Kæresten syns ik jeg laver nok udover at passe baby,normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2013

AnthonsMor

M_V skriver:

Vil nu sige at et barn på 13 uger godt kan underholde sig selv i 10 min. En gang imellem, hvis man lægger dem ved et aktivitetstæppe eller hvis du lægger dem så de kan følge med i hvad du laver imens du snakker med dem. Det gør jeg af og til, og det er på opfordring af min sp.

men selvfølgelig skal de have en masse opmærksomhed når de er vågne, men fx. 2x 10. Min hver dag, kan en baby på den alder altså godt underholde sig selv  Ved godt det kommer an på hvilke barn man har, men hvis baby ser tilfreds ud ved det, syntes jeg det er fint. 

Ja, men det er ikke meget man når på 10 minutter, for der vil altid være afbrydelser når man har et barn, det er der i hvert fald altid når jeg skal noget, fordi legetøjet triller væk eller han bare bliver sur..
Så ja, det kommer meget an på hvilket barn man har.. Anthon lå også nogle gange bare på sit legetæppe imens jeg hang tøj op, men det tog gerne ½ time at hænge op fordi han ville have opmærksomhed - også når man altså ikke meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Trekløver(:

AnthonsMor skriver:

Ja, men det er ikke meget man når på 10 minutter, for der vil altid være afbrydelser når man har et barn, det er der i hvert fald altid når jeg skal noget, fordi legetøjet triller væk eller han bare bliver sur..
Så ja, det kommer meget an på hvilket barn man har.. Anthon lå også nogle gange bare på sit legetæppe imens jeg hang tøj op, men det tog gerne ½ time at hænge op fordi han ville have opmærksomhed - også når man altså ikke meget

Det har du ret i, det tager da noget længere tid med et lille barn  nu har jeg ikke prøvet at have et barn på 6 måneder så det er nok noget andet her, da min datter kun er 2 måneder Og bare følger med i hvad jeg laver, når jeg lige skal nå noget i hjemmet. 

Anmeld

26. september 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Min kæreste synes ikke jeg laver noget imens han er på arbejde. .. Er der andre der kan nikke genkendende til det?

Vores datter er 13 uger og sover kun 40 min af gangen om dagen. Når hun er vågen går det meste af tiden med at passe hende.

Hvordan er det/ var det for jer andre med babyer i den alder? Fik I lavet noget praktisk udover at vaske tøj og lave mad? (Som jeg endda nogle gange ikke når)

Og nogle gange er jeg bare for træt og sover når hun sover.

Er det mig der er doven eller er det meget normalt med babyer i den alder?

Det samme spurgte min kæreste mig om, da jeg var på barsel med min ældste  Jeg nåede stort set ingenting i løbet af dagen de første par måneder, så han fik lov til at passe hende en dag  Siden den dag sagde han intet!

Nu er jeg så på barsel med lillebror og jeg når intet!! Han er trods alt kun 14 dage i dag, så jeg tager og slapper af når han sover - eller sover når han sover, for pt. holder vi nattefester om natten. 

Lige pt. er jeg heldig hvis jeg når at sætte en maskinfuld tøj over - men jeg tager det stille og roligt, for der skal nok komme en hverdag igen 

Anmeld

27. september 2013

Chevro

Anonym skriver:

Min kæreste synes ikke jeg laver noget imens han er på arbejde. .. Er der andre der kan nikke genkendende til det?

Vores datter er 13 uger og sover kun 40 min af gangen om dagen. Når hun er vågen går det meste af tiden med at passe hende.

Hvordan er det/ var det for jer andre med babyer i den alder? Fik I lavet noget praktisk udover at vaske tøj og lave mad? (Som jeg endda nogle gange ikke når)

Og nogle gange er jeg bare for træt og sover når hun sover.

Er det mig der er doven eller er det meget normalt med babyer i den alder?

Tror desværre mænd har den holdning :/ De fleste i vores omgangskreds har også fået dén i hovedet! Inkl. Jeg selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.