Synes d fair der er forskel. Når man har børn i forvejen kan man jo højst sandsynligt få børn uden hjælp
ivf er dyrt og synes d er ok at det blir prioriteret dem som. Ikke kan få børn uden den hjælp 
Jeg ved IVF er dyrt. Jeg synes det er ok at betale ved nr. 2 barn, det jeg synes er mere svært for mig at forstå, er at det koster os temmelig mange penge fordi vi skal have IVF hjælp, men som jeg lige forstod det, så er det gratis også ved nr. 2 barn, hvis det er insimenering. Danmark kommer til at mangle børn og vi har ikke gjort noget selv for at have brug for den lidt dyre hjælp. Vi hverken ryger, er overvægtige og vi dyrker motion, som var det lægerne mente vi selv kunne gøre noget ved.
Jeg ville af hele mit hjerte ønske at vi ikke skulle igennem det ræs der følger med i behandlingssystemet, mend et er vi desværre ikke herre over. Jeg kan jo ikke vælge at nøjes med insiminering og derved få det gratis.
Jeg ville faktisk ønske de fastsatte en fast pris for barnløshedsbehandling og så var det indtil det gav resultater eller indtil lægen ikke synes det var forsvarligt at forsøge mere. Jeg synes det giver mere stress for os, om vi skal købe et forsøg (og dervd spare en masse penge) og tro på det lykkedes første gang, eller om vi skal købe en pakke på tre forsøg, fordi det giver ro, så det måske lykkedes i første hug og så er resten af forsøgene sådan set betalt til spild.
I øvrigt blev vores søn til ved IVF og vi ved det er det der skal til igen, vi starter behandling igen i næste uge.
KH Malene
Anmeld