Dit ældste minde..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

Frk. Himmelblå

o1Mutte skriver:

Ja som overskriften lyder..
Hvad er dit ældste/tidligste minde?

Mit er omkring min bedstemor.. Hun havde købt sådan en gummihammer til mig der sagde PIV når man slog med den.. Kravlede rundt og slog folk i hovedet med den og hun sagde ''så så din awekat''
Har været 3-4 år.. (hun døde da jeg var 4år)

Kom med jeres Hvis i har lyst

Jeg kan huske jeg rakte ud efter frugtkurven på køkkenbordet hos min dagplejemor. Det lykkedes mig at score et flot, rødt æble. Jeg tog en stor bid. Det var møghamrende surt.

Jeg har været lige akkurat 2 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

Helloo

o1Mutte skriver:

Mit er omkring min bedstemor.. Hun havde købt sådan en gummihammer til mig der sagde PIV når man slog med den.. Kravlede rundt og slog folk i hovedet med den og hun sagde ''så så din awekat''

Mit ældste minde som jeg lige ka komme i tanke er fra jeg var 2-3 år. Jeg ligger inde i min seng, og min lille bror ligger i hans tremmeseng, og sover.

Jeg synes det storeskab er så uhyggeligt, og jeg skriger bare. 

Min mor prøver alt! Sut - drikke - ja u name it 

Ellers ka jeg huske at jeg brækkede mit ben da jeg gik i børnehave, min storebror hentede mig, og jeg sad bag på cyklen, og fik mit ben ind i hjulet, også væltede vi 

Anmeld

24. september 2013

esioul

o1Mutte skriver:

Jeg mindes dengang jeg var en 5-6 år, hvor jeg gik i stalden og nussede om mine 3 grise Palle, Polle og Ruth

Det var bare mindre godt dengang de slap ud

Heldigvis indfandt de sin plads igen

Anmeld

24. september 2013

Isabella_mor

Victoria2013 skriver:

Ja jeg har mange minder derfra, så det må have gjort et stort indtryk, selvom det for mig dengang jo bare var helt normalt - sådan er man jo som barn

Jeg husker også dengang vi var kommet hjem fra et eller andet arrangement (igen i Afrika) og jeg da lige havde lyst til at hoppe i poolen, så det gjorde jeg (med tøj på), uden svømmevinger eller noget. Men jeg svømmede hundesvømning... tror mine forældre blev noget forskrækkede, men bagefter bedømte de at jeg da vist ikke havde brug for svømmevingerne mere, jeg kunne jo tydeligvis godt klare mig uden. Så jeg har svømmet uden vinger siden jeg var 4 år 

Kanske man burde skrive alle sine Afrika-minder/historier ned en dag... kunne være sjovt at have på skrift, også til når min datter bliver noget større

så kan du lave en moderne version af Mit Afrika  

Anmeld

24. september 2013

stjernehimmel

Mit er fra min oldemor...

Hvor jeg står i min fine lysserøde kjole ved siden af hende ved bordet til hendes sidste fødselsdag, hun døde få dage efter..... egentlig troede jeg at jeg det var noget jeg havde bildt mig selv ind... da jeg ik var særlig gammel... MEN da vi så får ryddet op i nogle gamle papir viser det sig at der er et billed taget af det.

Anmeld

24. september 2013

o1Mutte

Mor og meget mere skriver:

Min far døde, da jeg var 4, og flyttede fra os, da jeg var 3 1/2. Jeg kan huske, da han endnu boede sammen med os - en gåtur til Brugsen, hvordan han sad og spiste aftensmad med os, at han havde tusser med duft med hjem til mig efter en rejse. Og så bilder jeg mig ind, at min krop kan huske følelsen af, at han holdt om mig og passede på mig. Den følelse brugte jeg rigtigt mange år af mit liv på at finde igen  

Anmeld

24. september 2013

o1Mutte

Hvor er det hyggeligt at læse Og kan ikke lade være med at more mig lidt. Synes tit man husker de underligste ting.. Mine forældre havde mig med i legoland da jeg var mindre.. Kan jeg huske det? Næ

Anmeld

24. september 2013

LinLin

Jeg synes det er svært at vide hvad man reelt kan huske og hvad man har set billeder af eller har fået fortalt...

Men jeg mener at kunne huske min første dag i børnehave - specielt et dukkehus jeg legede med...

Kan også i glimt huske at jeg var på hospitalet som lille - under 3 år - et halvmørkt venteværelse...

Men et helt sikkert først minde er fra jeg var 3 1/2 år hvor vi skulle holde fastelavn i bhv og jeg fik overbevist pædagogerne om at min far havde sagt jeg ikke måtte blive malet

Anmeld

24. september 2013

CaWi

o1Mutte skriver:

Der er to ting som jeg mindes er det første jeg sådan rigtigt kan huske. Hvilken der kom først ved jeg ikke. Har været maks 3 1/2 år gammel.

Det første er at jeg er meget dårlig. Min mor har båret mig ud på toilettet, og pludselig hænger jeg med hovedet over håndvasken og kaster op.
Den anden ting er at jeg tog min mors stiletter på. Traskede ind i stuen, satte mig på min stol, med benene over kors og var fin dame. Alle vores gæster grinede helt vildt af mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.