Altid problemer psykisk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
20 svar
6 synes godt om
22. september 2013

Anonym trådstarter

Har i den grad brug for at være anonym her!
Hvorfor skal jeg altid blive så ked af det med hensyn til kæresten når han vil noget?
Hvorfor prioterer jeg ham så højt og han mig så lavt? Hvorfor den afhængighed.
Min far og kæresten spurgte om de ikke måtte passe vores søn fra igår til i dag og jo selvfølgelig. Glædede mig sådan til vi bare skulle hygge os to. Havde det lidt skidt igår, er begyndt at blive meget svimmel og få meget kraftig hovedpine og svedture. Trods det tog vi ud og spiste og en tur i biffen, der gik en film vi begge rigtig gerne ville se. Vi kom hjem og jeg var selvfølgelig virkelig træt /: havde haft vores søn hele onsdag hvor vi var ude og hele torsdag alene (er gravid med skævt bækken og har derfor pisse ondt og kan dårlig klare de timer jeg er alene med vores søn på under 1 år) men det holder ikke manden fra sin hobby så han kan være og hjælpe mig /: Onsdag og torsdag brugte han på hobby.
Havde sådan glædet mig til vi skulle hygge os sammen de her to dage alene da det ikke sker så tit. Men igår sagde kæresten han ville tage til sin hobby fra 8-15 når vi skal hente vores søn. Så hans vækkeur ringede kl 7. Og jeg som troede vi skulle hygge os sammen indtil vi skulle hente vores søn. Men nej, han prioterer sim hobby fremfor alene tid med mig hvorfor er det så vigtigt??/: jeg kunne da aldrig finde på at lave aftaler når vores søn bliver passet. Ville priotere vores alene tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Momo

Har du fortalt ham du har det sådan? Det er desværre langt fra åbenlyst for alle mænd  

Anmeld

22. september 2013

ano14316

Anonym skriver:

Hvorfor skal jeg altid blive så ked af det med hensyn til kæresten når han vil noget?
Min far og kæresten spurgte om de ikke måtte passe vores søn fra igår til i dag og jo selvfølgelig. Glædede mig sådan til vi bare skulle hygge os to. Havde det lidt skidt igår, er begyndt at blive meget svimmel og få meget kraftig hovedpine og svedture. Trods det tog vi ud og spiste og en tur i biffen, der gik en film vi begge rigtig gerne ville se. Vi kom hjem og jeg var selvfølgelig virkelig træt /: havde haft vores søn hele onsdag hvor vi var ude og hele torsdag alene (er gravid med skævt bækken og har derfor pisse ondt og kan dårlig klare de timer jeg er alene med vores søn på under 1 år) men det holder ikke manden fra sin hobby så han kan være og hjælpe mig /: Onsdag og torsdag brugte han på hobby.
Havde sådan glædet mig til vi skulle hygge os sammen de her to dage alene da det ikke sker så tit. Men igår sagde kæresten han ville tage til sin hobby fra 8-15 når vi skal hente vores søn. Så hans vækkeur ringede kl 7. Og jeg som troede vi skulle hygge os sammen indtil vi skulle hente vores søn. Men nej, han prioterer sim hobby fremfor alene tid med mig hvorfor er det så vigtigt??/: jeg kunne da aldrig finde på at lave aftaler når vores søn bliver passet. Ville priotere vores alene tid

Du er nød til at snakke med ham om det...
Men vent til i morgen eller et par dage så du ikke er så påvirket af det...
Hvad er hans hobby?

Men tror så det er meget normalt at føle sig nedprioriteret når man er gravid.. tror det er en blanding af hormoner og at det er "din" graviditet der betyder alt for dig, men det gør det bare ikke for de fleste mænd...

Anmeld

22. september 2013

Anonym trådstarter

Momo skriver:

Har du fortalt ham du har det sådan? Det er desværre langt fra åbenlyst for alle mænd  

Har sagt flere gange at jeg virkelig har ondt. Han forstod det heller ikke rigtig i sidste graviditet, men der havde jeg jo heller ikke nogen lille baby. Og har også sagt jeg ikke forstår han ikke prioterer vores alene tid.
Men problemet er ikke kun her, problemet er altid. Begynder altid at græde hvis det er et eller andet. Bliver altid ked af det /: om det så er fordi vi er ude og jeg vil hjem og han ikke vil (typisk her i graviditeten når vi er ude og han drikker og jeg ikke kan). Føler ikke at jeg kan være med i noget når jeg er gravid. /: har i mange år haft socialforbi, så har altid følt mig udenfor når vi er ude og det er endnu sværere når de andre er fulde /:
Har også et andet eksempel, arbejdet har inviteret os alle i biografen kl 18.30, hvilket passer dårlig pga vores søn kommer i seng kl 19. Min kæreste siger han bare skal passes også henter vi ham senere så vi begge kan tage afsted. Jeg er uenig, han har længe været svær at få til at sove, så faste sengetider betyder meget for mig og vores søn. Så når vi ikke skal noget vigtigt synes jeg ikke det er en mulighed. Kæresten siger jeg skal tage afsted da jeg har brug for at komme ud, jeg har ikke lyst til at tage afsted uden ham da mænd/koner/børn også er inviteret. Fint siger han og bestiller en billet til ham. Hvorfor kan dette gøre mig pisse ked af det igen?/: jeg kan selv se det er åndssvagt, men jeg kan virkelig ikke ændre det.

