Ude af øje ude af sind, Navneændring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Ok... Fik han slet ik besked på det via brev eller andet?

Lidt skræmmende at man kan det egentlig.... en til er at slette, men at ændre det til en ny kærestes navn... det finder jeg ret forkert

Nej det fik han ikke. Den lille pige, som dengang var 5 år, fortalte os det selv.

og ja, det er mærkeligt faren ikke har noget at skulle have sagt, men sådan er det åbenbart. jeg finder det også upassende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Hej,

Jeg synes for det første ikke en 7-årig skal bestemme om et navn skal slettes eller ej. Hun hedder det hun hedder basta bum. Og hun er jo den hun er - og har været i 7 år, uanset hvad hun hedder til efternavn.

Vælger du at støtte hendes valg (igen alt for stort ansvar at ligge på en 7-årig), så må du jo afveje "risikoen" om at bio-far vil deltage i sin datters liv.

Hvis du vitterligt ikke ønsker kontakt til manden, så drop navneændringen - og forklar din datter, at det kan der ikke ændres ved pt.

Min datter føler det som en gene at det er det navn der popper op på lister osv når de bliver råbt op.... og samtidig er det en evig reminder om hendes biologiske far... og ønsker heller ikke selv at der er nogen grund til at hun skal bære hans navn.....og blive mindet om ham....

Så det er ikke kun hende der har beslutningen.. den er truffet i fællesskab, og efter at have set og hørt hvad det har af indflydelse på hende kan jeg kun forstå at hun gerne ser det slettet.... 7 år eller ej.... så betyder det noget....

Anmeld

2. oktober 2013

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Nej det fik han ikke. Den lille pige, som dengang var 5 år, fortalte os det selv.

og ja, det er mærkeligt faren ikke har noget at skulle have sagt, men sådan er det åbenbart. jeg finder det også upassende.

Hold da op....... sikke en mavepuster det må ha været for ham....

Anmeld

2. oktober 2013

(august)

Anonym skriver:

desværre skal han skrive under... om han har haft kontakt til barnet eller ej og selvom jeg har myndigheden.... og altid har haft den...    

Jeg er nu ret sikker på hvis de af myndighederne/ juridisk har fået den fulde forældremyndighed, kan du gøre lige hvad du vil med din datters navn. 

Anmeld

2. oktober 2013

wamse

Nu fik min datter ændret efternavn sidste år, og far SKAL altså høres i sagen.
Min datter endte med at få mit efternavn, på trods af hans modvilje.

Anmeld

2. oktober 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Nu fik min datter ændret efternavn sidste år, og far SKAL altså høres i sagen.
Min datter endte med at få mit efternavn, på trods af hans modvilje.

Mente jeg nok, reglerne er nemlig de seneste år lavet om..

Anmeld

2. oktober 2013

Elgaard73

hesøth skriver:

Hej,

Jeg synes for det første ikke en 7-årig skal bestemme om et navn skal slettes eller ej. Hun hedder det hun hedder basta bum. Og hun er jo den hun er - og har været i 7 år, uanset hvad hun hedder til efternavn.

Vælger du at støtte hendes valg (igen alt for stort ansvar at ligge på en 7-årig), så må du jo afveje "risikoen" om at bio-far vil deltage i sin datters liv.

Hvis du vitterligt ikke ønsker kontakt til manden, så drop navneændringen - og forklar din datter, at det kan der ikke ændres ved pt.

Jeg er for så vidt, enig i at det er et stort ansvar at ligge på en 7 årige ( syntes nu heller ikke at TS udligger det som om at det kun er barnet's ansvar, men blot et ønske fra barnet's side)

Med hensyn til det der : man hedder det man hedder, basta bum... Der er jeg lidt mere uenig. Navneændring er da en af tidens helt store trends. Og derudover ville jeg skisme da godt nok være ked af, at skulle beholde min mands efternavn, hvis vi en dag skulle gå hen og blive skilt (7-9-13)... Ligesom at jeg ville have været ked af, hvis jeg ikke havde måttet tage min mand's navn, den dag vi blev gift, fordi at jeg nu engang hed det jeg hed, basta bum 

Anmeld

2. oktober 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg er for så vidt, enig i at det er et stort ansvar at ligge på en 7 årige ( syntes nu heller ikke at TS udligger det som om at det kun er barnet's ansvar, men blot et ønske fra barnet's side)

Med hensyn til det der : man hedder det man hedder, basta bum... Der er jeg lidt mere uenig. Navneændring er da en af tidens helt store trends. Og derudover ville jeg skisme da godt nok være ked af, at skulle beholde min mands efternavn, hvis vi en dag skulle gå hen og blive skilt (7-9-13)... Ligesom at jeg ville have været ked af, hvis jeg ikke havde måttet tage min mand's navn, den dag vi blev gift, fordi at jeg nu engang hed det jeg hed, basta bum 

TAK ;-)

Faktisk er der os i det at vi er opdraget/vokset op med i familien og ha 2 navne.... som feks pia maria og så efternavn...

Dette har min datter også PLUS hans og mit efternavn.....

Og må indrømme at haved jeg ik barn og mulighed for at få min faders efternavn havde jeg sløjfet mit nuværende(efter min mor) og taget min fars...(laaaaaaang historie)

Anmeld

2. oktober 2013

wamse

Anonym skriver:

Mente jeg nok, reglerne er nemlig de seneste år lavet om..

Præcis, og jeg har fuld forældremyndighed, og det betyder altså ikke ret meget i dag. Jeg kan ikke bare ændre hendes navn pga det.

Det tog altså 6-7 måneder inden det blev afgjort

Anmeld

2. oktober 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Præcis, og jeg har fuld forældremyndighed, og det betyder altså ikke ret meget i dag. Jeg kan ikke bare ændre hendes navn pga det.

Det tog altså 6-7 måneder inden det blev afgjort

JØSSES... det var godt nok laaaaang tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.