Marte meo metoden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

Kløver

Vi fik marte meo med begge unger og det har ikke virket på søvnen her, alle børn født i 2011 fik det gratis i vores kommune som forsøg, og det blev sådan et hit at det nu er fast tilbud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

jeg har kendskab til det via min første praktik på pædagoguddannelsen, og jeg synes det var meget positivt, og de filmede gav også udtryk for at få rigtig meget ud af det.

Der er nogle bestemte situationer, som skal filmes, og det kan da godt virke opstillet, men det er jeres interaktion, som er det interessante. Det er de helt små øjeblikke, som kan fanges på film. Den respons i får vil også være med fokus på det som virker mellem jer.

Jeg ville uden tøven sige ja tak til det

Okay, rart at høre andre faktisk ville sige ja. Skal nok bare lige tygge lidt på det, og så måske undersøge lidt mere om det før jeg beslutter mig.

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

ud fra egne erfaringerner ville jeg helt sikkert takke ja... personligt synes jeg at det er en fantastisk metode til at finde det positive man gørmen også hvad man evt kunne ændre...

Det har gkort en verden til forskel hos os.....  vi blev det tilbudt i forbndelse med jeg var sygmeldt med en deprission og alene mor... ikke at de havde det mindste på mig og min datter... men grundet min opvækst blev jeg  tilbudt det...

man får så meget positivt ud af det.. eller det gjorde vi ihvertfald

Begynder at tø mere op over for det jo mere positivt jeg hører om det. Hvilke situationer blev i filmet i, og kunne du så bruge det respons du fik?

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Vi fik marte meo med begge unger og det har ikke virket på søvnen her, alle børn født i 2011 fik det gratis i vores kommune som forsøg, og det blev sådan et hit at det nu er fast tilbud

Øv det ikke virkede på søvnen, men kunne i så bruge det i andre henseender?

Anmeld

24. september 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Begynder at tø mere op over for det jo mere positivt jeg hører om det. Hvilke situationer blev i filmet i, og kunne du så bruge det respons du fik?

det er os rigtig godt :-)

Jamen vores vor meget myntet på at jeg ikke er vokset op med at man legede med sine forældre osv...

Så vi blev filmet når vi legede og at jeg skulle passe på at det ikke var mine men på hendes primisser. altså hendes leg, hendes måde... samt at hun er en meget udviklet pige så der var os fokus på det at jeg nok gjorde hende ældre end hun var.. der er jo meget forskel på en på 4 år og en på 6 :-)

Det gode ved det er at man fokusere på det gode man gør, og på barnets reaktioner... altså at dyrke det gode bånd og de ting der virker.... super godt

Anmeld

24. september 2013

wamse

Anonym skriver:

Okay, rart at høre andre faktisk ville sige ja. Skal nok bare lige tygge lidt på det, og så måske undersøge lidt mere om det før jeg beslutter mig.

Der findes en super god, og let læselig grundbog, som kan lånes på biblioteket, den fortæller også om tanken bag marte meo

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Vi arbejde med det i den vuggestue jeg var i, det filmede vk selv og så blev det analyseret. Overrasker mig at man ikke selv skulle stille et kamera op, da situationen jo ikke ville være naturligt, barnet vil reagere anderledes, så ville da ikke mene man rent faktisk ville få noget ud af optagelserne hvis det er tilfældet...

Jeg var en bog om marte meo du gerne må få hvis det kunne have interesse, den har bare ligget og samlet støv i 8 år.. :-)

Det ville klart virke bedst hvis vi selv kunne filme. Tror nemlig at det kunne være svært at koncentrere sig om vores relation når der er et fremmed menneske og ikke mindst med et kamera. Meget spændende for et lille barn!
Jamen du skal ikke give mig bogen, jeg kan købe den af dig Ellers kan vi bytte en bog Har en masse fede bøger hvis du vil?

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

det er os rigtig godt :-)

Jamen vores vor meget myntet på at jeg ikke er vokset op med at man legede med sine forældre osv...

Så vi blev filmet når vi legede og at jeg skulle passe på at det ikke var mine men på hendes primisser. altså hendes leg, hendes måde... samt at hun er en meget udviklet pige så der var os fokus på det at jeg nok gjorde hende ældre end hun var.. der er jo meget forskel på en på 4 år og en på 6 :-)

Det gode ved det er at man fokusere på det gode man gør, og på barnets reaktioner... altså at dyrke det gode bånd og de ting der virker.... super godt

Fedt du har fået så meget ud af det. Men var det ikke grænseoverskridende at se sig selv på film og få respons af andre på det?

Anmeld

24. september 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Vi har et barn med nattesøvnsproblemer og er af sundhedsplejersken blevet tilbudt et forløb med marte meo metoden. Den går ud på at man bliver filmet i forskellige situationer, hvor eks barnet skal spise, lege, pusles el lign og efterfølgende får man respons på hvordan man er som forælder og hvad man i situationen for fremtiden kan være opmærksom på, så man bedst muligt kan støtte sit barns udvikling. Dette skulle med stor effekt smitte af på nattesøvnen.
Vi er helt almindelige, velfungerende forældre, så det er ikke fordi vi er i problemer med kommunen eller noget, vi har bare et barn med svære søvnproblemer.
Nå men efter den smørre, vil jeg høre om andre har taget imod tilbudet og prøvet det? Der ligger flere videoer på youtube hvor man kan se og høre om metoden, og ud fra det har jeg da lyst til at sige ja. Tænk alle de signaler ens barn sender, som man måske ikke lægger mærke til. Det kunne da være fedt at blive gjort opmærksom på, men samtidig er det også lidt ømt at skulle blive filmet. Hm ved ikke helt om jeg "tør"!

Sig ja! Blev nær bange for jeg havde oprettet emnet her i søvne, jeg kunne have skrevet det selv Vi er netop blevet tilbudt et Marte Meo forløb af vores SP af samme årsager.

Anmeld

24. september 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Fedt du har fået så meget ud af det. Men var det ikke grænseoverskridende at se sig selv på film og få respons af andre på det?

joooo både og... for mig var det vigtigt at ha i fokus at det var for at vores hverdag sku blive bedre og at jeg arbejde stærkt på at bryde den "sociale arv" og vidste godt at den var "gal" men blev godt nok overrasket da jeg så optagelserne og de reaktioner store som små min datter kom med ved de forskellige ting....

Men jo vi synes nok alle ik om at finde "fejl" ved vores opdragelse.. men det er her det er genialt at man fokusere på det positive....  og for mig har det været det hele værd....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.