Anmeld

22. september 2013

Anonym trådstarter

Momo skriver:

Har sagt flere gange at jeg virkelig har ondt. Han forstod det heller ikke rigtig i sidste graviditet, men der havde jeg jo heller ikke nogen lille baby. Og har også sagt jeg ikke forstår han ikke prioterer vores alene tid.
Men problemet er ikke kun her, problemet er altid. Begynder altid at græde hvis det er et eller andet. Bliver altid ked af det /: om det så er fordi vi er ude og jeg vil hjem og han ikke vil (typisk her i graviditeten når vi er ude og han drikker og jeg ikke kan). Føler ikke at jeg kan være med i noget når jeg er gravid. /: har i mange år haft socialforbi, så har altid følt mig udenfor når vi er ude og det er endnu sværere når de andre er fulde /:
Har også et andet eksempel, arbejdet har inviteret os alle i biografen kl 18.30, hvilket passer dårlig pga vores søn kommer i seng kl 19. Min kæreste siger han bare skal passes også henter vi ham senere så vi begge kan tage afsted. Jeg er uenig, han har længe været svær at få til at sove, så faste sengetider betyder meget for mig og vores søn. Så når vi ikke skal noget vigtigt synes jeg ikke det er en mulighed. Kæresten siger jeg skal tage afsted da jeg har brug for at komme ud, jeg har ikke lyst til at tage afsted uden ham da mænd/koner/børn også er inviteret. Fint siger han og bestiller en billet til ham. Hvorfor kan dette gøre mig pisse ked af det igen?/: jeg kan selv se det er åndssvagt, men jeg kan virkelig ikke ændre det.

Anmeld

22. september 2013

Momo

Anonym skriver:

Har du snakket med lægen og hvordan du har det? 

Mænd skal desværre ha skået det HELT ud i pap, så når du siger du har ond forstår han ikke at det du endelig siger at du har brug for at han tager lidt over fx det skal du fortælle ham sådan. 

Anmeld

22. september 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Du er nød til at snakke med ham om det...
Men vent til i morgen eller et par dage så du ikke er så påvirket af det...
Hvad er hans hobby?

Men tror så det er meget normalt at føle sig nedprioriteret når man er gravid.. tror det er en blanding af hormoner og at det er "din" graviditet der betyder alt for dig, men det gør det bare ikke for de fleste mænd...

Men han forstår det ikke. Har snakket med ham om det mange gange og han siger bare hver gang jeg begynder på det her føler han sig kvalt og har endnu mere brug for at komme ud.
Men jeg er konstant ked af hans beslutninger.
Arbejdet har inviteret os alle i biografen en mandag kl 18.30 Lukas kommer i seng kl 19. Så ser det ikke som en mulighed at vi kan tage afsted. Han siger jeg bare skal tage afsted da jeg har brug for at komme lidt ud. Men har ikke lyst fordi han ikke kan komme med og alle har kærester og børn med. Fint siger han og bestiller en billet. Hvorfor kan jeg gå ned over det?:s
Føler jeg går glip af meget pga graviditet og søn. Det er ikke noget der betyder noget for mig. Det gør det først når min kæreste vælger at gøre det tingene.
F.eks også en fest med familien, rigtig hyggeligt indtil han vælger at drikke sig pisse fuld og ikke gide med hjem når jeg vil hjem. Han blev til kl 5 om morgenen og vi skulle op kl 7 fordi vi skulle ud og lave mad til et selskab jeg havde. Igen blev jeg pisse ked af det.

Anmeld

22. september 2013

Anonym trådstarter

Momo skriver:

Har du snakket med lægen og hvordan du har det? 

Mænd skal desværre ha skået det HELT ud i pap, så når du siger du har ond forstår han ikke at det du endelig siger at du har brug for at han tager lidt over fx det skal du fortælle ham sådan. 

Nej, for bliver bare sendt videre til en fysioterapeut. Og kæresten har i forvejen valgt at låne 25000 til opstart af hobby (han er på elevløn er færdig til feb hvor han lige nu ikke har job som vi har ventet, vi bor i ejerlejlighed og jeg er på barsel og skal snart på barsel igen. Så vi har ikke mange penge og er ikke typen der har gæld, det går mig rigtig meget på) så det er noget jeg må spare væk.

Anmeld

22. september 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Kære dig

Først et stort kram  - at føle sig nedprioriteret er ikke sjovt jeg har selv været der..

Hvordan har du det til hverdag ? Føler du dig ked/trist i hverdagen eller er det kun når det omhandler kæresten ?

Hvis du render og er lidt trist tit ville jeg lige vende lægen engang, og drøfte det med ham/hende for at få sat nogle ord på. Det kan man have behov for indimellem , at få luftet lidt ud.

Hvis det hovedsaligt omhandler kæresten ville jeg sætte mig ned når i har puttet barnet , slukke tv osv og sige til ham at i lige skal drøfte noget. Fortæl ham så PRÆCIS hvordan du har det, lige ud sådan skal mænd have det og ikke noget med at de skal gætte mellem linierne. Få jer en snak om det, for måske har han ikke den samme opfattelse så det er vigtigt at få snakket ud.

mht biografen så synes jeg da bare at i begge skal tage afsted og få en bedsteforælder eller lignende op til jer så han kan blive puttet til tiden i sin egen seng

Held og lykke med det hele

Anmeld

22. september 2013

Momo

Anonym skriver:

Nej, for bliver bare sendt videre til en fysioterapeut. Og kæresten har i forvejen valgt at låne 25000 til opstart af hobby (han er på elevløn er færdig til feb hvor han lige nu ikke har job som vi har ventet, vi bor i ejerlejlighed og jeg er på barsel og skal snart på barsel igen. Så vi har ikke mange penge og er ikke typen der har gæld, det går mig rigtig meget på) så det er noget jeg må spare væk.

Nu tænkte jeg på dine følelser, du skriver du ofter bliver ked af det. Måske kunne det være du har lidt stress eller noget andet, og det hjælper ofter lige at snakke med en proff om det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.