hesøth skriver:
Hej,
Jeg synes for det første ikke en 7-årig skal bestemme om et navn skal slettes eller ej. Hun hedder det hun hedder basta bum. Og hun er jo den hun er - og har været i 7 år, uanset hvad hun hedder til efternavn.
Vælger du at støtte hendes valg (igen alt for stort ansvar at ligge på en 7-årig), så må du jo afveje "risikoen" om at bio-far vil deltage i sin datters liv.
Hvis du vitterligt ikke ønsker kontakt til manden, så drop navneændringen - og forklar din datter, at det kan der ikke ændres ved pt.

Jeg er for så vidt, enig i at det er et stort ansvar at ligge på en 7 årige ( syntes nu heller ikke at TS udligger det som om at det kun er barnet's ansvar, men blot et ønske fra barnet's side)
Med hensyn til det der : man hedder det man hedder, basta bum... Der er jeg lidt mere uenig. Navneændring er da en af tidens helt store trends. Og derudover ville jeg skisme da godt nok være ked af, at skulle beholde min mands efternavn, hvis vi en dag skulle gå hen og blive skilt (7-9-13)... Ligesom at jeg ville have været ked af, hvis jeg ikke havde måttet tage min mand's navn, den dag vi blev gift, fordi at jeg nu engang hed det jeg hed, basta bum 
Anmeld