Vi har et barn med nattesøvnsproblemer og er af sundhedsplejersken blevet tilbudt et forløb med marte meo metoden. Den går ud på at man bliver filmet i forskellige situationer, hvor eks barnet skal spise, lege, pusles el lign og efterfølgende får man respons på hvordan man er som forælder og hvad man i situationen for fremtiden kan være opmærksom på, så man bedst muligt kan støtte sit barns udvikling. Dette skulle med stor effekt smitte af på nattesøvnen.
Vi er helt almindelige, velfungerende forældre, så det er ikke fordi vi er i problemer med kommunen eller noget, vi har bare et barn med svære søvnproblemer.
Nå men efter den smørre, vil jeg høre om andre har taget imod tilbudet og prøvet det? Der ligger flere videoer på youtube hvor man kan se og høre om metoden, og ud fra det har jeg da lyst til at sige ja. Tænk alle de signaler ens barn sender, som man måske ikke lægger mærke til. Det kunne da være fedt at blive gjort opmærksom på, men samtidig er det også lidt ømt at skulle blive filmet. Hm ved ikke helt om jeg "tør"!
Anmeld