Dit ældste minde..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

o1Mutte

Holbæktrunten skriver:

Ja, de er lidt spøjse...

Hehe synes tit at man kan huske nogle underlige ting og andre ting man burde kunne huske er væk

kan huske at dengang min bedste hun døde der sad mig og min mor og kiggede på stjerner.. Min mor sagde så at den stjerne der lyste aller klarest var min bedstemor der holdt øje med mig.. Flere år senere nævner jeg det så for min mor.. Hun så noget sjov ud i ansigtet over at jeg kunne huske det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

B&J

jeg har 3

1 min bamse hund jeg fik ved fødsel den har jeg stadig og den var altid med mig over alt.

2. en ræv figur den var hjemme ved min bedste men jeg var dybt forgabt i den da jeg var lille og den rendte jeg også rundt med da hun døde fik jeg den <3

3. jeg en natkjole fra jeg var lille ved ikke hvad der er med den men den er bare et minde

Anmeld

24. september 2013

Pikku Myy

o1Mutte skriver:

Ja som overskriften lyder..
Hvad er dit ældste/tidligste minde?

Mit er omkring min bedstemor.. Hun havde købt sådan en gummihammer til mig der sagde PIV når man slog med den.. Kravlede rundt og slog folk i hovedet med den og hun sagde ''så så din awekat''
Har været 3-4 år.. (hun døde da jeg var 4år)

Kom med jeres Hvis i har lyst

Jeg kan huske min søsters fødsel. Jeg kan ikke huske selve det at få en søster, men jeg har en meget tydelig erindring om at stå på en lang hvid gang og være meget, meget ked af det. Min far siger at det var dagen efter min søster var blevet født, hvor jeg skulle op og møde hende første gang, men hende der havde passet mig om natten havde glemt at få en sut med til mig, og så var jeg brudt fuldstændig sammen.

Jeg var 1 år og 11 måneder.

Anmeld

24. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Min far døde, da jeg var 4, og flyttede fra os, da jeg var 3 1/2. Jeg kan huske, da han endnu boede sammen med os - en gåtur til Brugsen, hvordan han sad og spiste aftensmad med os, at han havde tusser med duft med hjem til mig efter en rejse. Og så bilder jeg mig ind, at min krop kan huske følelsen af, at han holdt om mig og passede på mig. Den følelse brugte jeg rigtigt mange år af mit liv på at finde igen  

Anmeld

24. september 2013

Victoria2013

Jeg har en masse minder fra Afrika og det må være mine tidligste minder - da jeg var lille arbejdede min far i en årerække i Nigeria og vi var nede og besøge ham flere gange, fra jeg var 4-6 år gammel. Vi boede der vist også i 4 mdr på et tidspunkt, så det er nok der alle minderne er fra

Jeg kan for eksempel huske jeg legede en leg med negerbørnene (ja, det måtte man godt sige dengang). Vi tog en pind og stak den ind i ilden ved ildstedet, og så løb vi hurtigt om til sådan et mørkt skur. Så handlede det om at komme ind i skuret og lukke døren, så vi kunne se gløden i mørket og jeg kan også huske vi ristede termitter i bålet og de smagte "lidt som nødder" sagde jeg vist til mine forældre.

Jeg gik også min far i møde over markerne, når han kom hjem fra arbejde dernede. Så kom jeg ind og sad på skødet af ham og holdt rattet og "styrede bilen" det sidste korte stykke hjem. Kan også huske vi hørte noget musik på et kassettebånd i bilen... og de meget bumlede veje vi kørte på...

Jeg kan også huske min barndomskæreste i Afrika friede til mig 

Har ligefrem et "duft-minde", ved ikke helt hvorfor, men duften af johannesbrød dufter for mig af Afrika. Det samme med mango, det er også en Afrika-smag

Anmeld

24. september 2013

Clisolka

o1Mutte skriver:

Ja som overskriften lyder..
Hvad er dit ældste/tidligste minde?

Mit er omkring min bedstemor.. Hun havde købt sådan en gummihammer til mig der sagde PIV når man slog med den.. Kravlede rundt og slog folk i hovedet med den og hun sagde ''så så din awekat''
Har været 3-4 år.. (hun døde da jeg var 4år)

Kom med jeres Hvis i har lyst

Jeg kan huske dengang jeg lå i min barnevogn og hunden sprang op til mig...  Jeg ved ikke hvor gammel jeg har været der 

Anmeld

24. september 2013

Isabella_mor

hmmm...

