Nu er det jo bare så fjollet, at hvis nu jeg gik ud og fandt mig en ny mand, så kunne vi også få betalt et barn, fordi vi ikke har et sammen i forvejen... Så burde det jo også være sådan, at de skulle man selv betale...
Og jeg er helt med på, at IVF er meget dyrere end IUI, men det kommer jo an på, hvor mange forsøg og hvor mange børn man skal have. Jeg har to hold venner, der har brugt 12 IUI forsøg på hver af deres 2 børn... Hvis vi nu siger, at de ønskede sig 4 børn, så er de jo absolut heller ikke billigt 
Til din første kommentar: Nej, det synes jeg ikke helt. Der er forskel på at have et barn med en anden person og få et barn med sin nuværende partner. Jeg kan til nød se rimeligheden i at hvis begge parter har børn i forvejen, så må de betale selv, men hvis blot den ene part ikke har, så synes jeg at det er helt fair at det tæller som et "første" barn.
Det er selvfølgelig rigtigt at man kan sætte et beløb i kroner og ører på et par, i stedet for antal behandlinger eller børn. Men det beløb ville helt sikkert ikke blive højere end til de tre IVF behandlinger der allerede er gratis, så det ville alligevel ikke gøre nogen forskel.
Det hører til sjældenhederne at der bliver brugt så mange IUI forsøg som du snakker om dér, så det er jo ikke et gennemsnitligt billede.
Anmeld