Finde mad/ "slik" på legeplads. spise/ ikke spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.786 visninger
32 svar
25 synes godt om
22. september 2013

Anonym trådstarter

Ja måske et mega dumt spørgsmål, men nu spørg jeg altså alligevel! 

Man er på legepladsen med børn på 5, 6 1/2 og 9 år, man finder en uåbnet kasse med studenterbrød, må dit barn spise dem?? 

Jeg spørg fordi vores barn blev passet  af 2 normalt meget ansvarlige voksne mennesker på 35 og 40 år. De finder en helt ny, uåbnet pakke med æsker af studenterbrød. Den ene siger " unger, dem må i gerne spise, pakken har ikke været åben" den anden siger " AARRRR er det ikke lidt ulækkert???" 

Hvad siger i?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

B&J

om der stod den ikke var for gammel vil jeg ikke åbne den fordi de kan have ligget der i 1 døg eller en hund tisset på den eller kat og nej den havde jeg taget smit i skraldespanden

Anmeld

22. september 2013

ESV

Anonym skriver:

Ja måske et mega dumt spørgsmål, men nu spørg jeg altså alligevel! 

Man er på legepladsen med børn på 5, 6 1/2 og 9 år, man finder en uåbnet kasse med studenterbrød, må dit barn spise dem?? 

Jeg spørg fordi vores barn blev passet  af 2 normalt meget ansvarlige voksne mennesker på 35 og 40 år. De finder en helt ny, uåbnet pakke med æsker af studenterbrød. Den ene siger " unger, dem må i gerne spise, pakken har ikke været åben" den anden siger " AARRRR er det ikke lidt ulækkert???" 

Hvad siger i?? 

Personligt ville jeg ikke syntes det er okay. For det første ved men ikke hvordan det har været opbevaret inden man finder det og man ved ikke om der er noget i der ikke burde være. I øvrigt syntes jeg ikke i et generelt perspektiv at man bare spiser ting man finder. Ad

Anmeld

22. september 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Nej nej og atter nej det måtte han ikke...

Der er for stor usikkerhed med hvad der er årsag til at pakken er endt der...

hvor længe har den ligget der?.. har den været udsat for frost eller meget varme så det inden i er blevet dårligt?

Er den smidt derefter at være blevet stjålet fra en butik i nærheden?

nej alt for meget usikkerhed...

generelt alt der er blevet smidt et sted bliver liggende uanset hvad det er...

Anmeld

22. september 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

om der stod den ikke var for gammel vil jeg ikke åbne den fordi de kan have ligget der i 1 døg eller en hund tisset på den eller kat og nej den havde jeg taget smit i skraldespanden

Det er nemlig også sådan jeg selv har det, og blev helt overrasket over at de kunne finde på at sige at de godt måtte spise dem! 

Anmeld

22. september 2013

B&J

Anonym skriver:

Det er nemlig også sådan jeg selv har det, og blev helt overrasket over at de kunne finde på at sige at de godt måtte spise dem! 

jaaa det er jeg også men vi er jo alle så forskellige

Anmeld

22. september 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Personligt ville jeg ikke syntes det er okay. For det første ved men ikke hvordan det har været opbevaret inden man finder det og man ved ikke om der er noget i der ikke burde være. I øvrigt syntes jeg ikke i et generelt perspektiv at man bare spiser ting man finder. Ad

Min datter på 5 år fortalte at de havde fundet dem, og havde været betænkelig ved at spise dem, fordi man jo ikke må spise ting man finder i naturen, men de havde spist af dem, fordi x havde sagt at det måtte de gerne. 

Ringede og tjekkede om det var rigtigt at de havde fundet dem, og ja det var det. Sagde så at det ville jeg simpelhen ikke have fremover!! 

Anmeld

22. september 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Nej nej og atter nej det måtte han ikke...

Der er for stor usikkerhed med hvad der er årsag til at pakken er endt der...

hvor længe har den ligget der?.. har den været udsat for frost eller meget varme så det inden i er blevet dårligt?

Er den smidt derefter at være blevet stjålet fra en butik i nærheden?

nej alt for meget usikkerhed...

generelt alt der er blevet smidt et sted bliver liggende uanset hvad det er...

Jeg tænkte faktisk også om de evt var blevet stjålet!! 

Syntes bare det er så ulækkert altså. 

Anmeld

22. september 2013

serinasmor

Her ville det bare hedde: den er ikke vores skat, så den lader vi ligge ...

Havde den stadig været der dagen efter, havde jeg smidt den ud

Serina har engang fundet en købekage i et legehus ... Den viste sig at være en del af en skattejagt

Anmeld

22. september 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Her ville det bare hedde: den er ikke vores skat, så den lader vi ligge ...

Havde den stadig været der dagen efter, havde jeg smidt den ud

Serina har engang fundet en købekage i et legehus ... Den viste sig at være en del af en skattejagt

Men var der så ikke noget der ligesom viste at den var en del af en skattejagt?? For det kunne da self også ære en mulighed her!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.