Hm jeg er sådan lidt både og
Jeg synes bestemt at viden er vejen frem, viden om beskyttelse, viden om abort pg konsekvensen, men at der skal være et valg
Jeg undtes nogle gange, når der sidder kvinder, med så lidt viden om prævention og upsere og børnene betaler prisen, der kan jo ske uheld, men med viden tror jeg langt færre kvinder var tvunget til at tage et valg eller stå med en uønsket graviditet, men synes den frie abort er vigtig og skal bevares.
Tebordet er langt de færreste som bare får abort, og mange tager det alvorligt, omvendt synes jeg også det er frygteligt hvor kvinden ikke har et valg, feks religioner hvor abort er bandlyst, uanset hvad og hvor prævention ikke er en mulighed.
Synes prævention er det vigtige emne, og at lægerne ved mere og bedre kan oplyse og hjælpe med alternativer til bla p-piller/mini-piller og kondom, for selvom der er mere Info om spiral, er den stadig mangelfuld, og pessar er ved at være helt dødt, selvom det er en god måde at beskytte sig på
At der sammenlignes med kræft, er jo så bare langt ude, selvom jeg dog forstår hvad der menes i metaforen, den er ekstrem, men kan godt se essensen i artiklen
Anmeld