I dilemma - Fortsætte PB eller satse på jobsøgning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
22 svar
6 synes godt om
24. september 2013

Anonym trådstarter

God eftermiddag i dejlige baby-brugere

Jeg er kommet lidt i tvivl om, hvorvidt kæresten og jeg skal fortsætte PB eller sætte det på pause. Tvivlen er opstået som følge af, at jeg i noget tid har været ledig. 

Jeg er kommet til at tænke på, hvad nu hvis jeg bliver kaldt til samtale? Jeg ved det rigitg træls for den evt. nye arbejdsgiver, at man måske kun er der i 3 mdr., og så fortæller man, at man er gravid. Men samtidig syntes jeg også det dumt, at sætte det på pause fordi man MÅSKE for et job på et tidspunkt. 

Er der nogle af jer, der har stået/står i samme situation? Kunne godt bruge lidt for og imod råd.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

*maygirl*

Anonym skriver:

Jeg er kommet lidt i tvivl om, hvorvidt kæresten og jeg skal fortsætte PB eller sætte det på pause. Tvivlen er opstået som følge af, at jeg i noget tid har været ledig. 

Jeg er kommet til at tænke på, hvad nu hvis jeg bliver kaldt til samtale? Jeg ved det rigitg træls for den evt. nye arbejdsgiver, at man måske kun er der i 3 mdr., og så fortæller man, at man er gravid. Men samtidig syntes jeg også det dumt, at sætte det på pause fordi man MÅSKE for et job på et tidspunkt. 

Er der nogle af jer, der har stået/står i samme situation? Kunne godt bruge lidt for og imod råd.  

Har det på nøjagtig samme måde som dig - den er svær

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

*maygirl* skriver:

Har det på nøjagtig samme måde som dig - den er svær

Ja det er den virkelig. Jeg er meget splittet. For på den ene side aner man jo ikke, hvornår man får et job igen. Og på den anden side så vil man heller ikke skuffe en eventuel arbejdsgiver. Puha. 

Er i også igang eller?

Anmeld

24. september 2013

*maygirl*

Anonym skriver:

Ja det er den virkelig. Jeg er meget splittet. For på den ene side aner man jo ikke, hvornår man får et job igen. Og på den anden side så vil man heller ikke skuffe en eventuel arbejdsgiver. Puha. 

Er i også igang eller?

Jeg tænker ligeså meget på at hvis jeg nu pludselig af en eller anden grund får drømmejobbet, så vil vi nok udsætte ideen om projekt baby nr. 2. Men så er jeg lidt bange for at jeg vil komme til at fortryde det senere hen, for det vil betyde der bliver 5-6 år imellem nr. 1 og 2.

Det ville passe så fint i forhold til nr. 1, hvis der kommer en lille ny til næste sommer/efterår.

I starten af minledighed var jeg meget opsat på at få job, så vi kunne komme igang med babyprojektet, men nu tænker jeg også bare at nu kan vi snart ikke vente længere. Ved jo også at det er det arbejdgiverne tænker når man har et barn i den størrelse derhjemme.

Så er begyndt at tænke at chancen for at få job nok næsten er den samme for mig nu og som gravid. Her er da der noget at forholde sig til. Men den er svær

Anmeld

24. september 2013

Diana2013

Anonym skriver:

Jeg havde forsat, man ved aldrig hvornår man bliver gravid og jeg har det sådan et job er kun et job. Jeg havde et vikariat som udløb her d 31 aug. Og længe før jeg blev gravid søgte jeg ind på assistent uddannelsen. Og der er jeg så heldig at være blevet optaget her fra 1 nov, men jeg ville kun kunne nå at gå i skole 14 dage før jeg skulle på barsel, så jeg gav dem valget at jeg gik på barsel efter de 14 dage hvor de skulle betale min barsel på voksen elev løn, eller de skulle garentere mig en plads efter barsel. De gav mig self en plads efter barsel, så nu er jeg glad og tryg da jeg har noget at vende tilbage til efter barsel

Anmeld

24. september 2013

CroQuis

Jeg ville ikke sætte mit liv på pause, pga et måske muligt job...

