Hvad havde i gjort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2013

Bshizzle

Helt sikkert gået tilbage..!!! 

Alle kassedamer lave fejl, og det er vores pligt at hjælpe. 

Tænk hvis hun mister sit arbejde? 

Vil i/han ha samvittighed til at gå ind i den butik igen? 

Der er jo kameraer som viser alt hvis de opdager det. 

Jeg vil mene det er tyveri... 

..  Jeg vil ikke engang kunne få mig selv til at beholde en ting hvis den havde gemt sig og jeg så det når jeg kom ud til bilen. 

Jeg ville gå tilbage og forklare fejlen! JEG vil ikke leve med dårlig samvittighed! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Ville nu ikke sige det er at stjæle, det er jo hendes fejl..

det er tilladt at tænke selv.. det tror jeg ærligt ikke nogen har forbudt en.. :-)

Anmeld

19. september 2013

hesøth

Anonym skriver:

Det er jo ikke tyveri når den har vært igennem kassen og det hele det er jo endeligt kassedamens fejl..

Det er tyveri, idet din ven er klar over, hvad der sker i situationen. Han er i såkaldt ond tro.

Anmeld

19. september 2013

Karina84

Forstår slet ikke at han ikke har undret sig da han betalte de andre vare  Som Laulund skriver, så er det da mange penge, 1000kr. min. er jeg ret sikker på at de koster de fleste steder.

Så når det er så stort en beløb, som han burde ha fanget da han stod ved kassen og betalte, så synes jeg faktisk også lidt at det er tyveri, og det er virkelig ikke særlig venligt overfor ekspedienten.

Så ja, det er dårlig stil, når det gælder en så dyr en vare..

Anmeld

19. september 2013

AlberteSophie

Stakkels kasse dame  

Anmeld

19. september 2013

Kløver

Da han har undret sig, og endda ventet og kigget på blad til dig for at se om hun opdagede det, ville jeg mene han var rigeligt klar over der var begået en fejl, jeg synes han skal gå tilbage og betale, da han ikke har betalt ved fejl, er det ikke det samme som at få. Han står i systemet via hans kort så de kan gå tilbage og se, og dermed risikere at blive meldt. Tricktyve benytter sig jo bla af forvirring, og selvom det er bevidst er der ikke forskel når han bagefter vælger ikke at betale, jeg ville ikke risikere noget, eller gøre mig selv til tyv for sådan en fejl

Anmeld

19. september 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er jurist og kender ret meget til straffeloven og kan bekræfte, som andre også skriver, at juridisk er der tale om tyveri, når han bevidst har taget en vare med uden at betale for den. Strafferetligt er det fuldstændig ligegyldigt, at det er ekspedienten, der har glemt at tage betaling. Så længe han ved, at han ikke har betalt, er det tyveri.

Noget andet er så, at risikoen for, at det bliver opdaget er meget lille, da svindet formentlig først opdages ved næste lageroptælling, og der vil jeg tro, at det er svært at finde frem til, hvordan xbox'en er forsvundet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.