Finde mad/ "slik" på legeplads. spise/ ikke spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2013

Clisolka

Noooo det måtte de ikke - ad... Som mange af de andre piger skriver, så ved man ikke hvor lang tid det har ligget, eller om det er dårligt, så nej, det får mine børn bestemt ikke lov til 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Noooo det måtte de ikke - ad... Som mange af de andre piger skriver, så ved man ikke hvor lang tid det har ligget, eller om det er dårligt, så nej, det får mine børn bestemt ikke lov til 

Det er nemlig også vores holdning! 

Vores barn fortalte at de havde fundet dem, og fået lov til at spise dem, man mit barn var ik helt sikker på at det var ok, da man jo ikke må spise mad man finder i naturen. Men i det her tilfælde var der jo en voksen der sagde det var ok, så de havde gjort det. 

Anmeld

23. september 2013

Pcokate

Anonym skriver:

Ja måske et mega dumt spørgsmål, men nu spørg jeg altså alligevel! 

Man er på legepladsen med børn på 5, 6 1/2 og 9 år, man finder en uåbnet kasse med studenterbrød, må dit barn spise dem?? 

Jeg spørg fordi vores barn blev passet  af 2 normalt meget ansvarlige voksne mennesker på 35 og 40 år. De finder en helt ny, uåbnet pakke med æsker af studenterbrød. Den ene siger " unger, dem må i gerne spise, pakken har ikke været åben" den anden siger " AARRRR er det ikke lidt ulækkert???" 

Hvad siger i?? 

Niks nej ad  Men jeg er også super sippet med madvarer 

Anmeld

23. september 2013

..

Jeg ville ikke spise det eller give mine børn lov til det men ingen panik her hvis de alligevel havde gjort det af den ene eller anden grund.

Ret beset så ved man jo aldrig med garanti at maden har været opbevaret helt perfekt, hverken i butikken eller hos folk man besøger.

Anmeld

23. september 2013

modesty

Ja måske et mega dumt spørgsmål, men nu spørg jeg altså alligevel! 

Man er på legepladsen med børn på 5, 6 1/2 og 9 år, man finder en uåbnet kasse med studenterbrød, må dit barn spise dem?? 

Jeg spørg fordi vores barn blev passet  af 2 normalt meget ansvarlige voksne mennesker på 35 og 40 år. De finder en helt ny, uåbnet pakke med æsker af studenterbrød. Den ene siger " unger, dem må i gerne spise, pakken har ikke været åben" den anden siger " AARRRR er det ikke lidt ulækkert???" 

Hvad siger i?? 

Nej, det ville jeg ikke gøre.

Hygiejnen er sikkert OK (der er jo datomærkning på hvis pakken er uåbnet, og det er jo ikke fordi studenterbrød af den slags opbevares på køl eller noget, så kan ikke se grunden til at flippe på dét punkt), men princippet i at tage noget som andre har glemt, synes jeg ikke er OK. De skal have chancen for at komme tilbage og finde det igen.

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Niks nej ad  Men jeg er også super sippet med madvarer 

Det er jeg nemlig også! 

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

Macrolf skriver:

Jeg ville ikke spise det eller give mine børn lov til det men ingen panik her hvis de alligevel havde gjort det af den ene eller anden grund.

Ret beset så ved man jo aldrig med garanti at maden har været opbevaret helt perfekt, hverken i butikken eller hos folk man besøger.

For mig er det nok lige så meget det, at man jo ik ved hvilken typer det er der har sat dem der. Kunne jo i princippet også være en eller anden psykopat ( tror jeg nu ikke det er, men alligevel) 

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Nej, det ville jeg ikke gøre.

Hygiejnen er sikkert OK (der er jo datomærkning på hvis pakken er uåbnet, og det er jo ikke fordi studenterbrød af den slags opbevares på køl eller noget, så kan ikke se grunden til at flippe på dét punkt), men princippet i at tage noget som andre har glemt, synes jeg ikke er OK. De skal have chancen for at komme tilbage og finde det igen.

Nej det er nok en af de få ting der ikke sker så meget med! 

Men må indrømme at havde jeg fundet, var det røget i skraldespanden. Især når det er "glemt/lagt " på en legeplads, hvor der normalt er fyldt med små børn. 

Anmeld

23. september 2013

MorDk

Jeg ville ALDRIG lade mine unger eller andres unger spise noget man finder! Man aner jo ikke hvad der er i?

Anmeld

23. september 2013

Muffinmus

Nix...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.