spg. omkring p-piller og projekt baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.207 visninger
23 svar
6 synes godt om
24. september 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har lige brug for et godt råd.

Det er sådan at vi så småt er begyndt at snakke om projekt baby nr. 2.

Ved vores første barn stoppede jeg med p-pillerne - fik min mens - og blev efterfølgende gravid med det samme. Jeg havde taget p-piller i mange år, så kendte ikke rigtig min cyklus andet end at den vist var nogenlunde normal.

Nu spekulere jeg over om jeg kan håbe på det går så nemt igen. Det er 4 år siden jeg har været gravid og har taget p-piller i 3 år ca. nu. Og de virker da vi ikke har beskyttet os på anden måde

Jeg vil rigtig gerne blive gravid her i november december måned, da det vil passe med at sommerens arrengementer er overstået (til næste år), men bør jeg fortsætte med mine p-piller en måned endnu eller bør jeg stoppe nu og holde en måned fri og gøre kroppen klar... Eller har det reelt ikke noget at sige for kroppen.

Det var jo ikke noge problem første gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Hej

Ved vores første barn stoppede jeg med p-pillerne - fik min mens - og blev efterfølgende gravid med det samme. Jeg havde taget p-piller i mange år, så kendte ikke rigtig min cyklus andet end at den vist var nogenlunde normal.

Nu spekulere jeg over om jeg kan håbe på det går så nemt igen. Det er 4 år siden jeg har været gravid og har taget p-piller i 3 år ca. nu. Og de virker da vi ikke har beskyttet os på anden måde

Jeg vil rigtig gerne blive gravid her i november december måned, da det vil passe med at sommerens arrengementer er overstået (til næste år), men bør jeg fortsætte med mine p-piller en måned endnu eller bør jeg stoppe nu og holde en måned fri og gøre kroppen klar... Eller har det reelt ikke noget at sige for kroppen.

tror det er meget forskelligt, og et spørgsmål ingen kan svare på

har 2 venne par der blev gravid i første cyklus, da de ville have andet barn gik der ved det ene par 2 cykluser og så var de gravide, men ed det andet par gik der et år..... så det er meget forskelligthvordan kroppen reagere på ppille stop, også fra gangtil gang

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

tror det er meget forskelligt, og et spørgsmål ingen kan svare på

har 2 venne par der blev gravid i første cyklus, da de ville have andet barn gik der ved det ene par 2 cykluser og så var de gravide, men ed det andet par gik der et år..... så det er meget forskelligthvordan kroppen reagere på ppille stop, også fra gangtil gang

hm nu bliver jeg helt bekymret for hvordan det kommer til at gå....

Anmeld

24. september 2013

katti24

Jeg ville bare stoppe med p-pillerne. Baby kommer alligevel først når den er klar hvis du forstår tror aldrig man kan planlægge præcist hvornår man bliver gravid 

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

katti24 skriver:

Jeg ville bare stoppe med p-pillerne. Baby kommer alligevel først når den er klar hvis du forstår tror aldrig man kan planlægge præcist hvornår man bliver gravid 

Det var vi jo bare så heldige at vi kunne sidste gang :-) Men det kan man åbenbart ikke regne med :-)

Anmeld

24. september 2013

Morigen

Anonym skriver:

Det var vi jo bare så heldige at vi kunne sidste gang :-) Men det kan man åbenbart ikke regne med :-)

Vi var også heldige første gang, blev gravid i anden cyklus efter p-pille stop, den her gang trækker det lidt ud.

Så jeg syntes også du bare skal smide pillerne når du har taget den sidste i den åbne blisterpakning.

Min krop har "skabt" sig mere den her gang end første gang. Jeg får meget ond når der er æglsøning, det gjorde jeg ikke første gang jeg droppede pillerne, plus der kommer kvalme lige efter ægsløsning osv. Ved ikke om det er fordi jeg er blevet ældre og min krop er ved at finde sig selv igen efter p-pillestop.

Anmeld

24. september 2013

LilleMie

Som alle andre skriver, er der ingen garantier, men man har jo lov til at håbe 

Har ingen personlig erfaring, men kun lidt fra min omgangskreds. Min svigerinde har lavet begge hendes i første forsøg/cyklus og det samme har en veninde gjort - så det kan lade sig gøre  Min onkel og tante lavede deres to børn i første cyklus, mens nummer tre tog 3 år  Hvilket også bare illustrerer, at der ikke er regler uden undtagelser!

Jeg aner ikke, hvornår pillerne er ude af kroppen, tror det er forskelligt for person til person. Men personligt smed jeg først pillerne ved vores "minimumgrænse" for en søster/brors ankomst, da vi er dårlige til at huske kondomer efter så mange år uden og ikke ville tage "chancen" (selvom der først var gevinst i 5. cyklus sidst, var det jo ingen garanti ).

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

Morigen skriver:

Vi var også heldige første gang, blev gravid i anden cyklus efter p-pille stop, den her gang trækker det lidt ud.

Så jeg syntes også du bare skal smide pillerne når du har taget den sidste i den åbne blisterpakning.

Min krop har "skabt" sig mere den her gang end første gang. Jeg får meget ond når der er æglsøning, det gjorde jeg ikke første gang jeg droppede pillerne, plus der kommer kvalme lige efter ægsløsning osv. Ved ikke om det er fordi jeg er blevet ældre og min krop er ved at finde sig selv igen efter p-pillestop.

Har lige siddet og læst at der faktisk kan være en tendens til at man har lettere ved at blive gravid lige efter p-pille stop i stedet for at vente efter første rigtige mens - men ved ikke om det passer----

Uh ville ønske en lille august 14 baby

Anmeld

24. september 2013

MorTilDenDejligste

Anonym skriver:

Hej

jeg ville ikke regne med at det går lige så nemt denne gang, da jeg droppede pillen gik der et år inden jeg blev gravid første gang og har smidt pillerne igen for to cyklus siden.

hvor min veninde første gang blev gravid med det samme ved første og denne gang gik der 5mdr med 3 bio  

så som de andre siger er der stor forskel fra gang til gang og på krop til krop. jeg selv siger at der går min lige så længe som sidst for så bliver jeg ikke helt lige så skuffet som hvis jeg siger til mig selv at det sker med det samme, tror måske også det er rigtig det folk siger med at pysken også spiller en rolle på hvornår baby kommer, altså når du mindst venter det 

for dig

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Som alle andre skriver, er der ingen garantier, men man har jo lov til at håbe 

Har ingen personlig erfaring, men kun lidt fra min omgangskreds. Min svigerinde har lavet begge hendes i første forsøg/cyklus og det samme har en veninde gjort - så det kan lade sig gøre  Min onkel og tante lavede deres to børn i første cyklus, mens nummer tre tog 3 år  Hvilket også bare illustrerer, at der ikke er regler uden undtagelser!

Jeg aner ikke, hvornår pillerne er ude af kroppen, tror det er forskelligt for person til person. Men personligt smed jeg først pillerne ved vores "minimumgrænse" for en søster/brors ankomst, da vi er dårlige til at huske kondomer efter så mange år uden og ikke ville tage "chancen" (selvom der først var gevinst i 5. cyklus sidst, var det jo ingen garanti ).

Okay, hvor længe var I om det første gang...

Jah det er lidt svært, når man gerne lige vil have det til at passe bare lidt ind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.