Jeg har en masse minder fra Afrika og det må være mine tidligste minder - da jeg var lille arbejdede min far i en årerække i Nigeria og vi var nede og besøge ham flere gange, fra jeg var 4-6 år gammel. Vi boede der vist også i 4 mdr på et tidspunkt, så det er nok der alle minderne er fra 
Jeg kan for eksempel huske jeg legede en leg med negerbørnene (ja, det måtte man godt sige dengang). Vi tog en pind og stak den ind i ilden ved ildstedet, og så løb vi hurtigt om til sådan et mørkt skur. Så handlede det om at komme ind i skuret og lukke døren, så vi kunne se gløden i mørket
og jeg kan også huske vi ristede termitter i bålet og de smagte "lidt som nødder" sagde jeg vist til mine forældre.
Jeg gik også min far i møde over markerne, når han kom hjem fra arbejde dernede. Så kom jeg ind og sad på skødet af ham og holdt rattet og "styrede bilen" det sidste korte stykke hjem. Kan også huske vi hørte noget musik på et kassettebånd i bilen... og de meget bumlede veje vi kørte på...
Jeg kan også huske min barndomskæreste i Afrika friede til mig 
Har ligefrem et "duft-minde", ved ikke helt hvorfor, men duften af johannesbrød dufter for mig af Afrika. Det samme med mango, det er også en Afrika-smag 
Anmeld