I dilemma - Fortsætte PB eller satse på jobsøgning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

Anonym trådstarter

Diana2013 skriver:

Jeg er godt nok meget usikker. For mig er et job ikke kun et job. Det jo ikke alle der er sikret på den måde  

Når der er tale om et job kan man jo ikke stille de samme krav. Finder de ud af man er gravid inden for prøveperioden, så mister man højest sandsynligt sit arbejde. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

*maygirl*

Anonym skriver:

Ja den er altså svær. Det ikke altid nemt at være ledig :/

Ja præcis. Det er også meget, hvad arbejdsgiverne har i tankerne, jeg spekulere på. 

Kan desværre ikke uddybe for meget her, da jeg har familie og venner herinde, som helst ikke skal vide noget om projektet. Ville desværre ellers gerne uddybe :/

det er helt ok, vil også helstvære anonym.

Men syns bare at du skulle vide at der er andre der står i samme situation som dig (mig)

Og som flere skriver, så bør et job ikke prioteres højere end familien. Jeg har også en ide om at arbejdsgiverne vil se på mig med helt andre øjne efter en barsel end de gør ligenu. det er bare ikke nemt

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

CroQuis skriver:

Jeg ville ikke sætte mit liv på pause, pga et måske muligt job...

Men det bunder også ud i, at jeg faktisk gjorde det.. Var under uddannelse og sikret fast job bagefter, så derfor valgte vi at udskyde PB til jeg var startet på det faste job.

Men til trods for at jeg gav rigtig meget af mig selv, til dette job - kom der et tidspunkt, hvor det bare blev en dårlig arbejdsplads - primært pga min chef..

Så efter den oplevelse, vil jeg aldrig sætte PB efter et job. Og slet ikke hvis det kun er et  muligt job.. 

Okay. Det kan jeg også godt forstå.  

Men jeg er godt nok splittet. Kan desværre ikke uddybe, da jeg har familie og venner herinde :/

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

jeg fortsatte i sin tid da det var ret svært at finde arbejde alligevel og jeg tror en arbejdsgiver efter endt barsel vil være mere tryg ved ansættelse da man nok ikke får en til med det samme. kan selvfølgelig tage fejl 

Den tankegang har jeg også Men ja. Det kan godt være man tager fejl. :/ 

Som skrevet til de andre. Kan jeg ikke uddybe så meget, da jeg har familie og venner herinde :/

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg har stået der og vi valgte at forsætte PB.

Det der var med i mine overvejelser var helt sikkert at på daværende tidspunkt havde prøvet i 3 år, og da jeg så blev færdig med min uddannelse og skulle til at søge elevplads ja så fik vi endelig lov til at starte i behandling.

Jeg fik så en elevplads, men valgte at være ærlig hele vejen igennem og fortalte dem derfor til jobsamtalen at vi skulle starte i behandling juni '13 - alligevel blev jeg valgt.

Blev så gravid maj '13, og snakkede meget med det om hvad vi så skulle gøre, og vi valgte sammen at jeg skulle rykke min kontrakt til 1/9 '14.

For mig har det været en positiv oplevelse, men det er langt fra sikkert alle arbejdspladser er lige så fleksible som min har været 

Altså mit indtryk er ikke såpositiv i forhold til arbejdsgiver og graviditet. Og tillykke med graviditeten  

Men fedt at din arbejdsgiver var så fleksibel. 

Jeg tror bare (afhænger selvfølgelig af branche) ikke, at de er så fleksible i mit område. Netop fordi der er så mange ledige. Derfor kan de hurtig finde en der er lige så god. Man skal være heldig, hvis bare man kommer til samtale. 

Men den er svær. 

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg vil vildt gerne være mor igen men jeg har sat alt på stop har jeg gjord det sidste års tid og gør det sikker 1-3år mere afhænger af hvordan og hvorledes der sker efter mit løntilskud

jeg gør det udelukket fordi jeg ønsker et job ønsker at forsørge  min familie tjene penge, være et sted folk kan lig mig vil arbejde med mig..

jeg har været på kontanthjælp meget længe jeg er endelig fri pr og med den 1oktober der hedder det løntilskud i 3mdr og der efter skal vi finde ud af hvad så og jeg tror mine chancer er store og jeg elsker det jeg bliver ved ind til jeg ved at jeg selv syntes det er okay at blive gravid igen ja der bliver 4-6¨år måske mere mellem vores børn men jeg ønsker jeg har det godt også længe jeg har det har min familie det også...

Det er også et godt synspunkt  Syntes bare det svært at sætte sit liv på pause så længe man er ledig. Man aner jo ikke hvor længe det drejer sig om. Altså hvis det helt rigtig så ville jeg faktisk kunne have siddet med et lille barn nu, hvis jeg blev gravid lide da jeg blev ledig. Men vi valgte i sin tid, at jeg skulle have fast job inden vi gik igen, men da udsigterne ikke ser særligt gode ud er vi blevet i tvivl. Vi valgte derfor at gå igang med PB. Men nu når vi har været igang i noget tid er jeg faktisk komme i tvivl om , hvorvidt det er det rigtig eller ej. Ikke i forhold til at vi skal have et barn eller ej. MEn i forhold til arbejde :/

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

*maygirl* skriver:

det er helt ok, vil også helstvære anonym.

Men syns bare at du skulle vide at der er andre der står i samme situation som dig (mig)

Og som flere skriver, så bør et job ikke prioteres højere end familien. Jeg har også en ide om at arbejdsgiverne vil se på mig med helt andre øjne efter en barsel end de gør ligenu. det er bare ikke nemt

Måske jeg sender dig en PB på et tidspunkt, hvis det er ok? Syntes det rart at kunne dele sine tanker i den forbindelse med en, som står i samme situation. Det er selvfølgelig i orden, hvis ikke du ønsker det

Tak fordi du delte dine tanker. 

Nej det har i også ret i. Men den er svær. Det er jo alligevel ens overlevelsesgrundlag.

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

Kæresten og jer er nok blevet enige om, at vi fortsætter indtil positiv test eller en evt. samtale. Hvis det så ved samtalen viser sig, at jeg får et job, så sætter vi PB på pause i et godt stykke tid. 

Så her er det enten job eller PB alt afhængig af, hvad der kommer først

Anmeld

24. september 2013

*maygirl*

Anonym skriver:

Måske jeg sender dig en PB på et tidspunkt, hvis det er ok? Syntes det rart at kunne dele sine tanker i den forbindelse med en, som står i samme situation. Det er selvfølgelig i orden, hvis ikke du ønsker det

Tak fordi du delte dine tanker. 

Nej det har i også ret i. Men den er svær. Det er jo alligevel ens overlevelsesgrundlag.

Det skal du være velkommen til

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

*maygirl* skriver:

Det skal du være velkommen til

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.