte nogle andre rationelle øjne på det her. Er der andre det har haft det sådan i en lignende situation? Og er der nogen forslag til hvordan jeg kan hjælpe mig selv til bare at komme videre?

Jeg har også gravide veninder i øjeblikket, deres graviditet generer mig ikke, og jeg nyder også virkelig min egen graviditet, det er ikke sådan at jeg bruger al min tid på at være irriteret over det. Jeg elsker jo mit eget barn udover alle grænser allerede, men følelser er jo ikke altid rationelle, men det er trods alt stadig følelser uanset hvor lave de er. Men netop derfor ville det være rart at få lidt hjælp til at komme over det 

Jeg har valgt at skrive som anonym fordi jeg skammer mig så meget over at føle det sådan!

Kan SÅ godt sætte mig ind i det!

Jeg mistede i en graviditet, da jeg var 14+0 og en uge efter begyndte min svigerinde at skrive til mig, at nu prøvede de at blive gravide igen!

Jeg følte det som et vildt upassende tidspunkt, pga mine egne omstændigheder..

Men jeg blev gravid før hende, fødte vores 2 barn, og kun et par dage senere annoncerede hun, at nu var hun endelig gravid.. der blev jeg faktisk ret irriteret (men det er en anden og meget lang historie)
.. hun skulle dælme ikke have lov til at stjæle opmærksomheden fra mit barn! Ikke Igen!

Puuh, nå det blev lidt langt, min pointe var egentlig bare, at jeg udemærket kan sætte mig ind i hvordan du har det!!,

Anmeld

4. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg kender det! og jeg har det også herre dårligt over det 

Her handler det om at vi har haft aftalt at starte pb2 nu her (har været p-pille fri i 2måneder) og så, en uge efter jeg tog den sidste pille, der kom min bror og sagde de ventede sig, ved et uheld. Jeg ANER virkelig ikk hvorfor jeg føler mig irriteret over det. Måske fordi jeg så VED at den kommende graviditet ikk bliver så speciel som den første?  

Det er totalt irrationelt for det er jo pisse ligegyldigt! Men der er altså bare noget ved det, der stikker lidt. 

Håååber det "bare" er lidt jalousi som går over når vi selv får 2streger. 

Det er det forfærdelige ved det, at det er så irrationelt og man ved det 

Man føler næsten noget bliver taget fra én, selvom det gør det jo absolut ikke...

Anmeld

4. oktober 2013

KTP86

Jeg kan ikke heelt relatere til det du skriver men tæt på           Mig & min kærestes tvillingebrors kæreste var kun 5 uger fra hinandens terminsdato-og vi ventede begge en dreng. Jeg håber at det hele ender godt for jer allesammen 

Anmeld

4. oktober 2013

Benjamins'mor

Kender godt din følelse lidt.
Da jeg ventede min søn, var min stedfars svigerinde også gravid.
Hun havde termin 2 uger efter mig, men fødte dagen før jeg fødte.

Jeg var som sådan ikke jaloux, men da jeg havde gået over tid og hun så fødte først, så blev jeg alligevel lidt misundelig og følte mig "snydt".

Anmeld

4. oktober 2013

Kløver

Tror de fleste i visse forbindelser har oplevet den slags, om det er ønsket graviditet, graviditet, børn osv osv
Jeg havde selv en veninde som var gravid da jeg ventede den 1 og hun var lidt længere end mig, og konstant var alt ved hende spændende og jeg følte ikke, der var bare lidt plads, til min oplevelse og graviditet, ved min 2 graviditet kom igen en veninde og var lidt længere, så fik lidt samme følelse, nu arbejder vi på nr 3 og har flere veninder som er startet for nylig, men især en af dem er et frustrationsmoment, og selvom det ikke er pænt, håber jeg vi får gevinst først, da jeg ved at det igen vil blive som de to andre gange, og man vil jo bare gerne føle der er plads til at nyde sin oplevelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.