Årh!!! Kan ikke mere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej piger

Min snart 3 årig søn vil bar ikk få skiftet sin lorteble!

Hver gang han har lavet noget så går han rundt med det i 4 timer før jeg tvinger ham og min mand holder fast i ham. Ellers vil han ikke skiftes .

Hvad skal vi dog gør??

Han skal da bare skiftes med det samme, når der er lort i bleen. Selvfølgelig.

Og så må I begynde med toilettræningen. Med tålmodighed og uden noget med, at der er noget "man ikke må". Ros og vejledning er vejen frem her. Og tålmodighed. Meget af den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Hej piger

Hver gang han har lavet noget så går han rundt med det i 4 timer før jeg tvinger ham og min mand holder fast i ham. Ellers vil han ikke skiftes .

Hvad skal vi dog gør??

I skal i hvertefald ikke lade ham gå rundt med lorteble i 4 timer!

Laver han i bleen, skal den skiftes med det samme I opdager det. Hvad er grunden til at I venter i 4 timer? Er kampen ikke den samme? ( Tænker lidt, at det må være endnu sværere at få ham gjort ren, hvis lorten har fået lov at "gro fast" i så lang tid, og dermed også en endnu mere ubehagelig oplevelse for jeres dreng)

Jeg ved ikke om jeres dreng er klar til at smide bleen. Her er vores dreng kun 22 måneder, og vi har også vores kampe på puslebordet for tiden, men han er ikke klar til at blive blefri. Her prøver vi os frem, fra dag til dag. Nogle dage virker det at skifte ham på gulvet, andre dage ligger jeg ham i vores seng eller sofa. Og nogle dage er der bare ikke noget der virker og vi må tage kampen fra ende til anden. Pisse træls og hårdt, men det er jo bare sådan det er. Bleen SKAL skiftes.

Hvis han er klar til at smide bleen, så nytter det ikke noget at bare tage den af ham og sige at han ikke må tisse/skide mere. Tænk på, at han har jo aldrig prøvet andet og det er op til jer som forældre, at lære ham den nye måde at gøre tingene på. F.eks tage ham med på toilettet hver eller hver anden time i starten, om han skal tisse eller ej. Øve med potten eller øve i at sidde på toilettet. osv. Og aldrig skælde ud, når han har et uheld. For han vil komme til at have uheld, men jo bedre I håndtere det, jo mere tryg vil han være med processen og jo bedre vil det lykkes for jer. Ros ham, ros ham og atter ros ham.

Held og lykke med det. 

Anmeld

29. september 2013

Clisolka

Vi har fået det samme problem herhjemme - Isabella vil absolut ikke have skiftet sin lorteble! 

Hun får ikke lov til at gå rundt med den og bliver skiftet med det samme jeg opdager den! Uhhh sådan en rød numse er ikke sjovt :-(

Hun er dog endnu ikke parat til helt at smide bleen, for hun er ulykkelig når den kommer af hende - og vil ikke kendes ved toilettet (endnu). 

Hun er lige blevet storesøster for 14 dage siden, så jeg vil ikke tage kampen om bleen med hende endnu. 

Anmeld

29. september 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Ja det kan godt være han ikke gider ha ble mere :/

Men i dag ville han gå rundt uden ble men lige meget hvor mange gange vi sagde han ikk må tisse i bukserne så skete det :/

håber du læser hvad de andre skriver, og tager det til dig. Man smider ikke bleen og tager dét skridt, ved at tage bleen af og forlange barnet bare siger til og holder sig.  Der får jeg altså lidt ondt af jeres barn, så må man da føle sig meget forkert  

det kræver tid og tålmodighed at smide bleen . Og jeg tror jeg ville vælge at det var nu, når skiftingen er som den er. Og så har han jo også en god alder til det. 

Anmeld

30. september 2013

Anonym trådstarter

Ja i har alle ret

Jeg er blevet meget kloger på at læse jeres gode råd.

Jeg er vågner mere op og ved at det tager tid og at man skal være tålmodig da bettemanden har aldrig prøvet det før

Anmeld

6. oktober 2013

Sue Bergmark

<>[Besked slettet af Baby.dk]

Anmeld

6. oktober 2013

mariamiss6

Sue Bergmark skriver:

Det er svært lige nu fordi i er kørt sure i det.

At vente bevidst med at skifte en lorteble er grænsende til omsorgssvigt, men jeg kan forstå at du har taget godt imod alle de råd der er kommet hér og det er en god begyndelse.

Husk at jo mere nervøs og frustrerede jeres barn mærker at i er, des mere forvirret bliver han og så går der angst i hele processen.

Mit råd er bestemt at skifte i samme sekund i lugter bleen, og tjekke meget ofte om der er tisset/lavet i bleen, for jeg har selv erfaret at de værste stunder på puslepladsen har været når det har gjort ondt at blive vasket og eks. institutionen har ladet børnene gå rundt med en fugtig ble alt for længe. 

Prøv måske i nogle dage i træk at skifte unødvendigt tit - gør det på en sjov måde med flyveture til puslepladsen og giv den lille legetøj der er nyt og spændende i hånden hver gang han pusles... og KUN når han pusles, så han oplever pusletiden som noget sjovt og hyggeligt. Det kan vende det hele...

Jo mere tør bleen er ved skift, jo mindre behøver i at vaske på numsen og des mindre ondt gør det jo selvfølgelig. Brug rigeligt pudder efter skift så han blir helt tør, og ikke noget med at holde ham fast med tvang... det er meget angstfremkaldende for børn.

Lige nøjagtig dette problem hér, var medvirkende til at jeg opfandt de pusleseler som du kan se på banneret på indlægget. Det er blevet en stor virksomhed nu og ikke kun i Danmark.
Det må jo betyde at jeg, og du ikek er de eneste der oplever eller har oplevet dette... at have en lille vildbasse på puslepuden.

De seler jeg lavede til min søn inden det blev et kommercielt produkt, blev han de første 2-3 gange skide sur over at komme i, men efter få gange var det dejligt for ham og han er model på billederne så du kan nok se han er veltilfreds. Alt tager tid, men med selen kan jeg nu, selvom han ligger uroligt, lettere få skiftet bleen og han har accepteret at mor bestemmer - med lidt hjælp haha

Held og lykke fremtidigt, og hvis du er interesseret, vil jeg gerne forære dig en af mine puslebælter (et design jeg ikke har i handlen) men som virker helt fint. Jeg bruger det selv hjemme.

Mvh Sue Bergmark

Det var virkelig et fint indlæg du kom med her synes jeg.

Og hvor er det rigtig sødt af dig at forære en vare væk (også selvom den ikke er i handlen).

Jeg håber TS tager imod. 

Anmeld

6. oktober 2013

Sue Bergmark

<>[Besked slettet af Baby.dk]

Anmeld

6. oktober 2013

B&J

i må ikke lade ham gå i 4 timer med sådan en ble tænk hvordan numsen kan komme til at se ud der græder mit hjerte helt...

og han vil eller ej ja så SKAL HAN BARE det er ikke sjovt men sådan var det også her en over gang men det gik over. han sagde han det ikke så vi måtte snuse os frem så han ikke gik med det i bleen.

og når han ikke siger han er klar når han skal tisse så er han ikke klar til at smide bleen min søn er 3½ og er heller ikke klar inu

Anmeld

6. oktober 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hej piger

Hvad skal vi dog gør??

Har I prøvet at droppe puslebordet? Fx skifte stående eller flytte puslepuden ned på gulvet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.