Spørgsmål om behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2013

Mini us

ønskebarn74 skriver:

Enig.. 

Må inrømme at selvom det er benhårdt, er jeg glad for at vi venter tvillinger.. 

Dejligt med tvillinger stort tillykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2013

tweety2060

Malene76 skriver:

Ja ville ønske man kunne få den hjælp der var brug for som barnløs, det er hårdt nok ikke selv at kunne få børn. det koster kassen økonomisk og følelsesmæssigt at være i et behandlingsforløb.

Tak, jeg prøver at beherske mig, men ejg er lidt varm på emnet da det påvirker os meget.

KH Malene

Jeg har læst dine indlæg og er SÅ enig!!!
Jeg kan ikke forstå den danske regerings tanke om der er for lidt børn til at "køre landet videre" med bla arbejdskraft, udvikling mm., men samtidig er det tisse dyrt for alle dem i behandligssystemet!!!
Og ret følelsemæssigt.... Don't even go there.....

Jeg har en kollega som "kun" skal på let hormonkur og så insemination, og det er gratis for hende-hun skal kun betale medicinen (max 400 pr gang).... MEn jeg skal lige som dig betale enten 20000-50000 kr og uden "succesrate"
JEg må indrømme at jeg bliver lidt harm over forskellen!! Misforstå mig ikke, jeg syntes det er fedt for dem, men pænt øv for mig....
MOn man skulle lave læserbrev til regeringen??

Kram

Anmeld

2. oktober 2013

ønskebørn74

Mini us skriver:

Dejligt med tvillinger stort tillykke

1000 tak 

De tog også lang tid at lave og mange forsøg.. 

Anmeld

2. oktober 2013

Mini us

ønskebarn74 skriver:

1000 tak 

De tog også lang tid at lave og mange forsøg.. 

Kender det puha.. 3 insemineringer var vi igennem og en lang behandling ivf. Kunstig overgangsalder sammen med hormoner er ikke sjovt :/

Anmeld

2. oktober 2013

Malene76

tweety2060 skriver:

Jeg har læst dine indlæg og er SÅ enig!!!
Jeg kan ikke forstå den danske regerings tanke om der er for lidt børn til at "køre landet videre" med bla arbejdskraft, udvikling mm., men samtidig er det tisse dyrt for alle dem i behandligssystemet!!!
Og ret følelsemæssigt.... Don't even go there.....

Jeg har en kollega som "kun" skal på let hormonkur og så insemination, og det er gratis for hende-hun skal kun betale medicinen (max 400 pr gang).... MEn jeg skal lige som dig betale enten 20000-50000 kr og uden "succesrate"
JEg må indrømme at jeg bliver lidt harm over forskellen!! Misforstå mig ikke, jeg syntes det er fedt for dem, men pænt øv for mig....
MOn man skulle lave læserbrev til regeringen??

Kram

Tak.  Ja det er ikke den nemmeste verden at være i. Det er vildt hårdt følelsesmæssigt At gennemgå behandlinger. Du har nemlig ret! Vi kan betale fuld pris og ende med ingenting.  

jeg går i gang med stikkeriet på fredag i næste uge og det er vildt stressende for mig. Jeg glæder mig ubeskriveligt til slutsresultatet, men min erfaring for alt det inden er, mildest talt Forfærdeligt.  Og så er det jo ikke en gang pengene jeg taler om. 

Kh 'Malene 

Anmeld

2. oktober 2013

tarkoflen

Desværre er det vilkårene for os, der skal igennem IVF/ICSI for at få børn jeg synes det er helt fair, at vi ikke bare skal have hjælp til 10 børn, men der er mangel på børn i dk, så jeg synes faktisk ikke, at det ville være helt langt ude, hvis man sagde to børn, og var det ligesom det, det offentlige betalte.

Jeg synes også det burde være billigere at adoptere, men det er en anden sag

Anmeld

2. oktober 2013

modesty

Jeg vil ikke tage dem fra de ældre, men synes stadig at staten burde være interesseret i at der var børn til at bidrage til den danske økonomi senere hen.

