Kæresten syns ik jeg laver nok udover at passe baby,normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2013

Fuglemor

Jeg synes ikke dete r noget du skal tænke over. Han skulle selv prøve at gå hjemme med et lille barn der ikke sover mere.

jeg er sådan en der brugte tiden når baby sov på at rydde op og gøre rent. Og nøj jeg var da træt nogen dage for jeg sov ikke når baby sov. Min mand har aldrig bedt mig lave noget hjemme, men jeg havde dårlig samvittighed over det kunne ligne lort når han kom hjem for jeg havde jo være hjemme hele dagen. Han synes det var noget fis. Han ville hellere jeg slappede af

så man er altså vidt forskellige omkring det med at gå hjemme på barsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Min kæreste synes ikke jeg laver noget imens han er på arbejde. .. Er der andre der kan nikke genkendende til det?

Vores datter er 13 uger og sover kun 40 min af gangen om dagen. Når hun er vågen går det meste af tiden med at passe hende.

Hvordan er det/ var det for jer andre med babyer i den alder? Fik I lavet noget praktisk udover at vaske tøj og lave mad? (Som jeg endda nogle gange ikke når)

Og nogle gange er jeg bare for træt og sover når hun sover.

Er det mig der er doven eller er det meget normalt med babyer i den alder?

Jeg lavede da noget når der var TID til det, men ja jeg kunne også få en dårlig kommentar med på vejen

...... lige indtil den dag han selv skulle se efter hende, så kom der andre boller på suppen  

Anmeld

26. september 2013

Mettefpigen

Sådan var det også her..... Han kunne lige tømme og fylde opvaskeren og det var det.....
Så kom min mor på sygehuset og jeg sagde at jeg tog bassen med hveranden dag (jeg besøgte hende hver dag) også kunne han tage ham hver anden dag modsat..... Han arbejdede 20-04, sov normalt til omkring 13-14 stykker..... Der blev lavet ingenting i de dage han havde ham, jeg skulle selv ned og handle de fleste dage, selvom jeg havde været på sygehuset, oplevede også en gang at jeg havde sat en vask over inden jeg tog afsted, og da jeg kom hjem havde han hængt sit arbejdstøj op mens resten lå i maskinen.....
Du må gøre det du kan nå, og jaa prøv at giv ham en udfordring :-P

Anmeld

26. september 2013

AnthonsMor

Jeg synes stadig det kan være svært at nå alt det man gerne vil / skal, selvom min søn er 6 måneder.. Nogle dage når jeg selvfølgelig en hel masse, men så er der måske 3 dage hvor der ikke sker så meget udover oprydning efter mad..

Og jeg synes også det var hårdt da han var 3 måneder, hårdere end det er nu, da min søn er mere selvstændig nu end før..

Du må forklare din kæreste, at du ikke kan nå andet end det du allerede gør, fordi en så lille baby har brug for opmærksomheden, og ikke bare kan ligge og aktivere selv imens du gør rent, vasker op og vasker tøj..

Anmeld

26. september 2013

heidi prettyface hansen

det skal du ikke værer ked af jeg står i samme situation som dig..

vores søn er så nu 8 mdr og jeg vasker tøj laver aftens mad sætter i opvaskemaskinen ja faktisk næsten alt her hjemme.

computeren står på face næsten hele dagen men det er jo ikke ensbetydning med at jkeg sidder ved den det brokker min kæreste sig meget over han tror jeg sidder der hele dagen..

når han så kommer hjem fra arbejde laver han så intet andet end lige tage sønnike 10 min når han lige kommer hjem ellers hænger den så på mig igen mens han sidder ved mobilen eller com resten af dagen eller arbejder for alle mulige andre..

så nu har jeg deaktiverert min facebook så kan han da ikke sige jeg sidder der mere

Anmeld

26. september 2013

Trekløver(:

AnthonsMor skriver:

Jeg synes stadig det kan være svært at nå alt det man gerne vil / skal, selvom min søn er 6 måneder.. Nogle dage når jeg selvfølgelig en hel masse, men så er der måske 3 dage hvor der ikke sker så meget udover oprydning efter mad..

Og jeg synes også det var hårdt da han var 3 måneder, hårdere end det er nu, da min søn er mere selvstændig nu end før..

Du må forklare din kæreste, at du ikke kan nå andet end det du allerede gør, fordi en så lille baby har brug for opmærksomheden, og ikke bare kan ligge og aktivere selv imens du gør rent, vasker op og vasker tøj..

