Kæresten syns ik jeg laver nok udover at passe baby,normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.696 visninger
23 svar
67 synes godt om
25. september 2013

Anonym trådstarter

Min kæreste synes ikke jeg laver noget imens han er på arbejde. .. Er der andre der kan nikke genkendende til det?

Vores datter er 13 uger og sover kun 40 min af gangen om dagen. Når hun er vågen går det meste af tiden med at passe hende.

Hvordan er det/ var det for jer andre med babyer i den alder? Fik I lavet noget praktisk udover at vaske tøj og lave mad? (Som jeg endda nogle gange ikke når)

Og nogle gange er jeg bare for træt og sover når hun sover.

Er det mig der er doven eller er det meget normalt med babyer i den alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

mariamiss6

Anonym skriver:

Min kæreste synes ikke jeg laver noget imens han er på arbejde. .. Er der andre der kan nikke genkendende til det?

Vores datter er 13 uger og sover kun 40 min af gangen om dagen. Når hun er vågen går det meste af tiden med at passe hende.

Hvordan er det/ var det for jer andre med babyer i den alder? Fik I lavet noget praktisk udover at vaske tøj og lave mad? (Som jeg endda nogle gange ikke når)

Det er altså helt normalt at man som mor til sådan en lille ikke når så meget i løbet af en dag. Det skal du ikke have dårlig samvittighed over. 

Din kæreste derimod burde have dårlig samvittighed for at hakke på dig over det

Anmeld

26. september 2013

Kløver

Det kom meget an på søvnen, vores har sovet elendigt så når de endelig sov, sov jeg også
Jeg havde rigtig stor glæde af en slynge, men man når generelt ikke så meget når de er helt små

Prøv at give ham en udfordring, og giv den bette til din kæreste, hvis du ammer, så må han sidde og vente, dvs ikke lave noget imens, og så ser i hvor meget han har nået i løbet af sådan en dag, feks lørdag eller søndag

Anmeld

26. september 2013

Isabella_mor

Sådan er det at få børn. Man er jo ikke på barsel for at gøre hovedrent.! Man er på barsel for at tage sig af sit barn og efterkommebarnets  behov. Og det er utroligt udmattende.! 

Der findes selvfølgelig dem jeg kalder spæltbrødsmødre. Altså dem der har overskud til at gøre rent, bage friske boller og andet bagværk hver dag, vaske tøj, sy et eller andet quilt eller hækle et tæppe I starten og imens de har barsel.... Hvor andre mødre jubler bare de har nået at komme i bad. 

Anmeld

26. september 2013

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

Jeg når heller ikke en skid andet end at rode helt vildt men prioterer det egentlig ikke. Det eneste jeg altid når er at støvsuge da vi har hund. Og kæresten kommenterer det da, men jeg er ligeglad. Kan ordne det når kæresten kommer hjem så han kan tage Lukas lidt. Jeg vil hellere slappe af når han sover, medmindre der er noget jeg simpelthen SKAL nå husk at nyd din tid på barsel, den er lynhurtigt slut.

Anmeld

26. september 2013

Pcokate

Anonym skriver:

Når baby sover bør du sove. Det er nødvendigt bare for at være lidt sammenhængende.

hvis du når vasketøj, mad eller begge så klap dig selv på skulderen for en rigtig overskudsdag. Når du det ikke? Så klap dig selv på skulderen for at passe godt på din lille bebs og på dig selv. 

Nogle mænd tror altså barsel=ferie, de aner ikke hvad det vil sige at være i arbejde 24/7-365 og oven i købet på søvnunderskud.

Du kunne måske lave et skema over et døgn eller lad ham passe bebs i en weekend/dag, så han kan se hvordan din dag er ? 

Anmeld

26. september 2013

lycly

Det er helt normalt at man tit ikke når noget som helst
Jeg er bare et total modsat eksempel. Vores søn sover kun 30 min ad gangen og kun 3 gange om dagen. Men jeg får altid ryddet op, vasket op og vasket tøj. Men jeg prioriterer det også højt. Til gengæld går jeg så først i bad om aftenen når min kæreste er hjemme og jeg sover heller ikke når han sover, går tidligt i seng i stedet for
Jeg har lidt den holdning at man kan hvad man vil. Der er mange det siger inden man får børn at så er det slut med rent tøj, glattet hår og make up. Men det synes jeg er noget sludder

Anmeld

26. september 2013

Frk.S

Jeg synes det er et godt forslag at lade ham tage over en weekend. For det lader til at han ikke helt ved hvad det vil sige at have barsel (her skal han naturligvis også være vågen hver gang baby er vågen om natten). 

Jeg synes det var meget forskelligt hvor meget jeg nåede - men aldrig nogensinde er der blevet kommenteret på det.

Anmeld

26. september 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Det er heller ikke altid jeg når så meget herhjemme. Det kommer an på, hvor meget min datter sover i løbet af dagen. Det er helt normalt. At passe sit lille spædbarn er et fuldtidsarbejde og mere til det er langt vigtigere du er der for dit barn, end at du får nået en hel masse derhjemme. 

kan du ikke lægge hende ved et aktivitetstæppe eller i en skråstol en gang imellem, når hun er vågen imens du så laver noget praktisk? Det plejer jeg.

Anmeld

26. september 2013

Studerendemor

En fra min mødregruppe efterlod engang baby hos sin far, imens hun spiste brunch, læste avis og shoppede. Siden den dag, har han aldrig brokket sig, når han kom hjem fra arbejde. 

Jeg nåede absolut intet under barslen og prioriterede at baby og jeg havde det godt. Min mand brokkede sig aldrig, men jeg kender ham så godt, så jeg kunne se på ham, at han undrede sig gevaldigt over, hvad jeg lavede i de otte timer, han var væk. Lige indtil den dag, jeg kom hjem efter tre dage i Berlin. Så begyndte anerkendelsen at hagle ned over mig, bare opvasken var taget og han begyndte at stå tidligt op, for at ordne opgaver i hjemmet, så jeg blev aflastet...

Pointen er; lad ham prøve selv 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.