spg. omkring p-piller og projekt baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

Anonym trådstarter

catharina skriver:

jeg ville ikke regne med at det går lige så nemt denne gang, da jeg droppede pillen gik der et år inden jeg blev gravid første gang og har smidt pillerne igen for to cyklus siden.

hvor min veninde første gang blev gravid med det samme ved første og denne gang gik der 5mdr med 3 bio  

så som de andre siger er der stor forskel fra gang til gang og på krop til krop. jeg selv siger at der går min lige så længe som sidst for så bliver jeg ikke helt lige så skuffet som hvis jeg siger til mig selv at det sker med det samme, tror måske også det er rigtig det folk siger med at pysken også spiller en rolle på hvornår baby kommer, altså når du mindst venter det 

for dig

jah man skal huske og slappeaf og tage det som det kommer.

Problemet er bare lidt at hvi jeg ikke bliver gravid her inden jul, således at det bliver et sensommer/efterårsbarn, så vil jeg nok vælge at stoppe indtil vi kommer frem til et marts barn. Men så når vores nr. 1 også næsten at blive 5 år, så den skal sgu være der i første hug hehe

sex hveranden dag er det ikke det man siger hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

LilleMie

Anonym skriver:

Okay, hvor længe var I om det første gang...

Jah det er lidt svært, når man gerne lige vil have det til at passe bare lidt ind.

Jeg blev gravid i 5. cyklus sidst og lige nu er jeg i gang med 6. cyklus, så håber da snart på gevinst 

Ja det er svært, jeg ville også gerne kunne planlægge (men har opgivet), da jeg er i gang med at studere igen. Så lige nu må graviditeten faktisk ideelt set gerne vente til næste cyklus, da jeg ellers risikerer at føde midt i mit specialeforsvar 

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Jeg blev gravid i 5. cyklus sidst og lige nu er jeg i gang med 6. cyklus, så håber da snart på gevinst 

Ja det er svært, jeg ville også gerne kunne planlægge (men har opgivet), da jeg er i gang med at studere igen. Så lige nu må graviditeten faktisk ideelt set gerne vente til næste cyklus, da jeg ellers risikerer at føde midt i mit specialeforsvar 

Hehe ja okay, det kan jeg også godt se det kan blive et problem så.

Det er heller ikke nemt, når man, som jeg, havde det så nemt første gang - så regner man jo nok lidt selv med at det gør det igen.

Bare jeg ikke bliver skuffet

Anmeld

24. september 2013

MorTilDenDejligste

Anonym skriver:

jah man skal huske og slappeaf og tage det som det kommer.

Problemet er bare lidt at hvi jeg ikke bliver gravid her inden jul, således at det bliver et sensommer/efterårsbarn, så vil jeg nok vælge at stoppe indtil vi kommer frem til et marts barn. Men så når vores nr. 1 også næsten at blive 5 år, så den skal sgu være der i første hug hehe

sex hveranden dag er det ikke det man siger hehe

ja man kan desvære ikka planlæge 100% hvornår baby vil komme, men det er godt at have ønsker for hvornåe man gerne vil have at det lykkes, men bliv nu ikke for skuffet hvis den ikke er der i første hug 

ja sex hver anden dag så kommer man lang og er sikker på det vil lykkes på et tidspunkt

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

catharina skriver:

ja man kan desvære ikka planlæge 100% hvornår baby vil komme, men det er godt at have ønsker for hvornåe man gerne vil have at det lykkes, men bliv nu ikke for skuffet hvis den ikke er der i første hug 

ja sex hver anden dag så kommer man lang og er sikker på det vil lykkes på et tidspunkt

Hehe tak skal du have :-)

Anmeld

24. september 2013

LilleMie

Anonym skriver:

Hehe ja okay, det kan jeg også godt se det kan blive et problem så.

Det er heller ikke nemt, når man, som jeg, havde det så nemt første gang - så regner man jo nok lidt selv med at det gør det igen.

Bare jeg ikke bliver skuffet

Nej det er ikke nemt, når man har et planlægger gen  Men jeg krydser fingre for, at du før gevinst i første hug! 

Vi havde faktisk selv et lille PB, inden vi for alvor gik i gang ved det første barn. Vi gav os 2 måneder til at lave et i, da vi ville gerne have et sommerbarn (juni/juli), fordi min kæreste ville gerne være der meget i starten af babys liv og med hans studier virkede det bare optimalt (og som den eneste mulighed).

Efter 2 måneder uden gevinst gik jeg tilbage på p-piller, og planen var at vente et år og prøve igen med sommerbarnet, men allerede måneden efter røg pillerne igen, for vi indså, at vi ikke gad vente et år og at baby kom, når baby kom  Hvilket så var i 5. cyklus herefter og vi har et dejligt januar-barn 

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Nej det er ikke nemt, når man har et planlægger gen  Men jeg krydser fingre for, at du før gevinst i første hug! 

Vi havde faktisk selv et lille PB, inden vi for alvor gik i gang ved det første barn. Vi gav os 2 måneder til at lave et i, da vi ville gerne have et sommerbarn (juni/juli), fordi min kæreste ville gerne være der meget i starten af babys liv og med hans studier virkede det bare optimalt (og som den eneste mulighed).

Efter 2 måneder uden gevinst gik jeg tilbage på p-piller, og planen var at vente et år og prøve igen med sommerbarnet, men allerede måneden efter røg pillerne igen, for vi indså, at vi ikke gad vente et år og at baby kom, når baby kom  Hvilket så var i 5. cyklus herefter og vi har et dejligt januar-barn 

Jah det kan jo også blive enden med det her, hvis det er :-)

Anmeld

24. september 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej

Jeg har lige brug for et godt råd.

Det er sådan at vi så småt er begyndt at snakke om projekt baby nr. 2.

Ved vores første barn stoppede jeg med p-pillerne - fik min mens - og blev efterfølgende gravid med det samme. Jeg havde taget p-piller i mange år, så kendte ikke rigtig min cyklus andet end at den vist var nogenlunde normal.

Nu spekulere jeg over om jeg kan håbe på det går så nemt igen. Det er 4 år siden jeg har været gravid og har taget p-piller i 3 år ca. nu. Og de virker da vi ikke har beskyttet os på anden måde

Jeg vil rigtig gerne blive gravid her i november december måned, da det vil passe med at sommerens arrengementer er overstået (til næste år), men bør jeg fortsætte med mine p-piller en måned endnu eller bør jeg stoppe nu og holde en måned fri og gøre kroppen klar... Eller har det reelt ikke noget at sige for kroppen.

Det var jo ikke noge problem første gang.

Altså jeg brugte 6 måneder på at blive gravid.. Stoppede med pillerne december 2011 og stod med en positiv test juni 2012, så tror absolut ikke der er nogen der kan give dig et facit på, hvornår du skal stoppe og hvor hurtigt du kan blive gravid igen.. Desværre..

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Altså jeg brugte 6 måneder på at blive gravid.. Stoppede med pillerne december 2011 og stod med en positiv test juni 2012, så tror absolut ikke der er nogen der kan give dig et facit på, hvornår du skal stoppe og hvor hurtigt du kan blive gravid igen.. Desværre..

6 måneder det var lang tid... puh håber ikke det vil tage så lang tid.

Men var det med fuld indsats med sex hveranden dag eller tog I det mere roligt?

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

Er det noget vræl jeg har læst at der faktisk er gode muligheder for at blive gravid direkte efter p-pille stop... Har set det flere steder på nettet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.