Vil nu sige at et barn på 13 uger godt kan underholde sig selv i 10 min. En gang imellem, hvis man lægger dem ved et aktivitetstæppe eller hvis du lægger dem så de kan følge med i hvad du laver imens du snakker med dem. Det gør jeg af og til, og det er på opfordring af min sp.

men selvfølgelig skal de have en masse opmærksomhed når de er vågne, men fx. 2x 10. Min hver dag, kan en baby på den alder altså godt underholde sig selv  Ved godt det kommer an på hvilke barn man har, men hvis baby ser tilfreds ud ved det, syntes jeg det er fint. 

Anmeld

26. september 2013

Aabye

Jeg er jo lidt heldigt stillet.. Min mand HAR prøvet det med at have vores den store da han var spæd.. 

Så da vi fik nr to og der tit lignede et bombet lokum så grinte han bare lidt af mig imens han sagde: "Du lugter af gylp... gå i bad" imens han tog mindste manden og satte sig på gulvet og legede med ungerne så jeg fik lidt tid selv..

Det var også sjældent jeg nåede noget som helst da vores var helt små.. Lillebror var ekstremt morsyg, og meget kontaktsøgende.. Så jeg blev NØD til at have fokus på ham.. Men han var så en af de børn der tog en time til formiddag, 2-3 timers middags lur.. og en time igen til eftermiddag, så der var det lidt nemmere at nå noget i løbet af dagen..

Anmeld

26. september 2013

modesty

Min kæreste synes ikke jeg laver noget imens han er på arbejde. .. Er der andre der kan nikke genkendende til det?

Vores datter er 13 uger og sover kun 40 min af gangen om dagen. Når hun er vågen går det meste af tiden med at passe hende.

Hvordan er det/ var det for jer andre med babyer i den alder? Fik I lavet noget praktisk udover at vaske tøj og lave mad? (Som jeg endda nogle gange ikke når)

Det er meget normalt! Og jeg fatter ærligt talt ikke de mænd der ikke kan se hvor hårdt et arbejde det er at have en baby. Min mand har heldigvis altid været meget forstående på det punkt (vores søn sov også kun 40 min. af gangen).

Kan du ikke prøve en weekend at sige at nu må manden føle hvordan det er at være på barsel, og tage sig af den lille i arbejdstiden mens du laver noget andet og kun tager dig af baby når der skal ammes? I ammetiden må din mand selvfølgelig ikke ordne praktiske ting, for det vil du jo heller ikke kunne.

Så kan han se hvor meget han får nået.

Anmeld

26. september 2013

Mette Jørgensen - Mammashop

Anonym skriver:

Hej :-) 

Det er hårdt i starten med en lille en, så forvent ikke for meget af dig selv, det kommer der ikke noget godt ud af! 

Et rigtig godt tip er, at du skal anskaffe dig en babysitter (en skråstol) og/eller en bæresele, som kan aflaste dig lidt. Jeg har haft begge til mine børn, og de var GULD VÆRD!

Du kan se dem her.

Prøv og læs de her to blogindlæg - måske det kan give dig lidt mere information. Du kan læse mere  her og her

Håber det kan hjælpe dig, så du få mere tid :-)

Kh. Mette

Anmeld

26. september 2013

PrincessTanja

LuLy skriver:

Det er helt normalt at man tit ikke når noget som helst
Jeg er bare et total modsat eksempel. Vores søn sover kun 30 min ad gangen og kun 3 gange om dagen. Men jeg får altid ryddet op, vasket op og vasket tøj. Men jeg prioriterer det også højt. Til gengæld går jeg så først i bad om aftenen når min kæreste er hjemme og jeg sover heller ikke når han sover, går tidligt i seng i stedet for
Jeg har lidt den holdning at man kan hvad man vil. Der er mange det siger inden man får børn at så er det slut med rent tøj, glattet hår og make up. Men det synes jeg er noget sludder

Har det lige sådan. Sover ikke når hun sover og prioriterer MEGET og nå og gøre rent osv. Og JO man kan sagtens nå og "dulle" sig op selvom man har baby. Jeg er selv altid gået meget op i mit udseende, og da min storesøster blev mor, var hun altid klunset klædt og havde aldrig så meget som redt hår, hun lignede altid (og gør det stadig) en der lige er stået op. SÅDAN lovede jeg mig selv jeg ikke ville være når jeg fik børn, og det løfte vil jeg holde!.

Synes ikke TS skal have det dårligt over hun ikke når det, det er sq svært i starten, og hvis manden brokker sig, så må han bare  få en klud i hånden og støvsugerslangen over skulderen og hjælpe til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.