Naturlig fødsel vs. planlagt kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2013

Miin'Baby'Mus

Som tiden skrider fremad, og som plukveerne gør mere og mere ondt, er jeg begyndt at tænke over smerterne ved at føde naturligt.

Jeg er ikke så bekymret for, at noget skal gå galt - det er (indtil videre i hvert fald) bare smerterne, som bekymrer mig...

Er der nogle derude, som både har prøvet at føde naturligt og få planlagt kejsersnit, og som kan dele fordele og ulemper ved begge metoder - og selvfølglig, hvad man helst foretrækker?

Jeg har ikke prøvet begge dele da jeg er første gangs mor, men jeg vil da dele min naturlige fødsel med dig 

Jeg synes virkelig at det der gjorde mest ondt var veerne op til presse veerne. Jeg fik dog en blokade fordi de veer simpelthen slet ikke var til at holde ud (havde planlagt at føde i vand, så øv øv), men efter blokaden så kom presseveerne og de gjorde ikke ondt, faktisk så synes jeg slet ikke det gjorde ondt at føde, det føltes mere som at skulle skide den største l*rt ud  hehe, ja undskyld mit franske.

Så selvom man har ondt op til, så kan fødslen altså godt være mindre smertefuld end man lige regnede med  Det er MEGET forskelligt fra fødsel til fødsel tror jeg..

Og det er fuldtændig glemt ligeså snart man har trolden i sine arme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2013

Ciss

Jeg har aldrig fået kejsersnit - men jeg har født to børn uden smertestillende, og jeg vil langt hellere gøre det igen, end jeg vil have boret hos tandlægen. Det er bare en helt anden situation, hvor kroppen arbejder på sine egne præmisser og der er et positivt formål med det hele. Ja, smerterne er vilde mod slutten, men der er altså pauser imellem, og de kommer som regel gradvis, så man når at vænne sig til dem og hænge med fra gang til gang. - og så glemmer man dem bagefter, for sammenlignet med "præmien" bliver de bare totalt uvigtige.

Jeg tror, vi alle har været nervøse for det - særlig første gang - men det er en tidsbegrænset proces, og det er helt utroligt, hvordan kroppen virker og arbejder. Glæd dig. Man får en helt ny stolthed over sig selv og sin krop efter sådan en oplevelse.

Lykke til med det hele!

Anmeld

30. september 2013

Benjamins'mor

Miin'Baby'Mus skriver:

Jeg har ikke prøvet begge dele da jeg er første gangs mor, men jeg vil da dele min naturlige fødsel med dig 

Jeg synes virkelig at det der gjorde mest ondt var veerne op til presse veerne. Jeg fik dog en blokade fordi de veer simpelthen slet ikke var til at holde ud (havde planlagt at føde i vand, så øv øv), men efter blokaden så kom presseveerne og de gjorde ikke ondt, faktisk så synes jeg slet ikke det gjorde ondt at føde, det føltes mere som at skulle skide den største l*rt ud  hehe, ja undskyld mit franske.

Så selvom man har ondt op til, så kan fødslen altså godt være mindre smertefuld end man lige regnede med  Det er MEGET forskelligt fra fødsel til fødsel tror jeg..

Og det er fuldtændig glemt ligeså snart man har trolden i sine arme 

Samme her, fik dog ingen smertelindring men synes bestemt ikke det gjorde ondt at føde.

Anmeld

30. september 2013

LISBETH:-)

Jeg har prøvet begge dele. Naturlig fødsel i 2007 som var alle skrækhistorier værdig. Og derfor valgte jeg PKS I 2010.

Hvis man på nogen måde tror at PKS er nemmere og gør mindre ondt så tager man fejl. Jeg vil sige at forskellen er at ved naturlig fødsel har du smerterne inden barnet kommer ved PKS har du dem efter barnet er kommet.

Jeg skal have barn nr. 3 om 7 uger og denne gang skal jeg have PKS igen. Jeg ville dog ønske at jeg kunne føde naturligt så jeg kunne komme hurtigere hjem og ikke skulle være så begrænset i tiden efter lillesøsters ankomst.

Så hvis du aldrig har født før ville jeg klart vælge at føde naturligt!!!!

Anmeld

30. september 2013

Annette A

Har ikke prøvet kejsersnit og det er jeg meget taknemmelig for selvom jeg ikke ved hvordan det er. Men har født alle tre børn uden problemer og uden smertelindring og vil sige det er så fantastisk. Første gang var det første jeg tænkte: Var det bare det. Havde regnet med at det var meget værre. Kroppen hjælper jo en rigtig meget hvis man arbejder med den.

