undrrretning.. hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2013

lineog4

Ved faktisk ikke om man kan lave en anonym underretning - har kun prøvet det selv som fagpressen og der er man ikke anonym og sender den ikke før man har holdt møde med forældre og aller helst laver man underrretningen i fællesskab da en underretning jo ikke er for at tvangsfjerne men for at få det fornødne hjælp til en familie der har udfordringer. Derfor tror jeg I får at vide hvad indholdet af underrretningen af og måske navnet på den der har underrettet - som fagperson er man i hvert fald med til selve underretningsmødet og fremlægger underrretningen.

og du skal ikke være bange, har I det godt som du beskriver vil kommunen også se og høre det. Og har I nogle udfordringer vil kommunen ønske at være jeres medspiller og sammen finde løsninger... 

Men nøj jeg kan godt forstå man får et chok - pøj pøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hvad sker der lige.. jeg har lige fået brev fra kommunen om en underretning på mit et årige barn... det har jrg aldrig troet jeg vil opleve.. er så bange.. mit barn er så glad en dreng hvad kan de gørr ??? I brevrt står der : familieafdelingrn har modtaget rn undrrretning vedr bekymring for jrrrs søn. I indkaldes til møde mandag. Formålet med mødet er tale om hbordan i har det som familie og hvordan bsrnrt i øvrigt trives med henblik på at vurderr om der er grund til fortsat bekymring...

Jeg forstår det ikk.. vi har det sku skide dejligt. Vi har begge lige fået nyt arbrjde. Mit barn et startet i vuggestue og de er glade for ham og beskriver ham altid som en lilæe chatmetrold og rigtig glad.. ååååårh.. hvem kan ha gjort drt og hvorfor? Jeg er grædefærdig.. vi har jo ik nogrt at gemme. Men skal jeg nu ha kommunen i røven på os eller hvad.. aaarh jeg hader det.. vi et kort sagt en dejlig glad lille familie.. kan man vide hvem og grund til hborfor personen har underrettet? Har brug for nogle trøstende ord.. tænk hvis de tager mit barn.. men han har det sku godt. Han græde kun når han er syg eller utilpas. Men hborfor hvad har vi gjort forkert.. hvad kan det være for en underretning. De kan tjekke alt. Men er atadig ked af det

Det er ikke daginstitutionen hvertfald da de skal komme direkte til jer. Tænker også en nabo eller lignende. De indhenter måske oplysninger fra vuggestuen som så bekræfter trivsel og så tror jeg ikke i hører mere til det. Skete for min veninde . Håber det bedste 

Anmeld

28. september 2013

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

jeg kan bestemt godt forstå hvis det bekymrer dig. det må være meget ubehageligt med sådan en "overraskelse" når man bare føler at ens barn stor trives.

samtidig vil jeg sige som en af de andre... at i bare skal tage det oppe fra og ned. tag ind til kommunen og lad dem høre hvad i selv mener.

kommunen har pligt til at reagere på en sådan henvendelse, uanset om den er begrundet eller ej. det kan være en stor fordel for nogen (står selv i en situation hvor det er en kæmpe fordel) men hos jer kan det virke meget foruroligende at i pludselig bliver indkaldt til møde når jeres barn vitterligt har det super godt.

men op med humøret, det skal nok gå

Tak for svar.. ja det er virkeæig svært.. har jo altid læst om nogen som bæiver underrettet uden grund hvor jeh tænkte ej hvor må det gøre ondt.. man tænket jo ikk drt kan ske for en selv.. og pludselig stod jeg med et brev og kort beskivelse.. hold kæft.. har bar aå meget ondt i hovedet.. hver gang jeg læser ovrrskriften på brevet græder jeg. Drt er skide svært..

Anmeld

28. september 2013

Lone Jakobsen

vil sige at hos mig var en underretning det der gjorde at mit barn fik hurtigere hjælp. så det kan bestemt også være den anden vej rundt.

men igen kan jeg godt forstå at du er bekymret.

Anmeld

28. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Det er stensikkert ikke vuggestuepersonalet. De skal informere jer først. Men alle kan sende en underrretning anonymt.

Sagsbehandlerne vil nu tale med dig og din mand. Derefter vil han/hun indhente oplysninger om barnets trivsel fra vuggestuen og vurdere ud fra det om der er hold i underrretningen.
Kan det være naboerne? Jeg tænker at min dreng i sin selvstændigheds- "jeg vil, jeg kan selv" fase kunne blive meget hidsig over ingenting. Han kunne ligge sig ned og sparke, græde, råbe nej osv. Det kan godt for mennesker uden børn lyde ret voldsomt og de kan måske have draget nogle konklusioner ud fra det.
Men i bund og grund er det også ligegyldigt. For Kommunen finder jo bare ud af der ikke er noget i det, men kan godt forstå du bliver ked af det.
Held og lykke

Anmeld

28. september 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er stensikkert ikke vuggestuepersonalet. De skal informere jer først. Men alle kan sende en underrretning anonymt.

