Sue Bergmark skriver:
Det er svært lige nu fordi i er kørt sure i det.
At vente bevidst med at skifte en lorteble er grænsende til omsorgssvigt, men jeg kan forstå at du har taget godt imod alle de råd der er kommet hér og det er en god begyndelse.
Husk at jo mere nervøs og frustrerede jeres barn mærker at i er, des mere forvirret bliver han og så går der angst i hele processen.
Mit råd er bestemt at skifte i samme sekund i lugter bleen, og tjekke meget ofte om der er tisset/lavet i bleen, for jeg har selv erfaret at de værste stunder på puslepladsen har været når det har gjort ondt at blive vasket og eks. institutionen har ladet børnene gå rundt med en fugtig ble alt for længe.
Prøv måske i nogle dage i træk at skifte unødvendigt tit - gør det på en sjov måde med flyveture til puslepladsen og giv den lille legetøj der er nyt og spændende i hånden hver gang han pusles... og KUN når han pusles, så han oplever pusletiden som noget sjovt og hyggeligt. Det kan vende det hele...
Jo mere tør bleen er ved skift, jo mindre behøver i at vaske på numsen og des mindre ondt gør det jo selvfølgelig. Brug rigeligt pudder efter skift så han blir helt tør, og ikke noget med at holde ham fast med tvang... det er meget angstfremkaldende for børn.
Lige nøjagtig dette problem hér, var medvirkende til at jeg opfandt de pusleseler som du kan se på banneret på indlægget. Det er blevet en stor virksomhed nu og ikke kun i Danmark.
Det må jo betyde at jeg, og du ikek er de eneste der oplever eller har oplevet dette... at have en lille vildbasse på puslepuden.
De seler jeg lavede til min søn inden det blev et kommercielt produkt, blev han de første 2-3 gange skide sur over at komme i, men efter få gange var det dejligt for ham og han er model på billederne så du kan nok se han er veltilfreds. Alt tager tid, men med selen kan jeg nu, selvom han ligger uroligt, lettere få skiftet bleen og han har accepteret at mor bestemmer - med lidt hjælp haha
Held og lykke fremtidigt, og hvis du er interesseret, vil jeg gerne forære dig en af mine puslebælter (et design jeg ikke har i handlen) men som virker helt fint. Jeg bruger det selv hjemme.
Mvh Sue Bergmark
Wow en smart sele. Hvor er du sej! Og sødt af dig at hjælpe TS. SUPER indlæg