Men det bunder også ud i, at jeg faktisk gjorde det.. Var under uddannelse og sikret fast job bagefter, så derfor valgte vi at udskyde PB til jeg var startet på det faste job.

Men til trods for at jeg gav rigtig meget af mig selv, til dette job - kom der et tidspunkt, hvor det bare blev en dårlig arbejdsplads - primært pga min chef..

Så efter den oplevelse, vil jeg aldrig sætte PB efter et job. Og slet ikke hvis det kun er et  muligt job.. 

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

*maygirl* skriver:

Jeg tænker ligeså meget på at hvis jeg nu pludselig af en eller anden grund får drømmejobbet, så vil vi nok udsætte ideen om projekt baby nr. 2. Men så er jeg lidt bange for at jeg vil komme til at fortryde det senere hen, for det vil betyde der bliver 5-6 år imellem nr. 1 og 2.

Det ville passe så fint i forhold til nr. 1, hvis der kommer en lille ny til næste sommer/efterår.

I starten af minledighed var jeg meget opsat på at få job, så vi kunne komme igang med babyprojektet, men nu tænker jeg også bare at nu kan vi snart ikke vente længere. Ved jo også at det er det arbejdgiverne tænker når man har et barn i den størrelse derhjemme.

Så er begyndt at tænke at chancen for at få job nok næsten er den samme for mig nu og som gravid. Her er da der noget at forholde sig til. Men den er svær

Ja den er altså svær. Det ikke altid nemt at være ledig :/

Ja præcis. Det er også meget, hvad arbejdsgiverne har i tankerne, jeg spekulere på. 

Kan desværre ikke uddybe for meget her, da jeg har familie og venner herinde, som helst ikke skal vide noget om projektet. Ville desværre ellers gerne uddybe :/

Anmeld

24. september 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

jeg fortsatte i sin tid da det var ret svært at finde arbejde alligevel og jeg tror en arbejdsgiver efter endt barsel vil være mere tryg ved ansættelse da man nok ikke får en til med det samme. kan selvfølgelig tage fejl 

Anmeld

24. september 2013

grinny

Jeg har stået der og vi valgte at forsætte PB.

Det der var med i mine overvejelser var helt sikkert at på daværende tidspunkt havde prøvet i 3 år, og da jeg så blev færdig med min uddannelse og skulle til at søge elevplads ja så fik vi endelig lov til at starte i behandling.

Jeg fik så en elevplads, men valgte at være ærlig hele vejen igennem og fortalte dem derfor til jobsamtalen at vi skulle starte i behandling juni '13 - alligevel blev jeg valgt.

Blev så gravid maj '13, og snakkede meget med det om hvad vi så skulle gøre, og vi valgte sammen at jeg skulle rykke min kontrakt til 1/9 '14.

For mig har det været en positiv oplevelse, men det er langt fra sikkert alle arbejdspladser er lige så fleksible som min har været 

Anmeld

24. september 2013

B&J

jeg vil vildt gerne være mor igen men jeg har sat alt på stop har jeg gjord det sidste års tid og gør det sikker 1-3år mere afhænger af hvordan og hvorledes der sker efter mit løntilskud

jeg gør det udelukket fordi jeg ønsker et job ønsker at forsørge  min familie tjene penge, være et sted folk kan lig mig vil arbejde med mig..

jeg har været på kontanthjælp meget længe jeg er endelig fri pr og med den 1oktober der hedder det løntilskud i 3mdr og der efter skal vi finde ud af hvad så og jeg tror mine chancer er store og jeg elsker det jeg bliver ved ind til jeg ved at jeg selv syntes det er okay at blive gravid igen ja der bliver 4-6¨år måske mere mellem vores børn men jeg ønsker jeg har det godt også længe jeg har det har min familie det også...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.