Sagsbehandlerne vil nu tale med dig og din mand. Derefter vil han/hun indhente oplysninger om barnets trivsel fra vuggestuen og vurdere ud fra det om der er hold i underrretningen.
Kan det være naboerne? Jeg tænker at min dreng i sin selvstændigheds- "jeg vil, jeg kan selv" fase kunne blive meget hidsig over ingenting. Han kunne ligge sig ned og sparke, græde, råbe nej osv. Det kan godt for mennesker uden børn lyde ret voldsomt og de kan måske have draget nogle konklusioner ud fra det.
Men i bund og grund er det også ligegyldigt. For Kommunen finder jo bare ud af der ikke er noget i det, men kan godt forstå du bliver ked af det.
Held og lykke

Er os stensikker på at det ikke er vuggestuen.. fordi vi får kun godt af vide fra dem.. han spiser normalt og leger og er en glad dreng.. keg tror det er naboerne.. vi har en mistanke om to der kunne gøre det.. for på et tidspunkt spurgte vires nabi min mand om hvad vires søn hedder.. og at vu nok skulle finde ud af hvorfor han spurgte.. men min mand tænkte ikk videre over det. Men vires dreng græder jo ikk voldsomt. Han kan self græde fordi han ikk får sin vilje og han nogengange nogle urolige nætter. Men det er jo børn.. han siger ikk nej mens han råber. Men vi har nogle onde naboer men vil self ikk besskkylde nogle.. men kan jo sige at der bor et par hvis søn hele tiden græder højt og man kan høre det. Så tænker jeg mon de også har fårt en underretning.. jeg blir så vred at man kan finde på sådan noget bar for at være ond.. han har ikk en eneste symptom på at han er omsorgssvigtet. Han er noget sf det vigtiegste vi har. Ih altså. Glæder mig bar til på mandag så vi kan få det overstårt. Ved du nigrt om drt ku være en god ide at spørge vuggestue personalet og fortælle dem at vi skal til møde osv og om de måske ku ha set noget forkert fra min søn ? Altså så de ved at nåske kommunen vil spørge dem om han trives? Så er de med inde i billedet.

Anmeld

28. september 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Det er ikke daginstitutionen hvertfald da de skal komme direkte til jer. Tænker også en nabo eller lignende. De indhenter måske oplysninger fra vuggestuen som så bekræfter trivsel og så tror jeg ikke i hører mere til det. Skete for min veninde . Håber det bedste 

Tak.. håber heller ikk der sker mere.

Anmeld

28. september 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ved faktisk ikke om man kan lave en anonym underretning - har kun prøvet det selv som fagpressen og der er man ikke anonym og sender den ikke før man har holdt møde med forældre og aller helst laver man underrretningen i fællesskab da en underretning jo ikke er for at tvangsfjerne men for at få det fornødne hjælp til en familie der har udfordringer. Derfor tror jeg I får at vide hvad indholdet af underrretningen af og måske navnet på den der har underrettet - som fagperson er man i hvert fald med til selve underretningsmødet og fremlægger underrretningen.

og du skal ikke være bange, har I det godt som du beskriver vil kommunen også se og høre det. Og har I nogle udfordringer vil kommunen ønske at være jeres medspiller og sammen finde løsninger... 

Men nøj jeg kan godt forstå man får et chok - pøj pøj

Tak for svar.. hpber at vi får at vide hvem det er.. ikke for noget men vil så meget gerne vide hvem der kan finde på det.. fordi nogle af vires naboer er skide onde..

Anmeld

28. september 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

bare rolig...

det er ikke fedt med en underretning men hvis de møder jer og der intet er i den så sker der ikke mere...

så lukkes sagen og så er det det...

vi blev anmeldt af vores SP da hun mente det var vores skyld vores søn ikke tog så meget på som hun ville have han skulle gøre...

intet på sig men den ligger der stadig og jeg bliver ved med at presse på for at få den lukket da jeg ikke gider have den hængende mere... Hende der oprindeligt ahvde sagen blev sygemeldt på ubestemt tid (fortalte mig at det var KOL hun var så sød) og den der overtog er nyudlært og skulle lige have 6 ugers ferie først...

Anmeld

28. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er os stensikker på at det ikke er vuggestuen.. fordi vi får kun godt af vide fra dem.. han spiser normalt og leger og er en glad dreng.. keg tror det er naboerne.. vi har en mistanke om to der kunne gøre det.. for på et tidspunkt spurgte vires nabi min mand om hvad vires søn hedder.. og at vu nok skulle finde ud af hvorfor han spurgte.. men min mand tænkte ikk videre over det. Men vires dreng græder jo ikk voldsomt. Han kan self græde fordi han ikk får sin vilje og han nogengange nogle urolige nætter. Men det er jo børn.. han siger ikk nej mens han råber. Men vi har nogle onde naboer men vil self ikk besskkylde nogle.. men kan jo sige at der bor et par hvis søn hele tiden græder højt og man kan høre det. Så tænker jeg mon de også har fårt en underretning.. jeg blir så vred at man kan finde på sådan noget bar for at være ond.. han har ikk en eneste symptom på at han er omsorgssvigtet. Han er noget sf det vigtiegste vi har. Ih altså. Glæder mig bar til på mandag så vi kan få det overstårt. Ved du nigrt om drt ku være en god ide at spørge vuggestue personalet og fortælle dem at vi skal til møde osv og om de måske ku ha set noget forkert fra min søn ? Altså så de ved at nåske kommunen vil spørge dem om han trives? Så er de med inde i billedet.

Du kan jo godt fortælle dem, stille og roligt, at du er ked af det og årsagen.(Underretning) Og du derfor har brug for at høre fra nogen som kender dit barn godt, om hvordan de vurderer dit barns trivsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.