Selvfølgelig kan mærke det men man føler altså også man kan klare hele verden bagefter og det er det hele værd. Ydermere har jeg syntes det har været skønt at man bare var frisk med det samme og ingen smerter havde efterfølgende som man kan have det ved kejsersnit.

Så medmindre der ikke er er en sundhedsmæssig risiko synes jeg man skal prøve at lade kroppen om den kan klare det for det er jo bedst at alting sker så naturligt så muligt både for mor og barn medmindre andet ikke er tvingende nødvendigt og smerterne kan slet ikke måle sig med den fantastiske oplevelse og følelse det er at gennemgå en fødsel. Det er så ubeskriveligt stort.

Anmeld

30. september 2013

modesty

Som tiden skrider fremad, og som plukveerne gør mere og mere ondt, er jeg begyndt at tænke over smerterne ved at føde naturligt.

Jeg er ikke så bekymret for, at noget skal gå galt - det er (indtil videre i hvert fald) bare smerterne, som bekymrer mig...

Er der nogle derude, som både har prøvet at føde naturligt og få planlagt kejsersnit, og som kan dele fordele og ulemper ved begge metoder - og selvfølglig, hvad man helst foretrækker?

Det er fantastisk at føde naturligt! Og du kan slet ikke sammenligne det med smertefulde plukveer - når fødslen først går i gang, tager kroppen over og bliver til en maskine af urkraft der bare kører derudaf.

Jeg fødte uden smertestillende og syntes faktisk ikke at det gjorde særlig ondt (mine veninder kigger så også på mig som om jeg er sindssyg når jeg siger det til dem, hahah)

Jeg ville aldrig, aldrig anbefale pks til nogen blot baseret på at de er bange for at en fødsel skal gøre ondt. Din krop er skabt til det, og bogstaveligt talt milliarder af kvinder har gjort det før dig.

Anmeld

30. september 2013

Miin'Baby'Mus

Benjamins'mor skriver:

Samme her, fik dog ingen smertelindring men synes bestemt ikke det gjorde ondt at føde.

Nej nemlig og jeg tror altså ikke at det ville have gjort ondt uden uden blokaden - tror bare den tog de forfærdelig før-veer. For jeg kunne sagtens mærke da jeg skulle syes   av av og mere av

Anmeld

30. september 2013

Benjamins'mor

Miin'Baby'Mus skriver:

Nej nemlig og jeg tror altså ikke at det ville have gjort ondt uden uden blokaden - tror bare den tog de forfærdelig før-veer. For jeg kunne sagtens mærke da jeg skulle syes   av av og mere av

Blev du ikke lokal bedøvet?
Det gjorde jeg, dog stak hun udenfor bedøvelsen første gang, det gjorde skisme mere ondt end at føde - synes jeg.

Anmeld

30. september 2013

baby012

Jeg har født to gange uden nogen form bedøvelse, og det har begge gange været fantastiske oplevelser, og fortryder på igen måde nogen af gangene 

Ja det gjorde da ondt, men bagefter var det hele glemt og jeg var så lettet  Jeg sad bare og nød min lille baby som nu lå på mon mave.. 

Tror ks er SINDSYGT hårdt psykisk og fysisk, og tror dem der siger st det er "den lette udvej" ikke aner hvad de snakker om, min svigerinde havde så ondt bagefter, længe bagefter.. Og kunne ikke holde sin lille søn .. 

det er min aller største frygt helt til fødslen, at de skal sige at jeg skal have ks.. Så forstår ikke at nogen vælger det frivilligt 

Anmeld

30. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg kun prøvet semi aks og ik pks, men jeg havde overhovedet ingen problemer, med hverken smerter eller andet bagefter. Efter 3-4 dage var jeg af de smertestillende osv, ku både løfte baby + autostol. Ingen problemer overhovedet!!

Anden gang valgte jeg at føde selv, dog var det ved at ende med ks, pga jeg blev syg under fødslen. Det fedeste er self at man får baby op til sig med det samme, og Alt bøvlet værd! Syntes ik at selve fødslen gjorde ret ondt. Til gengæld gik det flere mdr inden jeg ik længer havde ondt og de ondeste efter veer! 

Sku jeg vælge hva jeg helst vil en anden gang, vælger jeg nok pks! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.