Jeg ved ikke om det er mit tidligste minde..!! 

jeg kan stort set ikke huske det vilde fra da jeg var under 10 år.. 

men jeg kan huske at vi havde en gravhund der hed pjevs.... og vi havde en guldfisk der hed viggo... (opkaldt efter lokalbetjenten) og så var der en dag at viggo var væk fra sin fiskebowle.. og mine forældre var bare så sure og skældte ud på pjevs, for de var sikre på at det altså var ham der var kravlet op på reolen og spist viggo.. og jeg tror der gik rigtig lang tid faktisk før mine forældre skulle male eller sådan noget. og så rykkede de reolerne ud fra væggen, og derinde bag reolen lå viggo, helt tørret ind... 

det glemmer jeg aldrig... 

og så husker jeg da vi prøved at hejse min lillebror op i flagstangen ude i haven.. vi havde set emil fra lønneberg, og min lillebror hedder emil, og så hedder min storesøster Ida.. og vi var overbeviste oom at emil ville hejse Ida op i flagstangen... så vi valgte at det var altså emil der skulle derop. og emil var på det tidspunkt ikke særlig gammel.. jeg tror han var 3 eller 4 år.. men vi fik ham vidst aldrig hejst op... det husker jeg ikke... 

jeg har MANGE undelige barndomsminder... hahah men nu skulle det lige være det første...  

så kan i få mere på et andet tidspunkt.. 

Anmeld

24. september 2013

Isabella_mor

Victoria2013 skriver:

Jeg har en masse minder fra Afrika og det må være mine tidligste minder - da jeg var lille arbejdede min far i en årerække i Nigeria og vi var nede og besøge ham flere gange, fra jeg var 4-6 år gammel. Vi boede der vist også i 4 mdr på et tidspunkt, så det er nok der alle minderne er fra

Jeg kan for eksempel huske jeg legede en leg med negerbørnene (ja, det måtte man godt sige dengang). Vi tog en pind og stak den ind i ilden ved ildstedet, og så løb vi hurtigt om til sådan et mørkt skur. Så handlede det om at komme ind i skuret og lukke døren, så vi kunne se gløden i mørket og jeg kan også huske vi ristede termitter i bålet og de smagte "lidt som nødder" sagde jeg vist til mine forældre.

Jeg gik også min far i møde over markerne, når han kom hjem fra arbejde dernede. Så kom jeg ind og sad på skødet af ham og holdt rattet og "styrede bilen" det sidste korte stykke hjem. Kan også huske vi hørte noget musik på et kassettebånd i bilen... og de meget bumlede veje vi kørte på...

Jeg kan også huske min barndomskæreste i Afrika friede til mig 

Har ligefrem et "duft-minde", ved ikke helt hvorfor, men duften af johannesbrød dufter for mig af Afrika. Det samme med mango, det er også en Afrika-smag

det lyder bare til at være et SUPER godt minde.. sådan noget man læser i en bog eller ser i en film. 

Anmeld

24. september 2013

Victoria2013

Isabella_mor skriver:

det lyder bare til at være et SUPER godt minde.. sådan noget man læser i en bog eller ser i en film. 

Ja jeg har mange minder derfra, så det må have gjort et stort indtryk, selvom det for mig dengang jo bare var helt normalt - sådan er man jo som barn

Jeg husker også dengang vi var kommet hjem fra et eller andet arrangement (igen i Afrika) og jeg da lige havde lyst til at hoppe i poolen, så det gjorde jeg (med tøj på), uden svømmevinger eller noget. Men jeg svømmede hundesvømning... tror mine forældre blev noget forskrækkede, men bagefter bedømte de at jeg da vist ikke havde brug for svømmevingerne mere, jeg kunne jo tydeligvis godt klare mig uden. Så jeg har svømmet uden vinger siden jeg var 4 år 

Kanske man burde skrive alle sine Afrika-minder/historier ned en dag... kunne være sjovt at have på skrift, også til når min datter bliver noget større

Anmeld

24. september 2013

Muffinmus

At da jeg gik i dp, blev jeg for stor til min barnevogn og måtte sove mine lure i deres store seng. Kan huske en dag hun puttede dynen op over mig så jeg ikke kunne se. Sagde til hende at jeg ikke kunne se noget hvortil hun svarede, det skal du sørme heller ikke lille Marie( hun kaldte mig ofte Marie, fordi jeg hed Marie Marie Marolle), du skal jo sove og der skal man ikke bruge øjnene
Så vil skyde på det jar været omkring de tre år, eftersom jeg endnu ikke var i BH.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.