Desuden kan jeg jo ikke selv vælge om jeg vil have den ene eller den anden hjælp. Allerheslt ville jeg bare gerne ordne det derhjemme i stilhed og kærlighed og overraske familie og venner. Sådan komme det ikke til at ske for os. Måske man så kunne betale ALLE mand der skal i behandling og så udjævne prisen lidt. Vi har selv valgt at vi vil have nr. 2, så jeg betaler gerne, det synes jeg er ok. Må bare indrømme at jeg faktisk bliver lidt stødt over at hvis man kun skal have insimineringshjælp, ja så kan man få gratis hjælp til nr. 2,3,4 og 5 osv, mens jeg skal betale mellem 20000 - 50000 kr. alt afhængig af hvilken pakke vi køber og så kommer medicinen ved siden af.

KH Malene

Men det er jo ren matematik. IVF er helt ekstremt meget dyrere end IUI. Der er grænser for hvor meget statskassen kan lægge ud.

Ja, vi mangler børn i Danmark, hvilket er hvorfor den nuværende regering omstødte den forriges beslutning om at der skulle betales af egen lomme fra første krone.

At staten ikke vil betale til mere end ét IVF barn pr. par, synes jeg er helt rimeligt.

Jeg har selv en søn der er lavet via IVF og synes det er helt okay at vi selv skal betale hvis vi vil have den luksus og det privilegie det er at få flere børn.

De penge kan staten bruge på andre og mere presserende ting i vores samfund.

Anmeld

2. oktober 2013

Malene76

Men det er jo ren matematik. IVF er helt ekstremt meget dyrere end IUI. Der er grænser for hvor meget statskassen kan lægge ud.

Ja, vi mangler børn i Danmark, hvilket er hvorfor den nuværende regering omstødte den forriges beslutning om at der skulle betales af egen lomme fra første krone.

At staten ikke vil betale til mere end ét IVF barn pr. par, synes jeg er mere end rimeligt.

Jeg har selv en søn der er lavet via IVF og synes det er helt okay at vi selv skal betale hvis vi vi have den luksus og det privilegie det er at få flere børn.

Du har ret i at det er ren matematik, men det er også en stor belastning følelsesmæssigt. Jeg ville ønske der var råd til hjælp til to børn, også ved hjælp af IVF. Jeg har ikke selv valgt at det. En nødvendighed for at få nr. To. Jeg betaler gerne fordi vi har valgt at få en mere, men jeg bliver stødt over at man sagtens kan få hjælp til nr. 2,3,4 og 5 osv osv når det er med mindre hjælp. 

Kh. Malene 

kh. Malene 

Anmeld

2. oktober 2013

tarkoflen

modesty skriver:

At staten ikke vil betale til mere end ét IVF barn pr. par, synes jeg er helt rimeligt.

Jeg har selv en søn der er lavet via IVF og synes det er helt okay at vi selv skal betale hvis vi vil have den luksus og det privilegie det er at få flere børn.

Nu er det jo bare så fjollet, at hvis nu jeg gik ud og fandt mig en ny mand, så kunne vi også få betalt et barn, fordi vi ikke har et sammen i forvejen... Så burde det jo også være sådan, at de skulle man selv betale...

Og jeg er helt med på, at IVF er meget dyrere end IUI, men det kommer jo an på, hvor mange forsøg og hvor mange børn man skal have. Jeg har to hold venner, der har brugt 12 IUI forsøg på hver af deres 2 børn... Hvis vi nu siger, at de ønskede sig 4 børn, så er de jo absolut heller ikke billigt

Anmeld

2. oktober 2013

ønskebørn74

Mini us skriver:

Kender det puha.. 3 insemineringer var vi igennem og en lang behandling ivf. Kunstig overgangsalder sammen med hormoner er ikke sjovt :/

7 IUI-H

1 IVF

4 ICSI

uttallige fryseforsøg og spontane aborter..

10 1/2 års kamp... 

Så jubii.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.