Naturlig fødsel vs. planlagt kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.330 visninger
25 svar
56 synes godt om
29. september 2013

Bech19

Som tiden skrider fremad, og som plukveerne gør mere og mere ondt, er jeg begyndt at tænke over smerterne ved at føde naturligt.

Jeg er ikke så bekymret for, at noget skal gå galt - det er (indtil videre i hvert fald) bare smerterne, som bekymrer mig...

Er der nogle derude, som både har prøvet at føde naturligt og få planlagt kejsersnit, og som kan dele fordele og ulemper ved begge metoder - og selvfølglig, hvad man helst foretrækker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

Rockertand

Bech19 skriver:

Som tiden skrider fremad, og som plukveerne gør mere og mere ondt, er jeg begyndt at tænke over smerterne ved at føde naturligt.

Jeg er ikke så bekymret for, at noget skal gå galt - det er (indtil videre i hvert fald) bare smerterne, som bekymrer mig...

Er der nogle derude, som både har prøvet at føde naturligt og få planlagt kejsersnit, og som kan dele fordele og ulemper ved begge metoder - og selvfølglig, hvad man helst foretrækker?

Jeg har født 3 gange uden nogen form for smertestillende, og det er nogle fantastiske oplevelser, som jeg er lykkelig for at have prøvet, kan blive helt ked af, at der faktisk er nogle førstegangsfødende, der vælger kejsersnit på moders ønske, det er rigtigt synd, at de ikke støttes bedre til en naturlig fødsel i stedet for operation.

Anmeld

29. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du ikke er panisk angst og helt nede i kulkælderen over af føde, så synes jeg du skal vælge den naturlige vej nok gør det ondt, men det er bare en kæmpe oplevelse som man ikke kan beskrive (og jeg fik endda aks, så jeg fik ikke forløsningen med, men ville stadig ikke have været mine mega veer foruden og ønsker inderligt at kunne gå hele vejen med den næste). Der er noget ved det der med at kæmpe sammen med den lille, for at få den til verden som gør noget ved én.

desuden, så er smerterne anderledes, i og med at man ved det er "nyttige" smerter og man ved at de stopper igen og man til slut får en lille perfekt skabning ud af det der er jo også diverse smertestillende man kan gøre brug af undervejs hvis det trækker ud.

jeg er nok også af den mening at hvis man vil have børn så følger der nogen naturlige ting med = graviditet og fødsel. Jeg har meget svært ved at sætte mig ind i at vælge pks med mindre man har prøvet at føde før hvor det var en traumstisk oplevelse. man VED jo, at barnet skal ud igen, og de fleste ved vel at det ikke er smertefrit at føde børn?  

Anmeld

29. september 2013

DianaRJS

Bech19 skriver:

ja det gør sku ondt at føde men du har glemt det igen når du har guldklumpen i armene, har du altså ikke ved ks nok går der hurtigt men det er også et smerte helvede når bedøvelsen stopper med at virke 

Anmeld

29. september 2013

FruK

Jeg har prøvet begge dele, og PKS er da klart "nemmere".

Men skulle jeg føde igen, ville jeg føde naturligt, såfremt det var muligt. 

Anmeld

30. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rockertand skriver:

Jeg har født 3 gange uden nogen form for smertestillende, og det er nogle fantastiske oplevelser, som jeg er lykkelig for at have prøvet, kan blive helt ked af, at der faktisk er nogle førstegangsfødende, der vælger kejsersnit på moders ønske, det er rigtigt synd, at de ikke støttes bedre til en naturlig fødsel i stedet for operation.

Samme her - ville ikke for noget i verden have undværet det. Det er stort, smukt, stærkt, sejt! 

Anmeld

30. september 2013

lycly

Jeg har ikke decideret født normalt men har været igennem hele ve-helvedet med den første. Det endte i aks hvilket førte til at jeg her anden gang valgte pks.

Jeg vil til enhver tid vælge pks hvis jeg kan komme til det. Det indrømmer jeg gerne! Hvis jeg kan slippe for veer så ja tak Og så må folk tænke sit. Jeg elsker ikke mine børn mindre end alle andre af den grund!

Problemet ved at vælge kejsersnit allerede første gang (det er i øvrigt ikke engang sikkert du får lov bare sådan) er, at det gør det sværere for dig hvis du en anden gang vil føde normalt. Jo flere kejsersnit man får jo mindre bliver chancen for at man kan/må føde normalt og i sidste ende er der en begrænsning for hvor mange gange man kan få ks.

Anmeld

30. september 2013

Malthe2010

Ved min første fødsel endte det med kejsersnit, og har frem til anden fødsel (2,5 år efter) troet at jeg havde det helt fint med det og var faktisk besluttet at det var sådan jeg også skulke føde mit næste barn. Men nogen inden i mig fik mig til at vælge at føde normalt, og det er simpelthen den bedste beslutning jeg nogensinde har taget! Det har været den mest fantastiske oplevelse jeg kommer til at opleve! Nu her 4 uger efter er jeg klar til at gøre det igen! Man får virkelig sådan en sejrsrus i kroppen lige når barnet er kommet ud, helt fantastisk 

så helt klart giv det et forsøg at føde selv!  

Anmeld

30. september 2013

FogL

Jeg har ikke fået kejsersnit, men født naturlig uden epi.

Jeg er meget fortaler for, i det mindste at prøve at føde vaginalt i stedet for, at ønske ks.

Ja, man har (måske) baby hurtigere ved planlagt ks, og det GØR skideondt at føde. Men tilgengæld heler man hurtigere efter en naturlig fødsel. Man kan bære sit barn!!!

Desuden er det (i min optik) en meget større oplevelse at få med

Ja, jeg vil aldrig bede om ks, med mindre der virkelig er behov for det, AKUT. Som i, "dit barn kan ikke komme ud" Akut!

Anmeld

30. september 2013

Trekløver(:

Bech19 skriver:

En naturlig fødsel er den vildeste oplevelse nogensinde!! Jeg fødte uden nogen form for smertelindring, og ja det gør mega ondt, men det er virkelig en oplevelse jeg ikke ville være foruden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.