Dagplejemor? hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.511 visninger
26 svar
25 synes godt om
26. september 2013

justagirl

Hvordan kan man blive dagpleje mor? skal man have en speciel uddannelse for det eller hvordan ???

er gået død i mit eget fag, og ville gerne prøve noget nyt.. så sad manden og jeg og snakkede om at jeg ville egne mig rigtig godt som dagpleje mor? :i ?

men hvordan bliver man deT?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Aabye

Det kommer jo an på om du vil være kommunal eller privat dagpleje.. 

Uanset så skal du godkendes af din kommune.. Er sikker på at de kan hjælpe dig rigtig godt igang.. 

Anmeld

26. september 2013

serinasmor

justagirl skriver:

Hvordan kan man blive dagpleje mor? skal man have en speciel uddannelse for det eller hvordan ???

er gået død i mit eget fag, og ville gerne prøve noget nyt.. så sad manden og jeg og snakkede om at jeg ville egne mig rigtig godt som dagpleje mor? :i ?

men hvordan bliver man deT?

Du kan blive det enten privat eller kommunalt (det kommer vist også an på kommunen)

Privat - så skal du godkendes af kommunen, dit hjem skal godkendes (det er en længere proces) du skal selv stå for at opkræve penge (bliver en selvstændig virksomhed) og skal selv finde børn at passe ..

Kommunalt .. så skal du ansøge på kommunen (som ethvert andet job) Det er ikke sikkert de tager uopfordrede ansøgninger, da der jo er et begrænset og afmålt antal børn pr kommune .. dit hjem skal godkendes og du selv også (men der er jo jobsamtale og normal ansættelsesproces) Du får løn af kommunen og de finder børn til dig (som jeg har forstået det har du ikke mulighed for selv at sige fra, med mindre det er børn i familien (niecer o.lign) og derfor ville blive underligt)

Anmeld

26. september 2013

Aabye

Men noget helt andet er.. Nu kan jeg se du kun er 18.. Tror ikke du bliver ansat ved kommunen som dagplejer når du ikke har flere år på bagen.. Og tror det er de færreste der ville vælge dig som dagplejer i det private regi når du ikke er ældre.. 

Jeg ville i hvert fald ikke.. - no offense.. 

Anmeld

26. september 2013

justagirl

Line - med 2 boblinger skriver:

Men noget helt andet er.. Nu kan jeg se du kun er 18.. Tror ikke du bliver ansat ved kommunen som dagplejer når du ikke har flere år på bagen.. Og tror det er de færreste der ville vælge dig som dagplejer i det private regi når du ikke er ældre.. 

Jeg ville i hvert fald ikke.. - no offense.. 

Det var også det jeg tænkte da kæresten bragte det på banen men når tiden endelig er der, er jeg 20 når jeg er færdig med barsel.. ..

men igen stadig også tidligt. utroligt alder har så meget og skulle have sagt

Anmeld

26. september 2013

Aabye

justagirl skriver:

Det var også det jeg tænkte da kæresten bragte det på banen men når tiden endelig er der, er jeg 20 når jeg er færdig med barsel.. ..

men igen stadig også tidligt. utroligt alder har så meget og skulle have sagt

Selvom du så er blevet 20.. Så har du stadig ikke noget erfaring.... Jeg ville stadig vælge en dagplejer med nogle gode år på bagen..

Min egen dagplejemor (drengens altså) er 44, har arbejdet i både vuggestuer og børnehaver siden hun var helt ung, og har også været ansat som kommunal dagpleje.. 

Du har intet erfaring med børn (ikke nok i hvert fald) og du ved heller ikke hvad det vil sige at arbejde med børn 8-9 timer dagligt 5 dage i ugen.. 
Du er stadig ung, så der kommer også en barsel eller måske 2 - 3 stykker mere ind i billedet, hvilket vil sige at de børn du så får i dagpleje skal have enten en gæstedagpleje.. Og hvis du vælger at blive privat dagpleje så er der IKKE nogen gæstedagpleje til ungerne.. 

Og at stå med 4-5 unger i alderen 0-3 år imens man er gravid tror jeg ikke er en fest.. De skal bæres op og ned fra puslebord/toilet/stole osv.. 

Anmeld

26. september 2013

C-Dog

Du er måske lige ung nok for mit vedkomne, groft sagt tror jeg ikke en på 20 er moden nok til at passe 4 små djævle :-) i min kommune skal man være 24 mindst, og have noget erfaring med børn. Vores dp er 25, Mor til tre og har arbejdet i en børnehave i 1 år. Selv hende har jeg det lidt stramt med. Grundet alder, men hun er faktisk helt okay :-)

Anmeld

26. september 2013

justagirl

så må jeg vente til jeg bliver ''gammel'' - hmmhvad søren kan man så finde på! ..

Anmeld

26. september 2013

serinasmor

justagirl skriver:

så må jeg vente til jeg bliver ''gammel'' - hmmhvad søren kan man så finde på! ..

Hvad med at blive uddannet pædagog i mellemtiden så står du også stærkere og har noget viden med i rygsækken

Anmeld

26. september 2013

justagirl

serinasmor skriver:

Hvad med at blive uddannet pædagog i mellemtiden så står du også stærkere og har noget viden med i rygsækken

problemet er bare, jeg ikke kan huske om PAU  er med elev eller su.. su uddannelser kan jeg ikke tage.. så kan vi ikke få tingene til at fungere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.