Ude af øje ude af sind, Navneændring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Er der mulighed for at sige til din datter, at hun kan tage navneforandring når hun fylder 12 år?

Uden at være ekspert på området tænker jeg, at de der lytter mere til børns ønsker i forbindelse med samvær, hvis hendes biofar skulle gå hen og ønske samvær og din datter stadigvæk ikke har lyst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2013

wamse

Anonym skriver:

JØSSES... det var godt nok laaaaang tid

Ja det var det, og enormt frustrerende

Men nu er vi igang med en samværssag istedet for

Anmeld

2. oktober 2013

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Er der mulighed for at sige til din datter, at hun kan tage navneforandring når hun fylder 12 år?

Uden at være ekspert på området tænker jeg, at de der lytter mere til børns ønsker i forbindelse med samvær, hvis hendes biofar skulle gå hen og ønske samvær og din datter stadigvæk ikke har lyst.

Da jeg i sin tid kontaktede statsamtet og forklarede situationen som den var, både med hans, at der var en "far" i billedet fik jeg besked på at han ikke havde nogen ret til at se hende når hun fyldte 7 år hvis der ikke havde været nogen kontakt....

dog har jeg overvejdet det... da hun er navngivet og ikke døbt, skal hun jo døbes inden konfirmation og ville gerne vente til den til med det...

Dog holder hun fast ved hendes ønske.... og nævner det ofte uden der har været tale om det :-)

Anmeld

2. oktober 2013

klmf

Jeg kan godt forstå din datter gerne vil hedde det samme som dig. Tror ærligt jeg ville gøre det selvom det indebar en risiko for fornyet interesse. Hvis der er en REEL interesse fra biofar ville det vel heller ikke være så skidt?? Alle har vel lov at blive ældre og måske fortryde nogle valg tidligere i livet....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.