Spørgsmål - siger jeres poder godmorgen / tak for idag ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

bøllen

Tak for alle svarene

jeg har altid lært vores at sige godmorgen - farvel , tak for idag mm.

syntes det er en del af opdragelsen og alm høflighed.

men må konkludere at lige p.t kan mindstemanden ikke rumme det efter en dag i børnehaven. Og det bliver derfor RÅBT , hvilket jeg ikke ønsker. Og nu har jeg i samarbejde med pædagogerne fravalgt han skal.

og kan så forstå på fys , at hun ikke oplever at børn siger godmorgen / tak for idag. Og stillede et undrende spørgsmål til hvorfor det var vigtig .

men kan se i denne tråd, at de fleste vælger at lære børnene dette .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Pikku Myy

Havde igår besøg af en fys, snakken gik. På et tidspunkt falder snakken på det med at børn siger godmorgen - tak for idag i institutionen.

jeg syntes børnene skal lærer dette , men har måtte sande min søn ikke kan rumme : tak for idag . Så har aftalt med pædagogerne at jeg siger det.

nå men fys sagde så at hun sjældent oplevede dette når hun var rundt i børnehaver mm. Og om hvorfor de skulle det 

så tænker jeg , HVAD gør jeres børn ?

HVAD er jeres holdning til dette ?

Jeg er overbevist om at børn lærer ved eksemplet, ikke ved at få at vide hvad de skal, så her er det mig/min kæreste der gør det, og så tænker jeg at han selv går i gang når han er klar - det er han ikke endnu.

Anmeld

25. september 2013

Clisolka

bøllen skriver:

Havde igår besøg af en fys, snakken gik. På et tidspunkt falder snakken på det med at børn siger godmorgen - tak for idag i institutionen.

jeg syntes børnene skal lærer dette , men har måtte sande min søn ikke kan rumme : tak for idag . Så har aftalt med pædagogerne at jeg siger det.

nå men fys sagde så at hun sjældent oplevede dette når hun var rundt i børnehaver mm. Og om hvorfor de skulle det 

så tænker jeg , HVAD gør jeres børn ?

HVAD er jeres holdning til dette ?

Isabella siger godmorgen om morgenen når hun kommer - medmindre hun er træt

Om eftermiddagen er hun god til at sige vi ses i morgen/god weekend  

Anmeld

25. september 2013

bøllen

Mumto3 skriver:

Vi har tre børn og har brugt 3 forskellige børnehaver. I de to første skulle man give hånd og sige godmorgen og farvel. Da min datter så startede i en ny børnehave og hun gik hen for at sige farvel gloede pædagogen dumt på hende og sagde, at det behøvede hun ikke. 

Give hånd  Det syntes jeg så er lige meget nok at forlange, af så små børn.

Anmeld

25. september 2013

Ciss

Jeg tænker, at børn kopierer den opførsel, de voksne har, så jeg siger altid god morgen og tak for i dag til pædagoerne. Jeg har aldrig krævet, at de skulle sige god morgen, men jeg har krævet at de i en eller anden form, hilser og siger farvel til dem, vi møder. De er begge lidt generte af sig, så for mig har det været vigtigere at lære dem den sociale opførsel end at kræve at de skulle bruge et bestemt ord.

Jeg ser, at nu hvor den ældste er blevet større og er startet i skolen, falder det hende naturligt at svare pænt, når folk hilser på hende - om hun så lige vælger at bruge ordet god morgen er for mig mindre vigtigt. Hun siger også nogle gange tak for i dag af sig selv, når jeg henter hende, og hvis hun glemmer det, husker jeg hende på det.

Jeg er selv vokset op med forældrer, som ikke lagde vægt på den slags, så jeg har måttet lærer al den slags på "den hårde måde" - dvs af fremmede og lærere ude mellem folk, som blev forargede over, at jeg ikke fulgte standarden. Det ønsker jeg ikke, at udsætte mine børn for. Samtidig ser jeg det heller ikke som en så stor ting, at jeg føler behov for at kræve det af dem fra helt små af. Jeg stoler på, at det bliver naturligt for dem, fordi de ser, at jeg og de andre voksne omkring dem, gør det, og at hvis de bare lærer sig, at man hilser på folk, når man træffer dem, og siger farvel på en ordentlig måde, når man går, så kommer de til at klare sig fint.

Anmeld

25. september 2013

Michella2

Amelia møder ind hver dag med et godmorgen, og det samme når hun skal hjem, så er det et faaaarveeeeel, vi ses imorgen 

Om fredagen er det så farvel og god weekend.

Synes det hører med, lige som tak for mad, og be om.

Men vi har bare altid gjort det af vane, og det har hun lært efter 

Anmeld

25. september 2013

Chris86

Nogle dage sir hun "morn"...
Hun siger altid farvel til minimum en pædagog.
Og ret ofte tilføjer hun "vi ses i morgen"..
Hun er to år... Og sir hun ik farvel af sig selv, husker jeg hende på det...

Anmeld

25. september 2013

B&J

jeg siger godmorgen og daniel sig hej nogle dage men han er en langsom starter og er lidt genert hver morgen så der siger han ikke så meget.

men når vi henter så siger han tak for idag og vinker til dem og det samme gør jeg

Anmeld

25. september 2013

trunte89

Ja, min datter får at vide, at der skal siges goddag og farvel. Nogle gange har hun dog lidt svært ved det om morgenen. Men når hun bliver hentet løber hun altid hen og siger farvel, tak for idag, ses imorgen, god weekend osv.

Anmeld

25. september 2013

Fuglemor

Vores store siger godmorgen og farvel i bh. Den mindste er i dp hos mig. Men hun siger godmorgen når vi står op. De andre børn, altså dem der kan sige noget. Siger godmorgen og tak for i dag, men det er noget forældre har lært dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.