FruStolpe skriver:
Interessant ???
Alene det at man kan finde på at komme med denne sætning:
" Abort er som en kræftsvulst, der spreder sig og danner metastaser i andre organer."
- ja det kan jeg altså ikke forholde mig til. En abort er et valg, det er kræft satme ikke.... -sikke en holdning at ha 
Jeg er enig med dig i, at overskriften godt nok er voldsom. Og det er heller ikke just overskriften jeg finder interessant.
Derimod er det det faktum, at forskning og viden indenfor området er meget bredere nu end for 40 år siden.
Vi lever i et frit land, og lad det blive således. Vi skal have muligheder hellere end begrænsninger.
vedrørende "fri" abort, gør jeg mig uforståelig omkring det faktum, at abortlovgivningen siger: abort indtil uge 12, dermed basta. Hvorfor er det et foster de første 12 uger, hvorefter det fra dag til anden skifter til at være et barn? Er der videnskabelige beviser for, at det indtil uge 12 er ok at få en abort, hvorefter det dagen efter er helt hen i vejret? Det faktum, at fosteret fra dag til anden pludselig har egne rettigheder, selvom det stadigvæk er inde i livmoderen og selvom det stadig ikke har mulighed for at klare sig udenfor livmoderen, hvorefter det atter kan blive frarøvet sine rettigheder, hvis det har misdannelser, forstår jeg ikke helt.
Jeg tror dog ikke, at det er fri abort der er problemet. Kernen ligger jo i, hvad vores viden omkring sex, prævention, graviditet etc, er. Ved at sikre, at børn og unge har en bredere viden om emnet, kunne vi måske begrænse antallet af aborter? Jeg synes også at der mangler viden omkring, hvad en abort kan gøre ved en kvinde, rent psykisk. Mange bærer på en skyldfølelse hele deres liv, som måske kunne være undgået, hvis kvinden havde bedre forståelse for, hvad det hele gik ud på. Jeg ved i hvert fald fra mig selv, at jeg som yngre ikke havde særlig megen viden omkring sex og prævention. Det var dels mine forældres skyld, dels skolens skyld.
Jeg ønsker ikke at give nogen skyldfølelse over, hvilke valg de har truffet, men faktum er, at de nogle kvinder, der har fået en abort, lever med en skyldfølelse, der måske kunne være undgået med bedre viden indenfor området.
Måske jeg er helt forkert på den